53 Reacties

5 jaar geleden

Heb je al gekeken of het middel mag als je zwanger bent?

5 jaar geleden

Wat ik begrepen heb is dat door de korte blootstelling dit soort producten niet snel schadelijk zijn. Ook schoonmaaksters kunnen normaal gezien doorwerken. Ventileren is daarnaast een verstandige keuze. Handschoenen zijn voor een volgende keer handig denk ik, alleen al voor eigen gemoedsrust.

5 jaar geleden

Volgende keer even op letten. Maar komt echt helemaal goed. Kan me niet voorstellen van die ene keer en ws bereikt het je kindje niet eens. Als het echt levensgevaarlijk was zou ik denken dat dit veel meer bekendheid zou hebben. Meeste dames poetsen nog gewoon hoor. Maar ik kan me je helemaal voorstellen. Ik had het zelf laatst ook dat gevoel nadat ik de trap geverfd had. Maar nu is dat gevoel wel weer geneutraliseerd. Zou me geen zorgen maken hoor. Komt vast goed!

5 jaar geleden

Volgende keer even op letten. Maar komt echt helemaal goed. Kan me niet voorstellen van die ene keer en ws bereikt het je kindje niet eens. Als het echt levensgevaarlijk was zou ik denken dat dit veel meer bekendheid zou hebben. Meeste dames poetsen nog gewoon hoor. Maar ik kan me je helemaal voorstellen. Ik had het zelf laatst ook dat gevoel nadat ik de trap geverfd had. Maar nu is dat gevoel wel weer geneutraliseerd. Zou me geen zorgen maken hoor. Komt vast goed!

5 jaar geleden

Dit is echt niet erg! Je hebt gelucht en als je nu verder geen gekke symptomen hebt is er niks aan de hand. Ik ben zwanger van m'n derde kind en heb ook altijd in m'n nesteldrang periode veel gepoetst, ook met schimmelreiniger. Het is misschien niet mega gezond maar je baby zal er niks aan overhouden 😘

5 jaar geleden

Reactie op Marije1990

Heb je al gekeken of het middel mag als je zwanger bent?
Op de fles staat het gebruikelijke stukje tekst over contact met de huid, spoelen met water en zeep. Contact met ogen spoelen etcetera. Er staat niets op over zwangerschap.

5 jaar geleden

Reactie op Astridrdam

Volgende keer even op letten. Maar komt echt helemaal goed. Kan me niet voo ...
Ja, Ik was eerst van plan om mijn man te laten poetsen maar eer hij daar aan begint zijn we weken verder ben ik bang met zijn drukke baan.. En zelf poets je toch vaak anders dan je man... En terwijl ik bezig was had ik nergens zorgen over maar naderhand voelde ik me zo bezwaard en angstig dat ik iets fout gedaan heb.

5 jaar geleden

Reactie op Aurora1992

Op de fles staat het gebruikelijke stukje tekst over contact met de huid, s ...
Dan denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor. Als het echt schadelijk zou zijn zou dat vermeld staan!

5 jaar geleden

Reactie op Aurora1992

Ja, Ik was eerst van plan om mijn man te laten poetsen maar eer hij daar aa ...
Haha ik ken het. Doe het liefst ook alles zelf. En heb ook geen geduld voor zijn manier en timing.. Whahaha Ja echt een rotgevoel als je schuldig voelt. Maar het zal morgen vast al minder zijn of weg. En wat ik verder doe als ik me ergens druk om maak is even de verloskundige bellen. Onze praktijk heeft een 24 uurs telefoon die je te alle tijden mag raadplegen. Ook voor geruststelling. Ik weet niet of de verloskundigepraktijk waar jij komt zoiets heeft?

5 jaar geleden

Reactie op Astridrdam

Haha ik ken het. Doe het liefst ook alles zelf. En heb ook geen geduld voor ...
Heb zojuist ook gebeld, en ze gaf aan dat dit geen kwaad kon. Pff de paniek kan soms zo toeslaan bij mij, zeker omdat we het afgelopen jaar 2 kindjes zijn verloren (door hele andere redenen natuurlijk). Maar goed, ze zegt dat het niet erg is dus ik probeer nu maar te kalmeren.

