30 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje wordt 8 maart 1 jaar. Hij kan grof motorisch echt nog niet veel. Hij kan goed rechtop zitten en naar speelgoed reiken. Verder doet hij nog niets. Als ik hem op zijn beentjes wil laten steunen trekt hij zijn benen op. Hij doet nog geen poging om te kruipen, als hij omvalt blijft hij liggen, omrollen doet hij nauwelijks. Wij hebben vrijdag de eerste afspraak bij de kiné. Ik ben benieuwd naar tips om hem te stimuleren. We hebben al veel geprobeerd maar willen hem ook niet forceren. Hij huilt namelijk snel.

3 jaar geleden

Ons zoontje wordt ook 4 feb 1 jaar. Hij tijger, kruipt op het kleed (niet op de gladde vloer) trekt zich overal aan op en stapt langs de meubels. Maar dit doet hij ook pas sinds kort. Ik zal je maar geen zorgen maken hoor. Elk kindje is verschillend. Mijn beste vriendin haar dochter liep met 9 maanden en haar zoon met 15 maanden. Elk kind is anders.

3 jaar geleden

Onze zoon wordt op 30 januari 1 en doet ook nog vrij weinig. Hij kan buikschuiven achteruit en dan houdt het wel op haha. De fysio maakt zich er nog niet druk om in ieder geval. Voordeel voor ons is dat we nog niet achter hem aan hoeven en het bedje en de box nog lekker in de hoge stand staan 🤭

3 jaar geleden

Ik was 2 weken terug bij het consultatiebureau, en toen raden ze me al aan om een fysio in te schakelen. Heeft dit nou echt een meerwaarde? Wat ik hier lees zijn er nog meer kindjes die het met 11 maanden nog enkel houden bij tijgeren. Vandaag heb ik de foam puzzelmat maar weer eens neergelegd. Hij is meer bezig om alles uit elkaar te halen dan eroverheen te tijgeren. Kwa fijne motoriek gaat het wel goed volgends mij. Hij eet al stukjes fruit van een vorkje (als ik ze erop prik) en kan kleine kruimeltjes goed van de vloer oppakken. Ik zou niet weten wat normaal is voor deze leeftijd.

3 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Ik was 2 weken terug bij het consultatiebureau, en toen raden ze me al aan ...
Een fysio kan wel tips geven hoe je je kindje kan helpen naar andere bewegingen/ vaardigheden. En volgens mij wordt het vergoed door je verzekering dus gratis hulp... zou het zeker een kans geven!

3 jaar geleden

Ons dochtertje is ook laat. Wij hebben ook een gladde vloer. We hebben een rubbermat gekocht (vrij groot) waarop ze kan spelen en leed kruipen. We hebben ook anti-slip sokken gebruikt. Dat heeft bij haar geholpen

3 jaar geleden

Reactie op xxmaia

Ik was 2 weken terug bij het consultatiebureau, en toen raden ze me al aan ...
De fijne motoriek was bij mijn oudste ook heel goed en kon al heel snel praten maar hij liep pas los met 2.5 jaar! Alleen kwam dit bij hem niet door de grove motoriek maar was hij bang om te vallen(valtherapie gedaan bij de fysio). Het heeft in ons geval niet echt geholpen want elk nieuw ding vind hij spannend en is voorzichtig (10 jaar nu)maar we hebben het wel geprobeerd😄. Want baat het niet dan schaadt het niet❤

3 jaar geleden

Reactie op S1991

Onze zoon wordt op 30 januari 1 en doet ook nog vrij weinig. Hij kan buiksc ...
Jaaa dat mis ik ook echt zo ging het bij mijn oudste ook🤣 deze loopt al vanaf 10 maand langs🙈

3 jaar geleden

Idd geen zorgen maken! Volgens mijn schoonmoeder liep mijn man al op 9 maanden, maar zijn zus dan weer op 18 maanden. Elk kind is anders ;) Onze zoon zit daar zo wat tussen in

3 jaar geleden

Milou wordt ook 1 jaar op 4 feb. Kruipen doet zij ook nog niet. Onze vloer was veel te glad voor haar. Heb nu sinds een week deze speelmat en nu gaat het ineens hard. Ze kruipt nu bijna. Ze heeft nu veel meer grip. Langs de salontafel lopen deed zij wel al. Maar ook sinds kort hoor. Alles op z'n tijd. Komt goed. 😊