6 Reacties

3 jaar geleden

Het staat hier los van. De IB is alleen voor alle loon die men ontvangt van een werkgever.

3 jaar geleden

Klopt van snadoria zegt

3 jaar geleden

In belgië krijg ik van de creche wel een papier wat ik kan inbrengen in mijn belastingen

VRIEND

3 jaar geleden

Als het goed is ontvang je van de kinderopvang een jaaroverzicht van 2020. Deze heb je nodig bij je aangifte inkomstenbelasting en is bedoeld om te bekijken of je bij de aanvraag van kinderopvangtoeslag ook het juist aantal uren en inkomsten heb doorgegeven. Stel dat je minder of meer uren opvang hebt gebruikt dan wat je hebt aangevraagd/recht op had en meer of minder inkomen had dan je had doorgegeven kan het zijn dat je te veel of te weinig geld hebt ontvangen voor de kinderopvang. Dit is dus een mooi moment ook om te toetsen of je de juiste gegevens hebt doorgeven.

3 jaar geleden

Maar je inkomen heeft wel invloed op hoeveel kinderopvangtoeslag je krijgt. Bij aanvraag kinderopvangtoeslag moet je ook altijd je geschatte inkomen doorgeven. Ik schat deze altijd wat hoger. Dan loop ik uiteindelijk minder risico datk kinderopvang moet terug betalen. Dus het staat los van de te indienen aangifte, maar het heeft wel invloed opelkaar. #wekunnenhetnietmakkelijkermaken 🙈

3 jaar geleden

Dank jullie Was even vergeten dat mijn man voor z'n bedrijf een boekhouder heeft en die doet gezamenlijk aangifte dus hoef er niets mee haha💪