28 Reacties

3 jaar geleden

Kan je niet helpen. Maar wat knap dat jij nog geeft:)

3 jaar geleden

Mijn kleine houd ook nog niet echt van water/thee. Hij drinkt het wel ook limonade. Ik ben nu al langer als een jaar bezig met borstvoeding & tot nu krijgt hij in de ochtend en om 14u dan gaat hij slapen en om 19uur. En daarna als hij nog wakker word een flesjw van 180cc alleen drinkt tie diw niet altijd op.

3 jaar geleden

Ons zoontje krijgt nog s ochtends, na het lunchbroodje, s avonds en vaak 1x in de nacht. En soms nog rond 3 uur ook wat. Hij drinkt ook niet veel van thee of water, wel soms een paar slokken. We proberen dat zo vaak mogelijk aan te bieden, met een rietjesbeker of munchkin 360 beker. En soms wil hij een paar kleine slokjes uit ons theeglas.

3 jaar geleden

Mijn dochter drinkt enkel van de borst 's avonds (na haar kunstvoeding) en 's nachts en soms ook 's ochtends (als ik niet moet werken in de ochtend). In de opvang drinkt zij kunstvoeding 's ochtends. Water drinken doet ze bij mij ook minder goed, ik probeer steeds op verschillende manieren water te geven, ik wissel af met een beker met rietje en de munchkin oefenbeker.

3 jaar geleden

Onze dochter drinkt overdag wel gewoon vaak/veel water thee etc .. ik leg dr in principe alleen in de ochtend bij het wakker worden aan de borst, middag na het dutje (heel even, soms niet) en in de avond voor het slapen gaan. Overdag geef ik dr altijd drinken en als ze dorst heeft pakt ze het ook zelf

3 jaar geleden

Mijn kleine drinkt wel heel goed water, dus die drinkt alleen nog 's avonds voor het slapen gaan en nog een keer s nachts of in de vroege ochtend bij mij. Als hij snachts heel vroeg komt, dan af en toe s ochtends bij het opstaan ook nog een keer, maar dat wil hij niet altijd. Water uit een open beker gaat nog niet zo goed, heb nu een rietjesbeker en die drinkt hij zo snel leeg dat hij af en toe bijna te veel lijkt te drinken. Uit een tuitbeker zonder anti-leksysteem drinkt hij ook goed.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ben stiekem wel blij om te horen dat onze kleine niet de enige is die nog niet zoveel water/thee drinkt. Dat stelt mij ook al gerust. Komt vast allemaal goed ooit😅🙈

3 jaar geleden

Reactie op Sabinewill

Mijn kleine drinkt wel heel goed water, dus die drinkt alleen nog 's avonds ...
Ja die tuitbeker zonder antilek kreeg ik van de week ook als tip om te proberen!

3 jaar geleden

Mijn kleine van bijna 1 jaar drinkt nog 3x, maar volgende week gaan we naar 2x. De ochtend en avond blijven dan over. Nu krijgt ze na de lunch nog borstvoeding, maar dat wordt dan melk of yoghurt. Ik ben vorige week gestopt met kolven en dat ging prima! Misschien lukt dat bij jou ook wel gewoon?

3 jaar geleden

Hoi. Ik geef geen bv meer, maar heb het gedaan tot 11 mnd (had niet genoeg voeding, daarom gestopt). De eerste voeding die ik heb afgebouwd was de middagvoeding. Die heb ik toen vervangen voor kv, omdat hij er lang over deed op dat moment en ik daar na maanden klaar mee was. Ik gaf toen 2 van de 3 voedingen bv en dus in de middag een fles kv. Onze zoon is net 1 geworden deze week en het verschilt ook erg per moment hoeveel hij drinkt. Hij slaapt nog 2x p.d. 1x 1 tot 1,5 uur en 1x 2 tot 2,5 uur. Waardoor het niet altijd lukt om tussen de maaltijden door water of thee te drinken. Dit drinkt hij bij het fruit, brood en avondmaaltijd. Volg wat je kindje aangeeft, hij moet zelf toe zijn aan een nieuw ritme ;-) succes.

3 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt ook niet zoveel overdag.. Ik bied wel bij elk ‘eet’ moment een (tuit) beker of munchkin of plastic bekertje aan met water/thee/dixap. Uit een klein glaasje gaat het verrassend goed als er maar 1 of 2 slokjes in zitten. (Geef dus steeds hele kleine beetjes anders verslikt hij zich!) BV geef ik alleen nog ‘s avonds om 19.00 en ‘s morgens als hij wakker wordt. ‘S nachts vaak ook nog 1x maar de laatste week heeft hij voor het eerst doorgeslapen (yes!). Heb me ook zorgen gemaakt of hij wel voldoende drinkt maar z’n (poep) luiers zijn prima en hij groeit goed. Soms drinkt hij op een dag maar steeds een paar slokjes (..) en soms drinkt hij in een keer z’n hele beker leeg, dus het zal wel goed zijn denk ik dan :)

3 jaar geleden

Mijn kleine van bijna 1 jaar drinkt nog 3x, maar volgende week gaan we naar ...
Had idd afgelopen vrijdag op werk niet gekolfd, maar toen ik thuis kwam stond ik we op knappen😅 dus toen even een klein beetje afgekolfd. Maar nu in het weekend dan wil hij toch in de middag nog aan de borst. Dus dat geef ik hem dan ook. Heb in de vriezer ook nog wel zat melk voor mee te geven naar de opvang zodat ik niet hoe te kolven op werk. Maar als ik op de dagen dat ik thuis ben wel in de middag melk geef, dan stabiliseert de productie natuurlijk ook niet echt. En zal ik op crechedagen dus op knappen staan😅 Ben daar dus een beetje mee in gevecht. Mss maar gewoon zien hoe het loopt..

