12 Reacties

3 jaar geleden

Hoi Debby Wat een leuk plan! Ik denk dat ik er zeker wel over na zou kunnen denken. Lekker, vers en makkelijk tegelijk! Wie zou niet kiezen voor dat gemak? Zeker werkende ouders zouden hier veel voordelen aan kunnen hebben. Maar toch komen er direct een aantal vragen. Bijvoorbeeld; Hoeveel ruimte neemt het in beslag in de vriezer? Kun je zelf week/maand menu's samenstellen? Wat is de houdbaarheid van een maaltijd? Kan ik menu's bestellen voor een kindje met allergieën, bepaalde behoeften of geloofsovertuigingen? Em hoe groot zijn de porties? En de grootste vragen zijn eigenlijk; Wat zijn de kosten per maaltijd? Wat zijn de verzendkosten, aangezien het gekoeld verzonden moet worden denk ik? Ik denk dat er absoluut mensen zouden zijn die het zouden bestellen, maar het moet natuurlijk ook binnen het budget vallen. Ik denk ( en dan ga ik er van uit dat een maaltijd maximaal een paar euro zou gaan kosten ) dat ik meer ouders ken die dat financieel niet kunnen doen als gezinnen die daar wel de middelen voor hebben. Ik denk dat het goed op de markt kan komen, maar ik weet niet zeker of het bereikbaar is voor gezinnen die "normaal" verdienen. Dit in vergelijking met artikelen die vaak te lezen zijn over de financiële situatie van gezinnen tegenwoordig. Het "normaal" inkomen van nu is eigenlijk het "lage" inkomen van een aantal jaren geleden. En het overgrote deel van de Nederlandse bevolking verdient normaal. Maar nogmaals, het is zeker een goed idee. En ik zou er echt over na kunnen denken om dan voeding bij u te bestellen. Ik ken daarbij natuurlijk uw plan niet, dus het is een beetje lastig om met weinig informatie een goede mening te kunnen geven. Ik hoop ook dat ik u niet beledig of iets dergelijks, dat is echt mijn bedoeling niet. Ik vind het oprecht een goed idee en ben nieuwsgierig naar de uitvoering hiervan. Groetjes

3 jaar geleden

Reactie op Mayk

Hoi Debby Wat een leuk plan! Ik denk dat ik er zeker wel over na zou kunne ...
Haaii, Debby ik sluit mij helemaal aan met wat Mayk zegt. Ik vind het ook een geweldige idee. Voor ons zou het ook super fijn zijn, maar natuurlijk zijn er ook gezinnen die het misschien niet kunnen veroorloven. Maar dat betekend niet dat je het niet kan proberen.

3 jaar geleden

Hoi Debby, Ken je eetspruit? Die heeft zo een concept en dat heb ik inderdaad een aantal keren geprobeerd. Er waren een paar filialen van de AH en Jumbo waar ze deze potjes verkochten voor ongeveer 4 euro per maaltijd. Opzich te overzien als je een normaal salaris hebt maar bij een lager inkomen zal je dit niet zo snel kopen. Online kan je deze maaltijden ook bestellen en toen het uit de schappen van de AH bij mij in de buurt werd gehaald wilde ik het toch nog wel graag als back-up in de vriezer hebben (mocht de nood hoog zijn) nou moet ik zeggen dat de kosten voor de afname en het vervoeren toch erg hoog uitkwamen en ik daardoor was afgehaakt en het pas een keer had besteld met een korting code van 25%.. Zelf maak ik graag alles zelf en vries het dan ook in voor ongeveer twee weken en heb de smaken van eetspruit ook wel eens nagemaakt omdat ze bepaalde potjes wel lekker vind. Het gemak dient natuurijk de ouder haha maar als je zelf creatief bent en wat tijd vrij maakt om wat eten voor meerdere dagen klaar te maken dan scheelt dat zeker in de portemonnee en daar kunnen we een hoop andere leuke dingen van kopen zal ik dan maar zeggen! Om terug te komen op jou verhaal, moet je zeker je droom najagen want anders krijg je misschien wel spijt en als je ziet dat het niet of nauwelijks loopt kan je altijd nog stoppen. Je kan er natuurlijk met alle tips en opmerkingen van het forum naartoe werken dat het qua kosten plaatje aantrekkelijk wordt voor ouders of alleen voor een bepaalde doelgroep (hoger inkomen) leveren? Succes!

VRIEND

3 jaar geleden

Super veel dank voor jullie reacties! Mijn intentie is om dit bereikbaar te maken voor de lagere inkomens. De markt voor supermarkten is moeilijker en daar zal ik me voorlopig dan ook niet op gaan richten. In het kort wat uitgebreider mijn plan: 4-6 standaard maaltijden voor de verschillende maanden. 2-3 wisselende maaltijden per week. Maaltijden zijn allemaal lactose- en glutenvrij. Maaltijden zijn vlees, vis of vega. Naar keus. Na bereiden zijn de maaltijden 3 maanden houdbaar in de vriezer. Grootte van de porties zijn aangepast op de leeftijd. En uiteindelijk een bezorgservice voor dagverse maaltijden (papa en mama pizza via thuisbezorgd, baby ook een bezorgd hapje 🙃) Qua verzending etc moet ik nog even gaan uitzoeken wat er mogelijk is. Fancy potjes etc zal waarschijnlijk voorlopig niet haalbaar zijn, gezien ik niet 3 a 4 eu per maaltijd wil gaan vragen. 😊 Ik vind het fijn te lezen dat er een markt voor kan zijn. Dank jullie wel 😁

3 jaar geleden

Ik hou hier van! Wij bestellen momenteel ook wel eens bij Dishhbaby. Dit is een zelfde soort concept. Uiteraard eet de kleine soms ook gewoon mee met de pot maar dat gaat niet altijd.. en dan trekken wij altijd een lekkere maaltijd uit de vriezer voor de kleine. Even opwarmen en klaar, ideaal. Ik ben dus een voorstander van dit concept!!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op TP2021

Ik hou hier van! Wij bestellen momenteel ook wel eens bij Dishhbaby. Dit is ...
Dank je wel voor je reactie 😁

3 jaar geleden

Ik zou hier ook voor zijn. Alleen als de kosten meevallen

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op R.mse

Ik zou hier ook voor zijn. Alleen als de kosten meevallen
Dank je wel voor je reactie 😁

3 jaar geleden

Laat je het ons weten als je iets opgezet hebt?

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op TP2021

Laat je het ons weten als je iets opgezet hebt?
Uiteraard 😊

3 jaar geleden

Hoi Debby, ik maak al een aantal maanden gebruik van Eet spruit en ben echt groot fan (en dochter Mikki ook). Je hebt ook frootie, en Er komt er vanaf volgende maand nog een aanbieder bij (van met heel veel volgers op instagram) en dat heet Mama Deli! Lastige markt dus misschien wel!!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Feddemr001

Hoi Debby, ik maak al een aantal maanden gebruik van Eet spruit en ben echt ...
Dank je wel voor je reactie, goed om te weten :)