17 Reacties

4 jaar geleden

Hier hetzelfde! Bijna 8 mnd. In eens ook nauwelijks slapen overdag. Max 2x 3 kwartier en heel soms trekt ze 1x 2 uur door, maar dan slaapt ze de rest van de dag niet meer

4 jaar geleden

Ja, hier precies hetzelfde! Meestal 's ochtends één dutje (1 uur ongeveer) en dan met veel moeite om 16:00 nog een klein dutje van 30 minuten. Hij is alleen soms echt niet te genieten haha

4 jaar geleden

Herkenbaar!. Er zit rond deze leeftijd volgens mij ook een slaapregressie..

4 jaar geleden

Idd slaapregressie, zou samen hangen met het kruipen. Wij hebben dat een aantal weken geleden gehad, helemaal zijn structuur kwijt en snachts ook slechte nachten. Onze zoon kroop op 6,5maand. Toch schema en structuur blijven aanhouden: pikdonkere kamer laten slapen met witte ruis en telkens het zelfde ritueeltje (opnemen, naar de gang gaan, spiegel momentje -toevallig in geslopen, in onze gang naar de trap hangt een spiegel-, luier in zijn donkere kamer, even kroelen, witte ruis aan en in bed leggen en gelijk weg gaan). Nu slaapt hij weer goed, snachts zelfs beter van 20u tot 8u... overdag 2 a 3 dutjes... nu hebben we het structuurtje weer wat losser omdat ik merk dat hij overdag eerder naar twee dutjes gaat ipv 3. Ik volg hem nu een week of twee om te zien wat hij weer nodig heeft. Als dit allemaal niet helpt: volhouden, het is een fase........ :)

4 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Hier hetzelfde! Bijna 8 mnd. In eens ook nauwelijks slapen overdag. Max 2x ...
Och wat herkenbaar!!

4 jaar geleden

Hier ook een ventje dat sinds 2 dagen onrustig slaapt, zowel in de nacht als overdag. Hij is nu 7,5 mnd oud. Hoop dat t tijdelijk is, want hij wordt er n beetje chagrijnig van

VRIEND

4 jaar geleden

Hier ook het geval geweest en toen bleek er een eerste tandje door te breken.

4 jaar geleden

Hier ook. Jeetje wat lastig.

4 jaar geleden

Hier ook! Flinke 8 maanden oud. Overdag is het een grote ramp. Zodra hij in bedje ligt alleen maar huilenhuilen en ontroostbaar. Zodra we bij hem zij en aaien/ knuffelen of wat dan ook dan is hij rustig. Totdat ik de kamer uitloop🙈 Het is een fase ;) Nachten gaan tot nu toe goed gelukkig

4 jaar geleden

Dat wordt doorbijten! Het kan de 8 maanden (slaap) regressie zijn. Ik denk dat wij hem hebben gehad. Tot een paar dagen geleden een week lang een heel ander kind meegemaakt. Dat slapen (wat o zo goed ging) was draaa-matisch!!! Sinds een paar dagen heb ik mn oude babytje weer terug. Geloof erin dat het overgaat, dat geeft je iets meer geduld.

4 jaar geleden

Reactie op eva88-24

Hier ook! Flinke 8 maanden oud. Overdag is het een grote ramp. Zodra hij in ...
Herkenbaar!

4 jaar geleden

Reactie op eva88-24

Hier ook! Flinke 8 maanden oud. Overdag is het een grote ramp. Zodra hij in ...
O zo herkenbaar !

3 jaar geleden

pff hier hetzelfde nu en ze is net 12 maanden... meer ervaringen hier met die leeftijd? ze wil overdag nietttt meer slapen ... Word er gek van en weet niet wat ik moet doen... eerder hielp wiegen dan wel maar nu helemaal niks

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

pff hier hetzelfde nu en ze is net 12 maanden... meer ervaringen hier met d ...
Hier precies hetzelfde gehad. Heeft 3 weken geduurt en zo opeens is het weer over. Wij hebben haar wel altijd om dezelfde tijd op bed gedaan. Na een half uur niet slapen haar er weer uit gehaald en dan 's avonds maar optijd. Nu slaapt ze weer 2x overdag. Met 12 maanden hebben ze weer een slaapregressie. Even volhouden dus. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op MamavanHenJ

Hier precies hetzelfde gehad. Heeft 3 weken geduurt en zo opeens is het wee ...
dank je, het is soms best vermoeiend... en laten huilen kan ik niet en dat levert hier ook de nodige discussies op en iedereen heeft dan altijd tips waar je niks aan hebt en eigenlijk wil ik gewoon horen dat t niks geks is en dat het vanzelf over gaat... ik merkte daarnet dat ze nu 3 tandjes tegelijk boven krijgt dus ja dat lijkt me dan ook wel een goede reden dat ze niet slaapt toch?

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

dank je, het is soms best vermoeiend... en laten huilen kan ik niet en dat ...
Ja het is heel vermoeiend. En het klopt, iedereen heeft andere adviezen en tips maar jij/jullie moeten doen wat goed voor jezelf voelt. Het zijn allemaal fases en daar moeten ze doorheen. En die tandjes kunnen ook zeker een reden zijn.

3 jaar geleden

Manneke hier slaapt overdag van half 1 tot 2 verder niet overdag, hij slaapt snachts van 7 tot half 9 dus ik maak me niet druk.