30 Reacties

4 jaar geleden

Even een lactatiekundige bellen voor een consult. Die kan je het beste helpen

4 jaar geleden

Ik had van in het begin te weinig melk. Beginnen kolven. Toen was ik 15u per dag bezig met voeden en kolven. Daardoor te weinig slaap en nog minder productie. Daardoor kwam ze niet bij. Mijn dochtertje is nu 12 weken en ik geef gewoon de mengeling. Eerst aan beide borsten en dan nog een flesje erbij zoveel als ze wil drinken. Daardoor komt ze nu goed bij. Verlost van de zorgen en van urenlang kolven en ze heeft toch nog borstvoeding.

4 jaar geleden

Reactie op katodemalsche

Ik had van in het begin te weinig melk. Beginnen kolven. Toen was ik 15u pe ...
Zo ben ik ook gestart in het ziekenhuis... Ondertussen komt er uit 1 borst voldoende, maar die andere werkt nog niet mee...

4 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Zo ben ik ook gestart in het ziekenhuis... Ondertussen komt er uit 1 borst ...
Ik ben ondanks intensief kolven gedurende 2-3 weken nooit aan genoeg melk geraakt. Dus nu is het een half-half voeding in overleg met een lactatiedeskundige. Ik ben best tevreden nu.

4 jaar geleden

Reactie op katodemalsche

Ik ben ondanks intensief kolven gedurende 2-3 weken nooit aan genoeg melk g ...
Ja, doen wat goed voelt inderdaad. En als het niet anders kan is dat ook gewoon zo.

4 jaar geleden

Ik geef om en om. Ene keer borstvoeding en andere keer flesvoeding. Ze hebben tegen mij ook gezegd dat de productie nu hierdoor terug kan lopen, nog geen hinder van. Voor mij is het geen optie om ook nog extra te kolven als mijn zoontje de fles krijgt. Heb nog een zoontje van 15 maanden... hopelijk gaat dit goed zo

4 jaar geleden

Ik had bewust mijn productie teruggebracht omdat ik weer ging werken en het wel makkelijk vond om s ochtends en s avonds te voeden en niet te kolven op werk. Ik kolfde dan na elke voeding en haalde daar nog een hele voeding uit. Zo had ik 6 voedingen voor mijn baby. Drie live en drie gekolfd. Toen ik eenmaal ging werken werd de productie minder en dat voelde toch niet goed. Nu ga ik toch kolven op werk. Ik drink minimaal 2 liter op een dag, probeer genoeg te slapen en vooral niet te stressen. Daarnaast drink ik borstvoedingsthee van Weleda en eet ik dadels, havermout, cashewnoten en avocado. Mijn productie is nu weer top!

4 jaar geleden

Nu bijna een week verder kolf ik nog steeds 2x p.d en leg hem 1x voor en 1x na werk (voor het slapen gaan) aan. Op vrije dagen probeer k zoveel mogelijk live te voeden en hiermee stimuleer e echt je productie heb ik gemerkt! Ik kolfde tussen de middag 260ml in een halfuur tijd! Ik moet dan wel zeggen dat er 7,5 uur tussen voeden en kolven zat..

4 jaar geleden

Met een enkele borstkolf van Medela trouwens de Swing (ideaal ook om mee te nemen naar het werk trouwens!)