34 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Reina2020

Ik las dat het voor baby's van 6 mnd oud is. Zag ook reactie van dr op haar ...
Ik heb inderdaad ook op haar pagina gekeken. Daar gaf ze aan dat het voor baby's wel kan. Maar omdat het vaak zelf wegtrekt wachten mensen er vaak mee. Wij hebben het dus wel gebruikt en het werkt heel goed!

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Inderdaad kokosolie en lichtjes weg vegen met een speelkaart oid. Ik deed h ...
Idd kokosolie! Ik smeer haar gezichtje in en een half uurtje wegvegen met een zacht doekje, dan is het vrijwel weg

4 jaar geleden

Reactie op Vita bene

Idd kokosolie! Ik smeer haar gezichtje in en een half uurtje wegvegen met e ...
Na een half uurtje wegvegen bedoel ik 😉

4 jaar geleden

Mijn kraamverzorgster heeft tegen mij gezegd dat je juist zo min mogelijk tot geen shampoo moet gebruiken. Ik gebruik om dus niet altijd shampoo en spoel zijn hoofdje alleen met water. Wij hebben geen last van berg

4 jaar geleden

Reactie op Vita bene

Idd kokosolie! Ik smeer haar gezichtje in en een half uurtje wegvegen met e ...
Maar hoe dan? Ik lees heel vaak over kokosolie maar ik heb van die biologische kokosolie in pot en dat is kei hard. Gebruik het wel eens om iets in te bakken en dan smelt het.. doe je het eerst smelten dan of heb je ook vloeibare? 😅

4 jaar geleden

Wij gebruiken sinds kort de producten van aderma (ook wat last van exceem). En er is verbetering.. de avond voor ze in bad gaat dag erna, doe ik ook amandelolie op haar hoofdje.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Vita bene

Na een half uurtje wegvegen bedoel ik 😉
Dank je wel! Maar ik neem aan dat je veel olie er op smeert? Bij mijn dochter trekt het on haar huid en dan valt er weinig weg te vegen. Of veeg jij het er na 5 min weg?

4 jaar geleden

Reactie op Nikki89

Maar hoe dan? Ik lees heel vaak over kokosolie maar ik heb van die biologis ...
Die heb ik ook! Ik schraap er meestal een laagje uit met een lepeltje, doe de olie tussen mijn vingers en ‘verwarm’ het dan door ze tegen elkaar aan te wrijven, want dan wordt het zachter en smeerbaar. Dan met mijn vingers op haar hoofdje aanbrengen, liefst als ze slaapt. Ik denk dat ik voor haar voorhoofd en tussen de wenkbrauwen en ogen ca een halve theelepel gebruik

4 jaar geleden

Reactie op Reina2020

Dank je wel! Maar ik neem aan dat je veel olie er op smeert? Bij mijn docht ...
Misschien gebruik ik dan inderdaad meer, want ik zie niet dat het bij haar erg intrekt. Heb jij ook die kokosolie die egl bedoeld is om mee te bakken? De grote pot? Anders misschien bijsmeren?

4 jaar geleden

Je zegt “zij heeft er geen last van” en vervolgens noem je dus eigenlijk dat jij er laat van hebt. Ik zou dit vooral voor ogen houden. Hoe meer je er aan gaat doen, mee meer je kindje er last van kan krijgen. Niet dat je perse niks moet doen, maar focus er gewoon niet op. Het is niet vies, niet besmettelijk, kan geen kwaad, kindje heeft er geen last van en het gaat vanzelf weer over. Bedenk dat alles wat je doet, dus voor jou zelf is. Pas op met veel jammer of proberen weg te wrijven. Daar kan je kindje serieus nadeel van gaan ondervinden, nu of later. Je kan de hoofdhuid beschadigen of irriteren, mogelijk ontsteken wanneer de huid kapot gaat. Doe je dit te vaak kan het zelfs nadelig werken voor de haargroei. Wat je evt kunt doen, zonder negatieve gevolgen is 2x per week heel zachtjes wassen en inwrijven met natuurlijke shampoo of liefst alleen water of bv in het water. Amandelolie er op smeren en laten intrekken. Dan met een heel zacht borsteltje of zachte hydrofiel washandje de losse velletjes wegvegen/borstelen. Met de nadruk op heel zachtjes. Je moet dus niet alles doel hebben om de korstjes weg te halen. Smeer dan nog eens amandelolie als het huidje bijna droog is en houd dit evt dagelijks bij om te voorkomen dat de korstjes heel hard worden. Laat het verder gewoon met rust. Je kindje heeft er geen last van

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Marde

Je zegt “zij heeft er geen last van” en vervolgens noem je dus eigenlijk da ...
Dat vind ik heel goed advies. Ik wil natuurlijk niet dat ik iets doe, waar ik later spijt van krijg. Dank je wel!

4 jaar geleden

Mijn oudste dochter (nu 2 jaar en 8 mnd) had dit ook als baby. Mijn jongste dochter (nu bijna 13 wkn) heeft ook berg. Mijn kapper vertelde destijds dat je het vooral moest laten zitten en er niet aan moest komen. De reden waarom ben ik helaas vergeten. Hij zei ook dat het wel 2 jaar kan duren voordat het helemaal weg is. Mijn oudste dochter heeft er al zeker een jaar geen last meer van.

4 jaar geleden

Het is hormonaal en gaat na een tijdje van zelf weg... best er niet teveel aan zitten. Met babyshampoo wassen en insmeren met babyolie is meer dan genoeg.

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Mijn oudste dochter (nu 2 jaar en 8 mnd) had dit ook als baby. Mijn jongste ...
Mijn dochter heeft het ook, 15 weken nu, ik doe er helemaal niks aan zelfs geen shampoo of olie. Het trekt hier al weer langzaam weg.