68 Reacties

4 jaar geleden

De tip die ik kreeg was even de site van het voedingscentrum te raadplegen. Verder heb ik bij ons 1e kindje gekeken in de winkel wat ze aan smaken in de potjes hebben gedaan en die zelf ook gegeven, succes en geniet van deze nieuwe fase🙂

4 jaar geleden

Ik lees mee... ik heb volgende week een afspraak bij Kind &Gezin (cb) en heb zelf ook zoveel vragen daaromtrent. Hier in België starten we wel eerst enkel met groentenhapjes en pas later met fruithapjes.

4 jaar geleden

ik ga over ruim een maand beginnen. wij zijn gisteren pas een maand oud geworden. Ik begin eerst met aardappel en wortel. elke dag op 2 a 3 momenten 2 lepeltjes laten proeven. Wil geen verstopping. Daarna in de winkel k kijken wat er bij de leeftijd hoort. Ik ga een flessenverwarmer en voedingsverwarmer in een halen. Wanneer ze echt meer eet,ga ik het invriezen. Nog altijd beter dan die potjes.

4 jaar geleden

Onze mag volgende week zijn eerste hapjes. Dus ik lees mee 😊

4 jaar geleden

Er staat volgens mij ook een schema in het boekje van het CB. Dat groene boekje, weet niet of jullie die ook gebruiken?

4 jaar geleden

Blijkbaar is het goed om de eerste hapjes te doen met voedsel dat veel water bevat. Bijv. Courgette. Verteren de darmpjes gemakkelijk

4 jaar geleden

Reactie op Ellebelll

De tip die ik kreeg was even de site van het voedingscentrum te raadplegen. ...
Hier had ik nog niet aan gedacht! Thnx voor de tip!

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

ik ga over ruim een maand beginnen. wij zijn gisteren pas een maand oud gew ...
Jazeker! Wij zijn ook van plan de hapjes zelf te maken. Lekker natuurlijk en je weet wat erin zit 😉

4 jaar geleden

Er staat volgens mij ook een schema in het boekje van het CB. Dat groene bo ...
Klopt, ik heb van het CB een foldertje meegekregen met allerlei tips en receptjes, heel interessant maar weet nog niet goed hoe en wat. Wanneer geef je haar te eten en hoe doe je dat met flesvoeding etc..

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

ik ga over ruim een maand beginnen. wij zijn gisteren pas een maand oud gew ...
Van Avent heb je ook een apparaat waarmee je voeding kunt stomen, malen, ontdooien en weer opwarmen, misschien heb je daar iets aan?

4 jaar geleden

Nutricia heeft een goed voedingsschema! Gaan wij ook gebruiken beste is te starten met groente hapjes

4 jaar geleden

Mij zeiden ze een heel klein beetje aardappelen en dan een groente erbij, waarbij 1/3 aardappel is dus en 2/3 de groente. Je hebt iets dat heet een babykook, die stoomt, maalt en verwarmt inderdaad je groentenpapje. Ze raden aan om 's middags te beginnen met het papje en langzaamaan meer te geven over de dagen heen. Tot je uiteindelijk 150gram hebt. In het begin geef je enkele lepels en nog borstvoeding en later laat je de borstvoeding dan vallen. Vanaf 6 maand kan je eventueel wat water bijgeven, maar niet eerder. Ik heb een schema gekregen om te weten wanneer welk fruit en groenten.

4 jaar geleden

Ik bedoelde deze. Tussen 4 en 6 maanden dus alleen hapjes etc, zie het stukje tekst linksboven :)

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie antwoorden en tips!

4 jaar geleden

Geef je borstvoeding of niet? Dan kan het nog wel zinvol zijn om je te verdiepen in later starten met hapjes ivm rijping van de darmen :) hier nu 14 weken maar ga wachten! Liefst tot 6 mnd volledig borstvoeding, tenzij mijn dochter het eten van m’n bord kijkt dan is ze er gewoon aan toe!

4 jaar geleden

Geef je borstvoeding of niet? Dan kan het nog wel zinvol zijn om je te verd ...
Wat goed dat je dit zegt. Ik ben me gaan verdiepen hierin en de wetenschappelijke artikelen gelezen (zelf ben ik onderzoeker dus vind dit altijd wel interessant) en lees inderdaad dat de darmen pas bij ongeveer 6 maanden omtwikkeld zijn en vaak artikelen foutief aangehaald worden omtrent allergieën etc bij het aanbieden van hapjes voor 6 maanden. Ik had super veel zin om met de hapjes te beginnen maar ga ook nog maar een tijdje wachten. Bedankt voor dit inzicht😊

VRIEND

4 jaar geleden

Ik heb het boek ‘slim koken voor je baby’. Staat mooi vanaf 4 maanden uitgelegd met welke hapjes je kan beginnen en hoe je later kan combineren. Ikzelf ben geen keukenprinses en vind dan ook fijn dat bij iedere groente erbij staat hoe lang iets gekookt of gestoomd moet worden.

4 jaar geleden

Ik heb de cursus van mama roos kookt aangeschafd/ gevolgd. Zitten handige schema's e.d. in en je kunt het zo volgen/ uitvoeren.

4 jaar geleden

https://hapjesplan.nutriciavoorjou.nl Ik vind deze heel handig!!

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Wat goed dat je dit zegt. Ik ben me gaan verdiepen hierin en de wetenschapp ...
Graag gedaan! 😊 ik wist het ook niet, maar kreeg een paar duidelijke en wetenschappelijke artikelen onder m’n neus van zowel voor en tegenstanders! Dus zelf heel overwogen die keuze kunnen maken 😊. Cb stuurt wel heel erg aan op de 4 maanden.. en ik eet nu regelmatig pindakaas op brood, dus die antistofjes geef ik haar nu ook al mee :)