13 Reacties

3 jaar geleden

Ik zeg wel heel duidelijk nee au(nu bij de jongste vooral als hij weer mijn haar te pakken heeft🙈)! Ik heb bij mijn andere zoontje toen hij 13 maand was 1x terug gebeten want hij ging de oudste van toen 7 steeds vaker te lijf met zijn tanden hij heeft het daarna niet weer gedaan.

3 jaar geleden

Geen tanden. Wel heel hard in mn gezicht slaan... en als er dan van die nageltjes zijn waarvan ik al 3 dagen denk: "moet ik knippen".... au! En haren trekken. En knijpen. Allemaal in spel natuurlijk maar ook gewoon uitproberen denk ik. Mijn zoontje is ook 10 maanden. Ik zeg au, trek een zielig/boos gezicht (gespeeld... maar niet altijd, hij is sterk!) en zeg dat dat niet mag want doet pijn. Begrijpt ie natuurlijk niks van maar de kracht zit m in de herhaling. En als hij het dan nog een keer doet, zet ik m even van me weg. Het gaat vanzelf over weet ik uit ervaring met mijn dochter. En die "kusjes" maken alles weer goed, ik krijg ze ook 🥰

3 jaar geleden

Néva doet precies hetzelfde 🙈 om er na een ‘nee’ heel hard om te moeten lachen en het opnieuw willen doen 🤔 Ze maakt er echt een spelletje van. Ook de meubels zijn erg leuk om op te bijten. Met haar mond open naar de meubels toe, om dan vervolgens even ondeugend achterom te kijken of mama het wel ziet 🙈

3 jaar geleden

Zo herkenbaar vooral in mijn voeten, hij krijgt wel duidelijk nee te horen en doet het al een stuk minder. Geef hem wel vaak als hij naar mijn voeten gaat iets anders waar hij wel op mag bijten.

3 jaar geleden

Misschien is het de naam. Onze Bram doet het ook;)En het is echt pijnlijk. Helaas geen oplossing hier. Dus ik lees graag mee:)

3 jaar geleden

Reactie op Anoukv

Misschien is het de naam. Onze Bram doet het ook;)En het is echt pijnlijk. ...
Ook bij Yesper's is dit het geval😂🙈 kleine boef. Zie dat mondje al een hap beweging maken. De ene keer in mijn schouder, de andere keer mijn wang en de andere keer mijn borst. Auw... wat doen die mini tandjes zeer.

3 jaar geleden

Jolene bijt ook heel veel momenteel. Ik zeg nee en geef haar iets anders om in te bijten. Nu zijn er wel 3 tandjes tegelijk door aan het komen (naast de 4 die ze al heeft) wellicht bij jullie ook tandjes? Natuurlijk zijn tandjes geen excuus voor slaan in het gezicht wat ze ook graag doet. Als ik dan nee zeg gaat ze ook lachen en krijg ik een kusje gevolgd door weer een pets in het gezicht🤦‍♀️

3 jaar geleden

Bijten, slaan, krabben, ik heb er momenteel echt vaak wondjes in mijn gezicht van😅. Het is natuurlijk niet kwaad bedoeld maar volgens mij is het wel belangrijk om duidelijk te maken dat het niet leuk is en er vooral ook (hoe verleidelijk ook) niet om te lachen. Dat hebben wij volgens mij te veel gedaan en Joris merkt nu heel erg wanneer hij grappig is en voert echt op reactie wachtend showtjes op...

3 jaar geleden

Reactie op Melz222

Néva doet precies hetzelfde 🙈 om er na een ‘nee’ heel hard om te moeten la ...
Ben in elk geval blij dat we niet de enige zijn haha! Hier wordt ook graag op de rand van de box gehapt ja!

3 jaar geleden

Reactie op butengeweun

Zo herkenbaar vooral in mijn voeten, hij krijgt wel duidelijk nee te horen ...
Haha Bram gaat ook graag voor mijn grote teen 😂

3 jaar geleden

Reactie op Anoukv

Misschien is het de naam. Onze Bram doet het ook;)En het is echt pijnlijk. ...
Misschien is dat het 😁

3 jaar geleden

Reactie op Maya

Jolene bijt ook heel veel momenteel. Ik zeg nee en geef haar iets anders om ...
Ja de dag nadat hij zo hard beet was er een tandje doorgekomen inderdaad!

3 jaar geleden

Bij ons ook bekend, meestal door doorkomen van tanden maar vermoeidheid of frustratie is ook een factor. Voor echt opvoeden zijn ze inderdaad nog te jong maar ze gaan rond 10 maanden wel aan het leren wat bijvoorbeeld nee betekend. Uiteraard duurt het nog even voor hij snapt dat er dan een actie of in dit geval juist geen actie verwacht wordt, maar het is zeker niet zinloos om niet doen of nee te zeggen. Mijn man schrok en zei hard AUW JOH, GEK!! daar schrok die kleine wel van 🤣 man heeft ook echt een blauwe plek, en schoonmoeder ook al..