52 Reacties

4 jaar geleden

Hey hey, Hier ook van België (Antwerpen). Klopt dat er grote verschillen zijn tegenover zwanger en bevallen in Nederland. Ik ben vandaag ook toevallig 31 weken ver 😊 Wij hebben alle grote en dure dingen reeds staan, en hebben een pamperrekening op naam van ons zoontje.

4 jaar geleden

En zo leuk dat je die rondleiding krijgt, heb je daar zelf naar gevraagd? Zou dat ook wel willen!

4 jaar geleden

Reactie op Mems

Hey hey, Hier ook van België (Antwerpen). Klopt dat er grote verschillen ...
Het jammere vind ik dat er in België weinig opties zijn qua pijnbestrijding tijdens de bevalling. Ik had hier al een paar keer den tens voorbij zien komen waarvoor ik echt openstond, ik haalde dit aan bij de vroedvrouw. Blijkbaar mag het in België niet gebruikt worden. Ook zijn ze bij ons (in het antwerpse) minder voorstander van badbevallingen heb ik de indruk. Zonde! Onze lijst ligt al met 22weken klaar. Bedje staat. Gisteren de kinderwagen gaan ophalen. Vandaag ga ik de kleertjes wassen en een koffertje maken voor het geval ze vroeger zou willen komen. Wat de pamperrekening betreft twijfel ik erg of ik het op ons kleintje haar naam moet zetten waardoor ze al met haar 16jaar aan de centen kan, of ik het op onze naam laat zetten en er meer controle over heb. 🤔

4 jaar geleden

Reactie op Mems

En zo leuk dat je die rondleiding krijgt, heb je daar zelf naar gevraagd? Z ...
Ik zou normaal in het jan palfijn ziekenhuis bevallen in Merksem. Naast de vaste afspraken bij de gynaecoloog moesten we ook 3x bij de vroedvrouw komen, daar werd dan voorgesteld om een rondleiding te volgen. Ik weet dat je dat normaal in elk ziekenhuis kan aanvragen.

4 jaar geleden

Reactie op Allanois

Het jammere vind ik dat er in België weinig opties zijn qua pijnbestrijding ...
Oei daar heb ik me niet in verdiept, maar zou toch graag epidurale krijgen indien nodig! Bij een bad bevalling krijg je dat niet, dus was voor mij al niet aan de orde.. alhoewel mij dat wel de ideale bevalling lijkt! Ook zeker voor het kind. Ik heb net mijn lijst vervolledigd! Ben er nog wat mee aan het spelen, wil hem zo volledig mogelijk uiteraard maar elke dag kom ik wel weer op iets nieuws 😬 Wij hebben een pamperrekening geopend bij KBC en kunnen daar zelf ook aan, dus die staat niet bevroren. Ook hebben we de leeftijd kunnen instellen waarop hij aan het geld zou kunnen. Bij welke bank zitten jullie misschien?

4 jaar geleden

Hier ook van België 😉

4 jaar geleden

Reactie op Allanois

Ik zou normaal in het jan palfijn ziekenhuis bevallen in Merksem. Naast de ...
Ah wow, wat een service! Ik ga bevallen in Middelheim te Wilrijk en ik heb nog vrij weinig informatie gehad eigenlijk. Ben super tevreden voor de rest maar alles rond de bevalling zelf is mij nog niet duidelijk uitgelegd 😓

4 jaar geleden

Ik ga bevallen in AZ Nikolaas in Sint Niklaas. Ik ben elke maand bij de gyneacoloog geweest en 1 keer bij de vroedvrouw voor de suikertest en een lang gesprek. Daar alle info gekregen en ook info over rondleidingen en infoavonden. Wij gaan 3 infoavonden doen: de bevalling met rondleiding op de materniteit, de kraamtijd en nog eentje maar die ben ik alweer vergeten (geheugen van een vis!) Er is inderdaad een groot verschil met Nederland. Ik werk zelf in Nederland en er wordt zo anders tegenaan gekeken! Bij ons leveren ze alles vandaag (Park, kinderkamer, wandelwagen). Ik ben 30 weken en ik ben opgelucht want er stond tot 'u enkel nog maar een luiertafel "klaar". Nuja klaar.. Hij staat in de living en er ligt een verschoningskussen op.... That's it... Mijn lijst ligt bij paradisio en staat zo goed als klaar. Ik ga ervan uit dat we een pamperrekening openen op onze naam. Dit lijkt me minder gedoe.

4 jaar geleden

Hoi ik ben vrijdag 32 weekjes. Donderdag hebben we eerst onze echo in vm en nm heb ik ook een fo dleiding op de materniteit. Dit geeft me best een safe gevoel, zeker omdat wij via de fertiliteit zijn moeten gaan. Welk zh beval jij dat je toevallig donderdag ook langs materniteit moet☺️. Er zijn Indd enorme verschillen, merk ik zelf dat tussen de fertilitijts arts en gynecoloog kwa opvolging ook al enorme verschillen zijn. Zo heb ik elke Controle een echo gehad, gelukkig ook maar, anders werd ik zot van ongerustheid 🙈.

4 jaar geleden

Reactie op Spookygirlke

Hoi ik ben vrijdag 32 weekjes. Donderdag hebben we eerst onze echo in vm en ...
Wij gaan naar het Jan Palfijn in Merksem. Ik merk zelfs dat er grote verschillen zijn onder de vroedvrouwen ook. Zelf heb ik een traject gelopen in het middelheim ziekenhuis uiteindelijk toch nog spontaan zwanger geworden.

