34 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter had ook berg (begon rond 7 weken). Ik heb nooit shampoo gebruikt. Enige wat ik deed was olijfolie inmaseren en dan uitkammen met een zachte kam. Ze is nu 11 weken en het is bijna helemaal weg.

4 jaar geleden

Hallo reina, Ik als kers verse mama en kapster gebruik zelf de huidolie van zwitsal dit lekker een nacht laten zitten. Daarna voorzichtig los krabben met een kaart of wat Ik zelf doe is de kopsekant van een dunne kartonnen vijl (de niet vijl kanten). Succes!

4 jaar geleden

Hier ook bij mijn dochtertje van 12 weken. Advies van cb was juist met rust laten het gaat vanzelf weer weg maar met smeersels gaat het juist de huid irriteren waardoor de talgproductie kan verergeren.

4 jaar geleden

Absoluut geen shampoo gebruiken en pure cocus olie is heel goed.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook last van berg. Gebruikte in t begin ook n heel klein beetje shampoo van weleda, maar heb t idee dat dat t alleen maar erger maakte. Ik gebruik dus geen shampoo meer en smeer alleen nog wat olie op z’n hoofdje. Soms lijkt t weg te trekken en dan ineens is t weer erger. Heb begrepen dat het na enkele maanden vanzelf over moet gaan.

4 jaar geleden

Het komt vaak juist van shampoo. Zwitsal goedemorgenlotion heeft bij ons geholpen

4 jaar geleden

Inderdaad kokosolie en lichtjes weg vegen met een speelkaart oid. Ik deed het ook wel eens heel lichtjes met mijn nagels > en dan heel voorzichtig, niks stuk maken. Meestal terwijl hij sliep, daar merkte hij niks van. Kokosolie werkt trouwens ook voor de droge huid en pukkeltjes. Wij vonden het de beste tip ooit van onze kraamverzorgster!

4 jaar geleden

Onze dochter had er ook behoorlijk last van en krabte per ongeluk het snachts open. Daarom hebben wij bergzalf van dr. Leenarts gebruikt. Even insmeren. 2/3 uur laten intrekken en met het bijgeleverde kammetje kan je de schilfers zo weg kammen. Na 2/3 keer was alles weg! Is te koop bij de etos.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Inderdaad kokosolie en lichtjes weg vegen met een speelkaart oid. Ik deed h ...
Dank je wel voor jouw reactie

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Suen

Absoluut geen shampoo gebruiken en pure cocus olie is heel goed.
Dank je wel!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Naamloosaccount

Hallo reina, Ik als kers verse mama en kapster gebruik zelf de huidolie van ...
Dank je wel!

4 jaar geleden

Hier ook gehad.. s ochtends en s middags baby olie erop en daarna met een vlooienkam alles eraf 'gekrabt' maar t is dan zo week dat je t er zo goed als af veegt.. creditcard/bankkaart schijnt ook te werken

4 jaar geleden

Zoontje heeft het ook! Ik heb mustella shampoo tegen berg gekocht. Hij had het ook heel erg, zo dikke lagen alsof je keek naar de schubben van een dier. Na paar keer wassen zie ik er echt verminderen, nu 2weken gebruikt, om de dag zijn hoofdje gesmeert, wanneer de korstjes zachter zijn laten ze los en kan je voorzichtjes eraf halen. Hij is al bijna bergvrij!!!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Jenni

Zoontje heeft het ook! Ik heb mustella shampoo tegen berg gekocht. Hij had ...
Wauw, wat ben ik blij voor je😍. Ik hoop dat het bij mijn dochter ook snel weg gaat

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op judith_stip

Hier ook gehad.. s ochtends en s middags baby olie erop en daarna met een v ...
Dank je wel

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Jenni

Zoontje heeft het ook! Ik heb mustella shampoo tegen berg gekocht. Hij had ...
Dank voor jouw reactie

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Marjoleinelise

Onze dochter had er ook behoorlijk last van en krabte per ongeluk het snach ...
Ik las dat het voor baby's van 6 mnd oud is. Zag ook reactie van dr op haar pagina. Kan ik het wel gebruiken?

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Inderdaad kokosolie en lichtjes weg vegen met een speelkaart oid. Ik deed h ...
Kokosolie dat lijkt mij idd beter dan amandelolie. Dank je

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Suen

Absoluut geen shampoo gebruiken en pure cocus olie is heel goed.
Dank je

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Mijn zoontje heeft ook last van berg. Gebruikte in t begin ook n heel klein ...
Hier precies hetzelfde gebruik geen shampoo meer