18 Reacties

VRIEND

3 jaar geleden

😘

3 jaar geleden

Nou, niet zo streng voor jezelf hoor! Natuurlijk heb je niet gefaald. Gelukkig is het goed afgelopen (behalve voor de iPad dan...). Elke moeder hier weet dat dagen waarop het hele gezin ziek is heeeeel zwaar zijn. Want zelf kun je niet ziek zijn als je kindje ziek is. Helaas. Die rust die je eigen lijf zo hard nodig heeft op dat moment, kun je het niet geven. En als je je dan instelt op het slaapje, wat jij dan hopelijk kunt gebruiken om eindelijk zelf eventjes je rust te pakken, en dat slaapje wil maar niet komen... Dat is echt heel frustrerend. Dus helemaal niet raar dat je eventjes ergens een momentje rust zoekt en dat het even te veel voor je wordt. Dat is echt heel menselijk. En volgens mij heel herkenbaar voor de meesten hier. Even een nacht goed slapen, morgen je zoontje een dikke knuffel geven en niet te hard oordelen over jezelf 😘

3 jaar geleden

Och.... wat is het soms vermoeiend allemaal he. Heel herkenbaar hoor. Ik schiet wel eens uit mijn slof bij mijn kinderen. We zijn allemaal ook maar mensen he. Als ik heel boos/moe/geïrriteerd ben en alleen met de kids blaas ik soms ook even stoom af op de wc. Voel je maar niet schuldig en je stelt je niet aan. En wat betreft die ipad en dat je kindje ergens op geklommen was.. gelukkig is hij ok!! Ik heb al aardig wat bijna-ongelukken meegemaakt. Je leert ervan. Wees maar niet te streng voor jezelf hoor. 🙌

3 jaar geleden

Lieve mems. Het is heel normaal dat je emmer eens in de zoveeltijd overstroomt. Ik vind niet dat je zo streng voor jezelf moet zijn. Je hebt precies het juiste voor je zoontje gedaan en dat is hulp inroepen. En dat je zoontje op de stoel is gaan staan moet je niet zo zwaar voor jezelf tillen. Hij zal er geen trauma aan overhouden, net als dat ik regelmatig mijn zoontjes hoofd per ongeluk tegen de autodeur stoot en geërfd toebijt dat hij eens moet blijven liggen bij het verschonen als hij weer een ligt te wiebelen en bijna zijn poepbroek door de kamer smijt. Kortom we zijn allemaal mens en we kloten als moeder allemaal aan met ons beste bedoeling. Die gedachte helpt mij iig. Liefs

3 jaar geleden

Ach lieverd.. je hebt niet gefaald als moeder als je een fout maakt in een moment van wanhoop. Je loopt je ook absoluut niet aan te stellen, onthoud dat! Jij mag het als moeder soms ook even niet aankunnen,niet meer weten, wanhopig, boos of verdrietig voelen. Ik heb deze momenten ook! En ik denk dat iedere moeder ze heeft. Daarnaast zit een ongelukje in een klein hoekje. Hij had dit ook kunnen doen als jij heel even met iets anders bezig was geweest. Kindjes klimmen nou eenmaal.. en je hebt niet altijd 100 ogen. Verwijt het jezelf niet en accepteer dat jou emmertje als mama soms ook even vol kan zitten! Dikke knuff

3 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ach lieverd.. je hebt niet gefaald als moeder als je een fout maakt in een ...
Ja inderdaad, ik voelde me gewoon ook schuldig omdat ik ziek was en hem niet de volle 100% kon geven. Ik moet wel verzachten naar mezelf maar ik voelde dat hij ook even niet wist wat er allemaal gebeurde en dat was echt zielig. Maar hij is nu gelukkig bij mijn moeder en krijgt daar alle aandacht, en ik kan morgen nog 1 dag ECHT uitzieken 🍀

3 jaar geleden

Reactie op Anoukv

Lieve mems. Het is heel normaal dat je emmer eens in de zoveeltijd overstr ...
Ja, dat laatste is echt zo. Ik hoop dat hij dat later ook zo kan zien. Ik voel me doorgaans niet zo onzeker over hey moederschap maar vandaag heb ik echt niet veel moeite kunnen doen 😞

3 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Och.... wat is het soms vermoeiend allemaal he. Heel herkenbaar hoor. Ik sc ...
Ja dat geloof ik, is misschien ook meer de gedachte dat het mis had kunnen gaan en ik er niet voor he was geweest.. maar moet dat niet overdenken want alles is oké, en volgende keer zie ik dat hem niets kan overkomen 🥲

3 jaar geleden

Nee joh ben je mal, dat hebben we allemaal wel eens. En zoals hieronder al word gezegd, dat met die stoel had ook kunnen gebeuren als je een boterham aan het smeren was. Maak jezelf niet gek, je hebt niet gefaald. Things happen, en we verliezen echt allemaal wel eens ons geduld.

3 jaar geleden

Reactie op Mems

Ja, dat laatste is echt zo. Ik hoop dat hij dat later ook zo kan zien. Ik v ...
Tuurlijk wel, en aan de andere kant heb jij nog herinneringen aan toen je 17 maanden oud was? Ik niet. Dus waarschijnlijk kan hij het later niet eens herinneren;)

3 jaar geleden

Reactie op Sfm

Nou, niet zo streng voor jezelf hoor! Natuurlijk heb je niet gefaald. Geluk ...
Ja de iPad heeft nu een mooie barst, maar dat maakt ook niet uit. Ja klopt, ik keek echt heel erg uit naar dat slaapje maar dat mocht niet zo goed zijn. Ja ik ga er nog wel op terug komen met hem maar eerst mijn nachtrust nemen 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Mems

Ja dat geloof ik, is misschien ook meer de gedachte dat het mis had kunnen ...
O ja dat terugdenken snap ik. Ik stond een keer gehaast mango te snijden en opeens staat de kleinste naast me terwijl het grote mes van het aanrecht glijdt en op de grond valt. Had zoooo fout kunnen gaan, als ik daar aan terug denk... heb er weken buikpijn van gehad. (Ik leg nu alle messen steeds zo ver mogelijk weg van de rand.) 😱

VRIEND

3 jaar geleden

Allereerst ontzettend knap dat je dit deelt, geen makkelijke stap om aan anderen toe te geven dat je voor je eigen gevoel hebt gefaald. Maar je hebt niet gefaald!! We kunnen ze nu eenmaal niet 24/7 blijven beschermen en zijn zelf ook nog mens. Ben dankbaar dat het goed is afgelopen en goed van je dat je je moeder hebt gebeld om je te helpen! Vandaag heb ik op het nippertje kunnen voorkomen dat mijn zoon achterover van de bank viel, het is soms zo snel gebeurd, niet te hard voor jezelf zijn!

VRIEND

3 jaar geleden

🌺

3 jaar geleden

❤️

3 jaar geleden

Reactie op Anoukv

Tuurlijk wel, en aan de andere kant heb jij nog herinneringen aan toen je 1 ...
Ook weer waar! Dank je wel voor de oppepper ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

O ja dat terugdenken snap ik. Ik stond een keer gehaast mango te snijden en ...
Oooo wat eng, gelukkig niets gebeurd maar daar zou ik ook even niet goed van zijn. Gelukkig hebben wij moeders killer instinct en reflexen 🍀

3 jaar geleden

Reactie op JackH

Allereerst ontzettend knap dat je dit deelt, geen makkelijke stap om aan an ...
Ja dat is het net, een ongeluk loert altijd om de hoek. We zijn inderdaad maar mensen die ons best doen elke dag. Ben blij dat je zoontje niets overkomen is 🍀