3 jaar geleden

Ik ben ook altijd wat ongerust als mijn zoon terug komt van de opvang (hele dag) en nog niet eens de helft van zijn beker (zo’n magic cup van NUK) leeg is. Maar goed, hij er ondertussen echt prima zelf uit drinken dus als hij echt dorst zou hebben zal hij dat vast wel doen. Ik probeer nu alleen nog sochtends/savonds/snachts borstvoeding te geven maar toen hij vorige week ziek was en nauwelijks at/dronk heb ik hem overdag ook weer heel veel gegeven (momenteel ‘s avonds weer ballonnentieten). Hij drinkt ook niet uit de fles dus ik ben op zich wel “blij” dat ik momenteel savonds de deur niet uit kan voor sociale dingen, anders zou ik dat heel erg frustrerend vinden. Ik had ook eigenlijk gehoopt dat ik er nu wel klaar mee zou zijn, maar ik merk dat mijn zoon er echt nog niet aan toe is om geen borstvoeding meer te krijgen dus ik probeer het niet al te veel te forceren (+ ik zou bij God niet weten hoe ik hem savonds in bed zou moeten krijgen 😅).

3 jaar geleden

Reactie op Nikki-1

Had idd afgelopen vrijdag op werk niet gekolfd, maar toen ik thuis kwam sto ...
Als ik thuis ben geef ik nog live, maar kolven hoeft niet meer. Als het goed is dan is je productie inmiddels al gestabiliseerd dus het zou geen verschil meer moeten maken. Is natuurlijk wel voor iedereen anders.

3 jaar geleden

Ik ben langzaam aan bijna bv vrij. 29 feb wordt ze 1. Ze wilde geen fles. Dat heb ik langzaam aan kunnen aanleren met kant en klare ptjamapap. Overdag krijgt ze na haar enige middag dutje een fles van 180+6, gelukkig drinkt ze die ook. En water drinkt ze sinds we met 7 a 8 mnd de drinkfles met rubberen rietje van avent gebruiken, heel goed. Het is alleen maar meer geworden. Het leren drinken uit beker komt wel. Vind het belangrijker dat ze goed water drinkt. Drinkt geen thee, geen diksap, alleen water. Ze drinkt wel 2 van die flesjes water. Snachts krijgt ze wel de borst als ze wakker wordt. Iedere nacht dus. Ze slaapt erg slecht. Dus hoop dat ik straks van bv af ben als ze doorslaap.

3 jaar geleden

Hier gister 1 jaar geworden en drinkt nog 4x per dag! 8.00, 11/12, 15.00 en 19.00. Bij de opvang drinkt ze dus nog steeds 2 flessen. Ze begonnen daar wel over afbouwen, heb het idee dat mijn dochter die van 11/12 uur steeds minder nodig heeft! Dus die voeding gaan we als eerst proberen, maar wel zolang onze dochter het toelaat. Als ze die behoefte heeft dan blijven we op 4 voedingen, volgen haar volledig!

3 jaar geleden

Wow als eerste wat tof dat het zo lang gelukt is, had ik zelf noooit gedacht! Ik geef nog in ochtend, middag, avond en vaak nog 'n keer snachts, is toch de makkelijkste manier om haar snel weer slapend te krijgen (ze wordt deze week 1). Ik ben zelf wel een beetje klaar met die lekkende borsten en BV hemdjes, maar had gehoopt dat ze er zelf ook steeds minder interesse zou krijgen, helaas! Kolven overdag vind ik met thuiswerken nog wel te doen, dus denk dat ik eerst de ochtendvoeding eruit ga halen. Heb nog wel snel last van harde en volle borsten als ze even wag minder drinkt dus moet wel geleidelijk afbouwen. Warme thee is haar favoriet en drinkt ze ook best veel, als ze 1 is geweest wil ik ook ik meer halfvolle melk gaan geven. Ben wel heel benieuwd hoeveel maanden het uiteindelijk gaan worden. Succes!

3 jaar geleden

Hier eentje van net 1 jaar. Alleen nog ochtend en avond/nacht. Als hij ziek is nog wel een middag voeding extra. Vond die middagvoeding ook een ding maar juist door te stoppen ging hij ook meer uit zijn beker drinken viel mij op. Als hij nu soms smiddags bij mij zit te zoeken voor de borst geef ik hem zijn beker en dan drinkt hij daaruit en is hij de borst alweer vergeten. Zou lekker je kindje volgen en doen wat goed voelt, maar wie weet stimuleer je juist drinken uit de beker als hij die voeding niet meer krijgt. Wellicht iets om te overwegen of om uit te proberen, maar dat kun jij als mama beste aanvoelen🥰. Succes en super knap dat je nog bv geeft (geld voor alle mama's hier super knap💪🏼)

3 jaar geleden

Reactie op Nikki-1

Had idd afgelopen vrijdag op werk niet gekolfd, maar toen ik thuis kwam sto ...
Ik ben ook de vriezervoorraad aan het opmaken voor z'n opvang dagen en als hij thuis is, krijgt hij wel gewoon live bij mij. Had t niet verwacht, maar nu drie weken verder en t werkt prima ! Ik sta niet op knappen op m'n werkdagen en lijk geen tekort te hebben op m'n vrije dagen 😁 m'n zoontje drinkt gelukkig wel aardig, dus misschien is die middag vooral voor extra, maar t is het proberen waard

3 jaar geleden

Ik geef 's ochtends nog borstvoeding. 's middags 150+5 opvolgmelk, 's avonds 180+6 (drinkt ze niet altijd op, soms maar 100) en verder drinkt ze ongeveer 1,5 beker water. Ik bied dat regelmatig aan. Ze moest wel wennen maar gaat steeds beter.