21 Reacties

3 jaar geleden

Wij doen nu een luier en slaapzakje 0.5 tog. Slaapt idd ook niet zonder slaapzak maar ze zweet er niet van gelukkig.

3 jaar geleden

Hier heb ik hetzelfde gevoel. Hij slaapt aan een drukke weg dus raam open is niet echt een optie. Ik heb hem afgelopen nacht alleen in luier weg gelegd en wel in slaapzak. Ik denk dat mijn zoontje anders ook niet gaat slapen

3 jaar geleden

Hier ook 29 graden op de kamer en ze slaapt ook niet zonder slaapzak. Heb gewoon een zomerslaapzak en ze slaapt in haar luier

3 jaar geleden

Onze zoon slaap gelukkig nu in z’n rompertje ipv slaapzak. Gewoon doen waar jou kindje in slaapt zolang ze maar slapen is het goed!

3 jaar geleden

Bij ons zelfde temperaturen. Wij hebben wel een ventilator aanstaan, maar niet dat hij direct in de wind ligt. Ik heb een hydrofiele slaapzak zonder mouwen en daar gaat hij in zonder kleding. Alleen slaapzak. Hij wil ook niet zo goed slapen zonder slaapzak

3 jaar geleden

Reactie op ciinnndy

Wij doen nu een luier en slaapzakje 0.5 tog. Slaapt idd ook niet zonder sla ...
Dat is wel slim dan doe ik haar rompertje ook lekker uit zodat ze al iets minder aan heeft dat zal vast al wel iets helpen.

3 jaar geleden

Wij gebruiken ook een slaapzak van hydrofiel en dan gewoon zonder romper. Dan zit er tenminste niets strak om haar lichaam.

3 jaar geleden

Bij ons ook dezelfde temperaturen. Ik heb mijn zoontje in een luier en een onderbroekje op bed. De onderbroek houd de luier op zijn plek. Hij wou ook niet zonder slaapzak maar hij moest wel, inmiddels valt hij gewoon zo in slaap. Een koude/lauwe douche werkt averechts. Het lichaam wil dan juist weer opwarmen waardoor je dochter het nog warmer krijgt..

3 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Wij gebruiken ook een slaapzak van hydrofiel en dan gewoon zonder romper. D ...
Welke slaapzak is dit van hydrofiel?

3 jaar geleden

Reactie op Mayk

Bij ons ook dezelfde temperaturen. Ik heb mijn zoontje in een luier en een ...
Lauw tot warme douche is juist goed dan gaan de bloedvaten openstaan waardoor je sneller lichaams warmte kwijt raakt. Nadat ik dit heb gedaan valt ze ook vrijwel direct in slaap. Koud is slecht dat weet ik maar dit doe ik niet 😊

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Lauw tot warme douche is juist goed dan gaan de bloedvaten openstaan waardo ...
Ik heb het toevallig vanmorgen nog gevraagd aan de kinderarts, want ik twijfelde er ook over. Ze zei dat ik het echt niet moet doen omdat ik er dan juist voor zorg dat hij het te warm krijgt. Dit komt omdat je het lichaam afkoelt terwijl het lichaam wel probeert een gezonde temperatuur te behouden voor de beste werking van de organen en dergelijke. Het lichaam verbruikt dan ook heel veel energie terwijl de kindjes die energie veel beter op een andere manier kunnen gebruiken. Ik begrijp dat nu eigenlijk ook wel, als ik het zelf doe heb ik het daarna ook bloedheet..🤷‍♀️ soms is het ook zo lastig om de juiste keuze te maken, de ene zegt dit en de ander zegt dat. Vooral met dit soort onderwerpen altijd.. Je weet soms niet meer wat je geloven moet. haha Ik heb besloten het juist niet te doen aan de hand van de adviezen van de kinderarts. Maar ik snap het ook als je zelf een andere keuze zou maken.🙂

3 jaar geleden

Reactie op Mayk

Ik heb het toevallig vanmorgen nog gevraagd aan de kinderarts, want ik twij ...
Ja dat is het je hoort zoveel verschillende verhalen van mensen dat je niet meer weet wat je moet geloven.. Maar na mij weten was dit altijd goed, ik zal het ook wel eens vragen hier bij het cb kijken wat ze zeggen ik heb het juist weer van mama's in de buurt die beweren dat het goed is.

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Ja dat is het je hoort zoveel verschillende verhalen van mensen dat je niet ...
Dat is inderdaad lastig. En niet alleen met dit onderwerp.. iedereen zweert bij iets anders en geeft dus altijd andere adviezen. Ik doe in dat geval wat ik zelf denk dat het beste is voor mijn zoontje. Dus als je het fijn vind om haar onder de lauwe douche te zetten en ze doet het daardoor goed zou ik gewoon zo doorgaan .. ieder kindje en ieder lichaam is uniek en bij iedereen werkt iets anders 🙂

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Welke slaapzak is dit van hydrofiel?
https://www.bol.com/nl/p/jollein-slaapzak-zomer-110cm-hydrofiel-caramel/9300000022497540?referrer=socialshare_pdp_androidapp Deze bijvoorbeeld. Ze hebben het ook bij de Hema. Gewoon even googelen.

