4 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter begon op den duur ook te weigeren. Ikzelf heb nooit gekolfd. Enkel 1bv vervangen door 1flesje kv om haar op jonge leeftijd gewoon te maken. Eens ze 4maand oud was is ze beginnen weigeren en zijn mijn borsten vanzelf minder beginnen aanmaken want heb geen last meer gehad van stuwing. Nu krijgt ze enkel nog bv snachts als ze dat vraagt maar komt steeds minder voor dus zal ook dit stoppen.

4 jaar geleden

Reactie op Melbini

Mijn dochter begon op den duur ook te weigeren. Ikzelf heb nooit gekolfd. E ...
En sorry, geen tips.. Ik heb het gewoon geaccepteerd. Wou gewoon mijn verhaal doen naar jou xx

4 jaar geleden

Hoe gaat het inmiddels? Bij onze eerste heb ik ook moeite gehad met kolven toen ik eenmaal weer aan het werk ging. Ik denk dat een groot deel daarvan stressgerelateerd was. Om goed te kolven, moet je zo ontspannen mogelijk zijn. Maar dat wordt al snel een neerwaartse spiraal want door de stress van te weinig opbrengst, komt er nog minder uit. Tips die je misschien al hebt geprobeerd, maar ik toch wil delen: - zorg dat je zo ontspannen mogelijk kunt zitten, waar je niet gestoord kunt worden en de kamertemperatuur prettig is - houd, als het kan, eventueel eerst iets warms tegen je borsten aan - zet eventueel een muziekje op waar je rustig van wordt - ga niet intussen iets anders doen zoals dingen lezen op je telefoon - kijk een filmpje/foto's van je baby - je kunt je kolf beter een paar keer op de toeschietreflex opwekken stand zetten, dan hem heel lang te laten staan op een hoge stand En als het echt niet meer gaat en je juist wilt afbouwen, zou ik alleen bij stuwing proberen te kolven/onder de douche proberen te masseren. Ik hoop dat je hier iets aan hebt, of misschien ben je er inmiddels al uit gekomen. Succes!

4 jaar geleden

Hoe gaat het inmiddels? Bij onze eerste heb ik ook moeite gehad met kolven ...
Bedankt voor je reactie! Het gaat een stuk beter gelukkig, sinds ik het een beetje heb losgelaten en meer dacht, als het lukt dan lukt het en anders niet. Dus het zal inderdaad stressgerelateerd zijn geweest. Bizar dat dat zo'n enorm effect heeft!