99 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Sinds een week tussen 7 en half 8, want hij doet ineens nog meer 2 dutjes. ...
Hoiii Esmeralda! Herken je me nog? 🤣 Wat leuk te lezen dat het zoveel beter gaat met het slapen. Heb me laatst nog afgevraagd hoe het zal gaan met de jullie 😬 en 2 slaapjes is normaal. Tussen 6-8 maanden doen ze meestal het derde slaapje niet meer. Hier ook hetzelfde. Soms (als ze smiddags eerder wakker wordt of korter slaapt) dan heeft ze toch die laatste powernap nodig.

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Hoiii Esmeralda! Herken je me nog? 🤣 Wat leuk te lezen dat het zoveel bete ...
Haha ja zeker! Van jou kreeg ik toen de gouden tip, heeft heel lang goed gewerkt met die pacco band, net een kleine dwangbuis 🤭 Maar inderdaad slapen gaat goed, heeft ie uiteindelijk helemaal zelf aangegeven ook en door hem te volgen nu ook met 2 slaapjes gaan de nachten nog beter!

4 jaar geleden

Reactie op Sofie16

6maanden hier, laatste fles om 21u. Hoe slagen jullie er allemaal in om hen ...
Hier wakker rond 6/7 uur. Dan slapen tussen 9-10 uur en smiddags meestal tussen 13-15:00 uur. 19:00 uur halen we net.. ze hebben op deze leeftijd een wakkertijd van ongeveer 2,5-3 uur. Dus rond 18:00 uur begint ze hier al echt vermoeidheidsignalen af te geven. Hoe ziet jullie dag eruit? Idd ophogen voedingen een optie??

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Haha ja zeker! Van jou kreeg ik toen de gouden tip, heeft heel lang goed ge ...
Hahaha geweldig! Ik heb hem zelf ook nog een lange tijd gebruikt! Vooral tijdens de warme dagen, maar vanaf 6 maanden echt volledig gestopt met het inbakeren. Ohh wat een gedoe was dat, nu met een gewone slaapzak is het zooo veel fijner! Ik gebruik nog wel dat lakentje van Fedde en Kees 🤣

4 jaar geleden

19u30 laatste fles en 20u ten laatste bedje in. Slaapt door tot 7u30.

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Hier krijgt ie nog maar 4 flessen, met 5 lukt dat mij ook niet 🙈 rond 7, 1 ...
Wij zijn inmiddels op 3 voedingen (i.o.m. CB) fles van 15.00 uur is er sinds 2 weken af! Dus schuift alle iets naar voren, en wil om 18.30 wel zijn fles

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Hier wakker rond 6/7 uur. Dan slapen tussen 9-10 uur en smiddags meestal tu ...
Hier idem! Wil dan ook niet slapen, voordat hij de fles heeft gehad. Ga om 18.15/18.30 ook de fles maar geven, ipv uitstellen tot 19u

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

En dan slapend tot volgende ochtend hoelaat?
06:30, maar er wel bij vertellend dat wij ongeveer 50% van de keren er een keer uit moeten om de speen te geven

4 jaar geleden

Reactie op Sofie16

6maanden hier, laatste fles om 21u. Hoe slagen jullie er allemaal in om hen ...
Overdag ging de kleine bij ons steeds meer eten en de ochtend fles bijna niet leeg. Wij zijn toen de avond fles (voeding 5) gaan minderen. En nu al een maand laten we hem weg. Liever 4 goede flessen leeg + fruit en avond hap. Dan 5 halve flessen.

4 jaar geleden

Reactie op Sofie16

6maanden hier, laatste fles om 21u. Hoe slagen jullie er allemaal in om hen ...
Langzaam d andere flessen verhogen en dan de laatste fles verminderen. Kleine van ons gaf aan dat hij per keer meer wilde en zodra het voldoende was voor hem, sloeg hij de laatste fles over

4 jaar geleden

Ieder kind is anders. breng je hem vroeg naar bed, worden ze vroeg wakker. breng je hem laat naar bed, worden ze laat wakker. maar sommigen juist vroeg wakker omdat je ze laat naar bed brengt. Ligt ook eraan hoeveel ze in de ochtend slapen. 1 Advies, mijn zoon was een hele moeilijke en slechte slaper. maar ik bleef vol houden. Hij moest en zou een dutje of 2 doen, later 1 dutje. Het was moeilijk, ik moest hem wiegen of met de auto rijden, maar uiteindelijk kon ik hem gelukkig naar mate hij eraan. gewend was ook uit de auto halen zonder dat ie wakker werd. Maar heeft wel tot en met zijn 3e verjaardag dutjes gedaan. Hij wilde vaak niet, maar ik dwong hem samen in bed te liggen en zei dat ie zijn ogen dicht moest doen. Niet opgeven, tandjes, vaccinaties, zijn de moeilijkste momenten. Tenminste als ze er last van krijgen. Gelukkig had mijn zoon er geen last van, maar mijn dochter wel. Helaas wil zei ook niet slapen, maar ik wieg haar of geef dan de borst. Daarna kan ze soms wel 2 uur a 3 uur slapen als we geluk hebben. Soms heeft ze last van door komende tandjes en dan hebben we geluk als ze 30 min. geslapen heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Soebii

Hahaha geweldig! Ik heb hem zelf ook nog een lange tijd gebruikt! Vooral ti ...
Haha oh hier ook tot 6 maand nog zo gedaan 🙈 met de laatste hittegolf gestopt want hij kon ook ineens rollen, had het ze op de Kdv al beetje laten oefenen dus dat verliep eigenlijk heel soepel! Had ook drama verwacht maar viel reuze mee 👌🏻

4 jaar geleden

Onze dochter is bijna 7 maanden en krijgt tussen 18:30-19:00 de laatste fles en rond 19:30 slapen! Meestal tot een uurtje of 07:00, soms vroeger soms later! We merken wel dat als we haar later naar bed doen, omdat dat even zo uitkomt vanwege visite of werk ofzo dan is ze eerder wakker sochtends!

4 jaar geleden

Hier nu sinds een week ongeveer het laatste dutje eraf. Dus nu laatste fles rond 18:00/18:15 en dan rond 18:30/18:45 slapen.

4 jaar geleden

Zijn er ook bv moeders met zulke nacht uren? ☺

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Over op 4 en die flessen iets ophogen?
Zowel de vroedvrouw als kind & gezin blijven ons aanraden om 5 voedingen te geven, heb dat al meermaals gevraagd.. onze dochter drinkt ook maar 180ml max.

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Hier krijgt ie nog maar 4 flessen, met 5 lukt dat mij ook niet 🙈 rond 7, 1 ...
En hij komt goed bij en dergelijke? De vroedvouw en kind & gezin blijven ons aanraden om 5 voedingen te geven..

4 jaar geleden

Reactie op VvA

Overdag ging de kleine bij ons steeds meer eten en de ochtend fles bijna ni ...
Ja met 5 voedingen bedoel ik 3 flessen + groentenpap + fruitpap. Maar onze dochter drinkt al maar maximum 180 ml per fles, dus we weten echt niet zo goed hoe we haar vroeger aan de nacht kunnen laten beginnen

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Langzaam d andere flessen verhogen en dan de laatste fles verminderen. Klei ...
Ze drinkt al maar max 180ml per keer, dus dat is al vrij weinig voor haar leeftijd.. maar kunnen we wel eens proberen ja

4 jaar geleden

De laatste fles rond 18:30 en dan rond 19:00/19:30 slapen. Hij slaapt dan door tot ongeveer 06:30/7:00 (Heel soms wat langer)