52 Reacties

4 jaar geleden

Hallo. Ik ben ook van België (Opwijk, Vlaams-Brabant). Ik ben momenteel 33w1d ver. Wij hebben een geboortelijst liggen en wij hebben een enveloppe op het geboortekaartje gezet. (wij zijn nog niet naar de bank kunnen gaan aangezien ik van mijn 23w volledig plat in de zetel lig met een verkorte baarmoederhals ) na de bevalling gaan wij wel naar de bank om eens naar de mogelijkheden te luisteren. Wij hadden normaal op 24w een rondleiding op de afdeling maar aangezien ik al 2x in het ziekenhuis gelegen heb sinds de zwangerschap weet ik mijn weg al. Wij hebben wel een boekje meegekregen met de nodige info (aantal dagen dat je moet blijven, verloop, lijst met spullen die je moet voorzien, namen gynaecologen, pijnbestrijding...)

4 jaar geleden

Reactie op Kelly VM

Hallo. Ik ben ook van België (Opwijk, Vlaams-Brabant). Ik ben momenteel 33w ...
Wauw, fijn dat dankzij platte rust je toch al aan 33w bent geraakt. Ikzelf ben met 24w ook opgenomen geweest met een verkorte baarmoederhals en contracties. Ook verplichte platte rust gekregen en inmiddels 34w ver nu. Nooit gedacht dat ik het ging halen! Stilletjes aan mag ik weer wat meer doen, rustig aan uiteraard! Sinds vorige week staat ons koffertje klaar. Sinds zaterdag heb ik menstruatiekrampen en een druk in men onderrug en steken in men schaambeen er is duidelijk iets aan de gang maar het zet nog niet door. Het blijft toch allemaal heel spannend.

4 jaar geleden

Hoi, Hier van Lebbeke (dichtbij Dendermonde). Wij hebben ook gekozen voor een tweede gezamenlijke spaarrekening te openen voor ons zoontje als pamperrekening. Zo kunnen we zelf beslissen wanneer we zijn geld ooit geven. Grtjs.

4 jaar geleden

Ik ben van Limburg (ham) 34 +4 weken zwanger van ons eerste kindje. Het begint nu echt wel spannend te worden. Op 30 weken had ik alles klaar (valiesje, doopsuiker...) Op 27 weken hadden wij de rondleiding in het ziekenhuis. Dat vond ik wel fijn, zo weet je waar je je aan kan verwachten. Veel succes!

4 jaar geleden

Hoelang zouden jullie in het ziekenhuis moeten verblijven na de bevalling? Ik heb al verschillende aantal dagen gehoord, geen idee waar het allemaal van afhangt eigenlijk.

4 jaar geleden

Reactie op Allanois

Hoelang zouden jullie in het ziekenhuis moeten verblijven na de bevalling? ...
3-4 dagen. Hangtr vanaf wnr ik beval. Voor 21u bevallen telt als 1 dag. Na 21u bevallen telt niet als 1 dag. 😅

4 jaar geleden

3-4 dagen. Hangtr vanaf wnr ik beval. Voor 21u bevallen telt als 1 dag. Na ...
Ik hoorde bij de rondleiding dat het nog 2 dagen zijn en vorige week sprak de vroedvrouw over 3 dagen. 🤔

4 jaar geleden

Reactie op Allanois

Hoelang zouden jullie in het ziekenhuis moeten verblijven na de bevalling? ...
In het middelheim blijf je met een eerste kindje bij een natuurlijke vevalling 3 dagen, met een 2de (of volgend) 2 dagen. De dag van de bevalling telt niet mee (Dag 0). Een keizersnede is 5 dagen (denk ik)

4 jaar geleden

Reactie op Darlene

In het middelheim blijf je met een eerste kindje bij een natuurlijke vevall ...
In Sint-Niklaas net hetzelfde. Dag van de bevalling telt niet mee.. En dan drie dagen.. :)

4 jaar geleden

Hier uit keerbergen dicht bij mechelen .. wij hebben op zaterdag een rondleiding in het ziekenhuis ik zal dan 35 w 1dag dit is men tweede zwangerschap. Bij mijn spoed keizersnede moest ik 5 dagen blijven. Bij een gewone bevalling is dit 3 dagen. Maar krijg nu een geplande keizersnede dus terug 5 dagen ziekenhuis :(

4 jaar geleden

Reactie op Allanois

Hoelang zouden jullie in het ziekenhuis moeten verblijven na de bevalling? ...
In Izegem is het sinds 1/01/2020 1dag minder voor beide gevallen. Dus 3d bij een natuurlijke bevalling en 4 bij een keizersnede

2 jaar geleden

Reactie op JVH

In Sint-Niklaas net hetzelfde. Dag van de bevalling telt niet mee.. En dan ...
Heyhey, ik hoop dat jullie nog actief zijn want ik zie dag dit van 2j geleden is :)) ik ben van Antwerpen verhuist naar Sint Niklaas en ben enorm aan het twijfellen waar ik wil bevallen..