12 Reacties

5 jaar geleden

Bedoel je een laag HB gehalte? Ik zit helaas altijd tegen de 10 aan, dus heb geen idee.

5 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Bedoel je een laag HB gehalte? Ik zit helaas altijd tegen de 10 aan, dus he ...
Neen trombocyten heet dat.. ik had dit bij mijn eerst zwangerschap en nu bij mijn tweede ook.. en wat moet jij dan doen bij laah HB gehalte?

5 jaar geleden

Reactie op jessy93

Neen trombocyten heet dat.. ik had dit bij mijn eerst zwangerschap en nu bi ...
Hb van 10 is juist erg hoog (tussen de 7,5 en 10 moet je zitten) , maar bij een te laag HB gehalte kun je ijzertabletten voorgeschreven krijgen of in het ergste geval heb je een bloedtransfusie nodig.

5 jaar geleden

Reactie op jessy93

Neen trombocyten heet dat.. ik had dit bij mijn eerst zwangerschap en nu bi ...
Ik weet niet zeker of 't 't zelfde is als ik heb. Maar bij mij is er 1 verhoogde trombose waarde. Daardoor heb ik nu 2x per dag trombose injecties en bloedverdunners.

5 jaar geleden

Ja, ik heb chronisch te lage bloedplaatjes, ITP. Hoe is je vorige zwangerschap en bevalling verlopen?

5 jaar geleden

Ik heb een te veel aan trombocyten, trombocytose, maar ze gaan er voorlopig nog niks aan doen😕

5 jaar geleden

Reactie op EllyPelly

Ja, ik heb chronisch te lage bloedplaatjes, ITP. Hoe is je vorige zwangersc ...
Ah dus je had het al voor je zwangerschap? Kan jij mij wat meer informatie geven? Is het gevaarlijk voor ons en voor de baby? Mijn vorige zwangerschap goed ook wel te lage bloedplaatjes maar ik kreeg hiervoor cortisone pilletjes om het stabiel te houden.. en dat heeft geholpen maar dat was pas op maand 7 of 8 dacht ik.. en bevalling heel goed verlopen geen complicaties.. na 2 weken waren bloedplaatjes weer naar omhoog..

5 jaar geleden

Reactie op c-24

Ik heb een te veel aan trombocyten, trombocytose, maar ze gaan er voorlopig ...
Oei en kan dat kwaad dan?

5 jaar geleden

In theorie heb je meer kans op stolsels, dus niet geheel ongevaarlijk. Omdat er niets aan gedaan wordt, probeer ik er maar niet te zwaar aan te tillen.

5 jaar geleden

Reactie op c-24

In theorie heb je meer kans op stolsels, dus niet geheel ongevaarlijk. Omda ...
Ah ja amai.. maar de dokters zullen wel weten wat ze moeten doen zeker.. daarop vertrouwen!

5 jaar geleden

Reactie op jessy93

Ah dus je had het al voor je zwangerschap? Kan jij mij wat meer informatie ...
Ja klopt, het ligt aan de hoeveelheid bloedplaatjes die je nog hebt, maar cortisol is de eerst stap inderdaad :) Heel fijn dat de zwangerschap en bevalling goed is verlopen!! Blijkbaar gaan bij alle zwangere de bloedplaatjes iets omlaag, maar bestaat er een kans dat het ook erg veel wordt. Ik weet niet of ze dat dan acute ITP noemen? Maar bij de patiënten vereniging ITP kun je best veel goede informatie krijgen als je wilt :) En zoals altijd is de gynaecoloog en internist de beste persoon voor meer informatie die precies past bij jou. Bij mij bestaat er een kans dat de baby het ook krijgt en dat is mogelijk gevaarlijk tijdens de bevalling.. vindt t best nog spannend.. maar ik wordt goed gemonitord. Dat is overigens omdat ik chronische ITP heb, ik weet niet of dat ook zo is als je alleen een tekort hebt tijdens de zwangerschap. Dat zou je aan de artsen moeten vragen. Succes en sterkte Xx

5 jaar geleden

Bij mij het 1ste kind jongen was alles oke 2 kind toen ik hoorde dat ik zwanger was had ik al itp door bloedarmoede ijzer tekort was dit nagechekt door bloed onderzoek kreeg ik te horen dat ik itp had yah en nu was ik ook zwanger tijdens mijn zwangerschap het daalde en ging weer normaal toestand de bloedplaatjes maar wers wel elke maand gecontroleerd werd bloed afgenomen alles was wel oke nu ben ik voor derde kind zwanger heb ook gelujk aangegeven dat mijn bloedplaatjes genoemd itp wel eens daald en stijgd dus eerste bloed onderzowk is gedaan alles os oke ...