4 jaar geleden

Reactie op JVH

Ik ga bevallen in AZ Nikolaas in Sint Niklaas. Ik ben elke maand bij de gyn ...
Naast de rondleiding heb ik vorige week ook een infoavond in het ziekenhuis gehad omtrent borstvoeding, vond ik heel nuttig! Al hoop ik uiteraard wel dat ze me nog begeleiden als de baby er daadwerkelijk is 😬. Wat fijn dat ze alles komen leveren, dan ben je ook zeker optijd klaar met alles.

4 jaar geleden

Reactie op Allanois

Wij gaan naar het Jan Palfijn in Merksem. Ik merk zelfs dat er grote versc ...
Ik moet naar het v, g jesse in hasselt vrijdag voor de materniteit. Oh via fertiliteit had ik 2 voedvrouwen en die trokken aant zelfde touw dus dat was fijn. Maar met echo, s en Co trole zag ik altijd de gynecoloog. En mijn 24 weken Controle was dan wel bij een vreemde voedvrouw, maar dit was gwn praktische info over die bezoeken van materniteit, en borstvoeding,.....

4 jaar geleden

Reactie op Mems

Ah wow, wat een service! Ik ga bevallen in Middelheim te Wilrijk en ik heb ...
Misschien kan je dit eens vragen bij je volgende afspraak aan de gynaecoloog? Ik weet dat je vrijblijvend kan kiezen waar je bevalt en daarom ook telefonisch contact kan opnemen voor een rondleiding in te plannen. Moest je in een ander ziekenhuis willen bevallen dan moet je ook wel van gynaecoloog veranderen en dat is net wat mij tegenhield. Ik hoop dus dat de rondleiding van donderdag meevalt en ik daar een fijn gevoel bij heb.

4 jaar geleden

Reactie op Spookygirlke

Ik moet naar het v, g jesse in hasselt vrijdag voor de materniteit. Oh via ...
Heb je door jouw traject nu ook extra controles bij de gynaecoloog?

4 jaar geleden

Hey! Ik ben morgen 32 weekjes. Momenteel wonen we in Lichtaart en gaan we in Geel 'aar het ziekenhuis. Super aardige vroedvrouwen daar! Ook al allerlei infomomenten gehad en een rondleiding. Wij hebben ook alle grote dingen zelf gekocht gehad en zijn van plan een pamperrekening te noteren op de geboortekaartjes. Mogelijk gaan we wel onze eigen rekeningnummer noteren aangezien we de centjes voor toekomstige inkopen voor onze kleine pruts gaan gebruiken. We storten zelf al maandelijks op haar rekening. Haar rekening komt op 21 jarige leeftijd vrij. Hebben jullie ook 'last' van familieleden die mopperen omdat er geen geboortelijst komt en dat alle grote inkopen al gebeurd zijn?

4 jaar geleden

Reactie op Allanois

Naast de rondleiding heb ik vorige week ook een infoavond in het ziekenhuis ...
Ja die volgen we niet omdat ik geen borstvoeding ga geven. Daarom dat we er maar 3 ipv vier volgen.. En "de zwangerschap" konden we ook volgen maar die vind ik een beetje belachelijk aangezien ik op het moment dat die weer is al bijna moet bevallen.. Vijgen na Pasen denk ik dan.. 😁

4 jaar geleden

Ik ben een grensgeval in Belgisch ziekenhuis, wil poliklinisch bevallen. Het is de 4e dus ken het ziekenhuis wel, ze zitten in nieuwbouw en heb me al ingeschreven bij de materniteit. De controles die bevallen uitstekend, je word echt goed opgevolgd. De kamertjes schijnen wat minder luxe voor bevallen dan in Nederland, maar ja ik ben er toch maar even en wat krijgt de kleine hiervan mee? Niks toch... in bad mocht je wel ontspannen, maar bevallen idd niet. Wel kan je gebruik maken van een bal en staan ze meer open voor pijnbestrijding bij bevalling dan in Nederland. Tenminste dat is wat ik merk hier in de regio... Verder op z’n Hollands: Geen pamperrekening... iedereen geeft een kleinigheidje. Beschuit met muisjes... Kraamzorg de eerste week thuis...

4 jaar geleden

Reactie op Allanois

Misschien kan je dit eens vragen bij je volgende afspraak aan de gynaecoloo ...
Ja ga dat zeker doen, de 27e weer een afspraak maar ik denk dat ik ervoor al eens bel om te horen voor die rondleiding en info avonden. Heb om het ziekenhuis heen al wel wat cursussen gedaan omtrent borstvoeding, de eerste weken, etc. Maar extra informatie lijkt me altijd nuttig 😊

4 jaar geleden

Reactie op Allanois

Misschien kan je dit eens vragen bij je volgende afspraak aan de gynaecoloo ...
Wat is trouwens jou due date? Iedereen hier ligt precies vlak bij elkaar! Ik 18 februari ☺️

4 jaar geleden

Reactie op Allanois

Het jammere vind ik dat er in België weinig opties zijn qua pijnbestrijding ...
Hey Ik ben van Sint-Niklaas (België) Wij hebben ook al rondleiding gehad in ziekenhuis hier En pamperrekening heeft bij ons de bank aangeraden om het op onze naam te zetten Omdat je dan de controle hebt wanneer ze welk bedrag krijgt en niet alles ineens op gaat