19 Reacties

4 jaar geleden

Ik geef ons zoontje biologisch fruitsap van healthy people tussendoor om het vochtgehalte op peil te houden. Dat is voor baby's vanaf 4 maanden en hij vind het heerlijk.

4 jaar geleden

Ryan vind water namelijk ook niet lekker en vertikt het om water te drinken.

4 jaar geleden

Je zou ook eerst wat fruit kunnen toevoegen aan het water of komkommer dan zit er ook smaak aan. Paar uur laten staan en het er dan uit halen. het zijn natuurlijke stoffen die geen kwaad kunnen

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 5,5 maand en krijgt al een tijdje water .. hij drinkt ook veel minder uit zijn flesje en vocht, vooral met deze hitte, is heel belangrijk.

4 jaar geleden

Ik liep met precies de zelfde vraag rond. Ik doe nu wat extra water (10, 15cc) toevoegen aan zijn fles. De ene keer drinkt hij heel zijn fles op en de ander keer niet. Ik lees ook dat water geven niet goed is, maar vocht te kort lijkt me slechter. Hij heeft nu nog goede plasluiers, al merk ik wel verschil in de frequentie. Wellicht dat ik hier en daar toch wat water ga geven als de hitte aanhoudt.

4 jaar geleden

Normaal drinkt mijn dochter 4x per dag aam de borst. Vandaag wel 7x. Dus zou het jou zoontje helpen om vaker een fles aangeboden te krijgen?

4 jaar geleden

Reactie op Majrim66

Ik geef ons zoontje biologisch fruitsap van healthy people tussendoor om he ...
Oo dus dat lukt goed? Geef je dan ook groenten hapje? Of heb je besloten om te beginnen met fruitpap? Mijn vroedvrouw zei dat er in fruit meer water zit maar dat ik dan alleen fruit mocht geven, en geen groenten. Het was dus of/of volgens haar..

4 jaar geleden

Reactie op Mayke-24

Normaal drinkt mijn dochter 4x per dag aam de borst. Vandaag wel 7x. Dus zo ...
Bij borstvoeding wel inderdaad want dit kun je nooit te veel geven. Maar bij KV mag je niet te veel extra geven, omdat ze dan te veel binnen krijgen en overgewicht kunnen krijgen.

4 jaar geleden

Wat water op n lepeltje tussen de flessen door kan geen kwaad.kindjes die bv krijgen dienen vaker aangelegd te worden

4 jaar geleden

Ik voeg soms wat diksap toe aan het water is voor kindjes vanaf 4 maanden. Werkt top.

4 jaar geleden

Water met suikervrije ranja , dop goed dicht draaien dan krijgen ze er niet veel uit maar toch iets. Hier geniet de kleine jongen er echt van.

4 jaar geleden

Ik maak een spuugdoekje nat met water en laat mijn dochtertje daar lekker op sabbelen. Zo krijgt ze wat water binnen en is ook een beetje verkoelend om op te bijten en te sabbelen

4 jaar geleden

Ik denk dat uitdrogen/ te weinig vocht binnen uiteindelijk slechter is dan een maand te vroeg water geven. Ik zou een druppeltje aanmaak siroop toevoegen

4 jaar geleden

om en om water en de hapje geven met de zelfde lepel, het water mengt zich een beetje met de hapje kun je doen. als je kind voorheen 4 keer 180+6 dronk, dan maak geef je 5x 160+5 of 6x 130+4. Dus vaker het totaal aantal schepjes over meerdere voedings momenten uitsmeren en steeds 10 cc meer water erbij. ik denk niet dat water slecht is. Mij is verteld dat je bij kv het aantal schepjes van 30 niet mocht overschreiden, maar wel mocht aanlengen met water. bij borstvoeding gewoon vaker aanleggen en de groente/fruithapje om en om met water met de lepel geven.

4 jaar geleden

Ik zou het alleen doen als het nodig is. En er geen smaak aangeven... misschien dan inderdaad mengen met groente of fruit. Bij ons is het wel echt nodig, hij drinkt wel heel goed maar plast zo weinig en zweet heel veel. Dus ik geef gewoon een klein beetje water in zijn fles. En drinken doet hij, dat is bizar. Misschien moet je dochter er nog even aan wennen. 😁

4 jaar geleden

Ik geef mijn zoontje van 19 weken 1 a 2 x per dag wat diksap. 70 tot 100 cc ongeveer, drinkt niet alles op. Vooral met deze hitte is een slokje wel fijn voor hem

4 jaar geleden

Reactie op Robster

Bij borstvoeding wel inderdaad want dit kun je nooit te veel geven. Maar bi ...
Fijn dat je me verbeterd 👍 ik was niet op de hoogte van verschil tussen bv en kv!

4 jaar geleden

Je kan een vers stukje fruit in het water, flesje doen. Zo geeft het fruit een smaakje af. Je kan ook bijvoorbeeld 10ml extra water bij de flesjes melk doen zodat ze ook meer vocht binnenkrijgt.