5 jaar geleden

Ik ben zelf huishoudhulp, poetess is daar een griot onderdeel van. De preventieadviseur van werk geeft als advies aan zwangere vrouwen om steeds te poetsen met de ramen open. Enkel ammoniak en javel zijn verboden te gebruiken. Dwz, gebruik de “eco” toiletreiniger en zorg dat de ramen openstaan wanneer je poetst. Wij mogen werken tot een week voor de vermoedelijke bevallingsdatum (dus producten mag je blijven gebruiken), er wordt wel aangeraden vanuit de overheid om op 6 maanden te stoppen met het zware werk. Ook een kleine tip: gebruik de spray, verlaat de kamer even (sprays hebben meestal een inwerktijd) en ga dan verder, de nevel is dan weg en de geur kan geen kwaad.

5 jaar geleden

Wauw, veel typfouten. Poetsen is daar een groot deel van ****

5 jaar geleden

Wauw. Sommige vrouwen maken zich echt teveel zorgen om niks. Chinees eten. Een kroket. En opruimen en nog veel meer... Gewoon lekker doen wat je zelf wil en niet naar internet luisteren

5 jaar geleden

Wauw. Sommige vrouwen maken zich echt teveel zorgen om niks. Chinees eten. ...
Dat dus..... niet te druk maken over alles en vooral niet teveel Googlen ;)

5 jaar geleden

Reactie op S123

Dat dus..... niet te druk maken over alles en vooral niet teveel Googlen ;) ...
Haha inderdaad. Kan daar zo boos om worden. Je moet echt niet alles gaan opgeven omdat je zwanger bent. K zou alleen geen alchol drinken, maar de rest is geen probleem, maar wel een beetje met mate natuurlijk haha

5 jaar geleden

Haha inderdaad. Kan daar zo boos om worden. Je moet echt niet alles gaan op ...
Ik begrijp haar volledig hoor. Ik ben dagelijks zo’n 8u bezig met chemische producten dus ik maakte me ook zorgen daarover en heb dus informatie gezocht. Na verschillende miskramen snap ik dat ze bezorgd is over alles. Jullie kunnen allemaal ook gewoon respectvol reageren op haar vraag, of gewoon niet reageren. Iedereen hier heeft haar eigen zorgen en redenen daarvoor. Het gaat niet altijd bij iedereen goed en dan ga je je inderdaad vragen stellen....

5 jaar geleden

Reactie op Aurora1992

Heb zojuist ook gebeld, en ze gaf aan dat dit geen kwaad kon. Pff de paniek ...
Heel fijn dat je dat gedaan hebt! En hopelijk dat je het daardoor wat meer los kunt laten. Ik begrijp je volkomen en helemaal na je verlies..... Dan kan alles een trigger zijn! Fijne avond 😉

5 jaar geleden

Reactie op Itnis

Ik ben zelf huishoudhulp, poetess is daar een griot onderdeel van. De preve ...
Bedankt voor je bericht(en). Het stelt gerust om dat te lezen! Ik snap heus dat mijn angst niet 'normaal' is, en dat het voor sommigen overdreven zal overkomen. Maar paniek overkomt je, en dan is het fijn om steun te krijgen in de vorm van deze berichtjes. Ik had op dat moment niemand om dit mee te bespreken dus dan is het forum een voor de hand liggend middel.. Het verlies van mijn zoon met 19 weken en mijn dochter met 14 weken is er flink ingehakt, daar zijn nu dus ook een hoop angsten uit voort gekomen. Ik krijg daar hulp voor, maar zoals ik zei, soms overvalt het je. Hopelijk begrijpen sommige mensen nu beter waarom sommige dames soms zorgen hebben die niet logisch lijken.

5 jaar geleden

Ik vind het helemaal niet gek dat je je zorgen maakt. Je mag ook geen nagellakremover gebruiken met aceton omdat dit in je huid trekt en zo bij je baby terecht kan komen. Dus geen gekke vraag! Ik heb begrepen dat schoonmaakmiddelen geen kwaad kunnen, maar toch maak ik nu liever schoon met handschoenen aan.

5 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ik vind het helemaal niet gek dat je je zorgen maakt. Je mag ook geen nagel ...
gebruik ik gewoon hoor. Lijkt me heeeeeeel sterk dat 1 zo’n druppel op je huis bij de baby komt