3 jaar geleden

Hier zelfde temp, luier, slaapzak, waarbij slaapzak iets open geritst, gevoelsmatog iets luchtig, maar benen niet vrij. Werkt tot nu toe prima

3 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

https://www.bol.com/nl/p/jollein-slaapzak-zomer-110cm-hydrofiel-caramel/930 ...
Ik heb er al eentje van jollein denk stiekem dat die dan ook van hydrofiel is heb hem al een hele lange tijd geleden gehaald maar veel te groot gekocht toen, nu komt die goed van pas.

3 jaar geleden

Hier exact hetzelfde probleem. Op haar kamer was het vannacht 30 graden en heb tot 2 uur met haar beneden gezeten. Ons meisje kan sowieso slecht haar warmte kwijt. Werd gister gebeld door de gastouder die dacht dat ze koorts had. Heb haar opgehaald. Maar was echt puur door de warmte dat haar temp zo hoog was. Ik doe het nu sinds vandaag zo, en hier werkt het. Ik douche haar eind vd middag/begin van de avond met lauw water, want anders is ze plakkerig van het zweet en zonnebrand en dan slaap je niet lekker natuurlijk. Geen rompertje aan gedaan, enkel een pamper en Lodger slaapzak, de allerdunste, vind deze erg fijn, zomerslaapzak van Hema was nog te dik voor haar. Kamer goed goed gelucht. Langer wakker gehouden tot ze echt echt slaap had. En slaapt nu voor het eerst sinds deze hitte als een roosje. Hopelijk slaapt ze de nacht door nu. Want heb afgelopen nachten met 1 oog open geslapen, omdat ik me dus ook zorgen maakte of het gevaarlijk was. Google helpt daar ook niet bij 😝. Nu zie ik op de camera dat het weer 29 graden is op haar kamer. Maar gelukkig slaapt ze nu we goed ondanks dat. Geen rompertje heeft bij haar geholpen in ieder geval. Doen wat goed voelt voor jou. Is een beetje puzzelen maar komt goed. Deze slaapzak vind ik erg fijn.

3 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Hier exact hetzelfde probleem. Op haar kamer was het vannacht 30 graden en ...
Awh germ wat sneu ☹️ wel fijn dat je nu iets hebt gevonden wat wel helpt en ze nu gelukkig wel goed slaapt dan slaap je zelf ook fijner he. Ga ik morgen ook proberen om geen romper eronder aan te doen maar blijft de luier dan wel op z'n plek? En sws gwn lekker een lauw warme douche want dit helpt wel degelijk bij me dochter.. Nu heb ik haar dus niet gedouched voor slapen gaan en merk dat ze gelijk anders slaapt en zo vaak wakker word en heletijd draait ze voelt heel plakkerig aan en huilt af en toe alsof ze aan het dromen is pff. Dit word ook een gebroken nacht ben ik bang maar heb de ramen naar elkaar toe open gezet in allebij onze slaapkamers en de deuren open zodat het een beetje kan doorluchten maar het is gewoon te benauwd en amper wind te bekennen.. Hopelijk koelt het snel weer af zodat de kleintjes tenminste normaal kunnen slapen en wij ook natuurlijk. 🤭 Heb nog even gekeken voor de slaapzak maar helaas is alles uitverkocht in haar maat hou het wel eventjes in de gaten. Dankjewel voor je tips!

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Awh germ wat sneu ☹️ wel fijn dat je nu iets hebt gevonden wat wel helpt en ...
Ja zeker, je maakt je toch ongerust en slaapt dan zelf ook maar half. Oeh geen idee of die op zijn plek blijft, maar anders koop ik morgen gewoon onderbroekjes. Als ze maar slaapt, ben ik al lang blij 🙃. Ah ja dat is sneu, beter idd toch even douchen dan zal ze lekkerder in bedje liggen denk ik. Maar goed, soms weet je niet waar je goed aan doet en kom je er alleen achter door te testen toch. Ik twijfelde vandaag ook of ik haar zou douchen voor het slapen na de antwoorden hier, maar heb het toch gedaan, voor haar werkt het ook gewoon. Mocht je willen, ik ga zo’n slaapzak bij halen deze week, kan eventueel voor je kijken of ze ze daar wel in haar maat op voorraad hebben?

3 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Ja zeker, je maakt je toch ongerust en slaapt dan zelf ook maar half. Oeh g ...
Ja precies dat doe je automatisch, ja dat is wel slim dan ga ik dat ook maar doen, dan weet ik zeker dat de luier blijft zitten. Ja dat is de reden dat ik dacht van ik probeer het eens een x niet want ik doe het eigenlijk al 4 dagen achter elkaar en ze sliep als een roosje ondanks de temperatuur en nu douche ik haar niet en slaapt ze echt niet fijn.. Dus dit is wel iets wat ik gewoon lekker blijf doen. Lief van je! Maar ik heb dus net deze besteld die heeft een TOG waarde van 0,3 als ik het moet geloven en van hydrofiel dus even deze maar proberen..