28 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb mijn vaccin gekregen dus moest stoppen (met spijt in het hart). Had gelukkig nog wat ingevroren want gewone melk drinken lukt nog niet. Ik geef nu in de ochtend 120ml ontdooide melk en dan 30ml melk van de winkel. Vindt ze niet lekker, maar moet ze aan wennen. Hopelijk is ze er over een week of twee weken helemaal aan gewoon. Misschien kan jou kindje op die manier ook wat wennen aan de andere melk.

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Ik heb mijn vaccin gekregen dus moest stoppen (met spijt in het hart). Had ...
Oh je hebt het Corona vaccin gekregen en je moest stoppen met borstvoeding geven? Of een andere reden?

3 jaar geleden

Hier drinkt zoontje van bijna 13 maanden nog ongeveer 6x per dag en een nachtvoeding. Hij drinkt zoiezo altijd voor een slaapje en de laatste weken smiddags weer wat vaker (ik denk tandjes of groeispurt).

3 jaar geleden

Reactie op guusje

Hier drinkt zoontje van bijna 13 maanden nog ongeveer 6x per dag en een nac ...
Hij heeft trouwens ook een tuitbeker waar hij water of gekolfde melk (als ik werk) uit drinkt wil sinds een tijdje ook geen fles meer. Als je bezorgt bent over te weinig drinken/melk zou je ook een schaaltje yoghurt kunnen geven (dat gaat hier als warme broodjes) of groente/fruit met veel water zoals komkommer meloen, peer enzo

3 jaar geleden

Hi! Mijn dochter dronk weinig water maar nog 3-4x bij mij. In de week voor ze 1 werd heb ik 1 voeding laten vallen en de week na haar 1e verjaardag 1 voeding. Nu krijgt ze nog bv s ochtends na het wakker worden en s avonds voor haar slaapzakje aan gaat. Nu drinkt ze goed water en thee en soms water met een geplette framboos erin! Dus denk dat ze eerder gewoon niet meer nodig had omdat ze nog bij mij dronk (en dat prefereerde boven drinken uit een beker ;)) ben er blij mee en hoop zo nog een jaar eraan vast te plakken!

3 jaar geleden

Reactie op Nikki-1

Oh je hebt het Corona vaccin gekregen en je moest stoppen met borstvoeding ...
Inderdaad, het coronavacvin. Er is te weinig onderzoek gedaan naar de gevolgen van borstvoeding en borstvoeding. Ik heb het risico niet genomen... 😔Sinds vandaag ook kunnen stoppen met kolven, productie is helemaal weg... Voelt ook weer prettig om terug mijn eigen lijf terug te krijgen 😂

3 jaar geleden

Reactie op Claudia_A

Ik heb mijn vaccin gekregen dus moest stoppen (met spijt in het hart). Had ...
Ik ben ook gevaccineerd, geef ook BV. Griepvaccin (ook elk jaar vernieuwd) mag je ook krijgen tijdens BV en zwangerschap dus ik zie er persoonlijk geen kwaad in.

3 jaar geleden

Reactie op KimmieKimmie

Ik ben ook gevaccineerd, geef ook BV. Griepvaccin (ook elk jaar vernieuwd) ...
Bij mij is borstvoeding nooit vlotjes gegaan. Ik had nooit genoeg productie (ik kolfde een keer extra dan nodig om mijn meisje voldoende melk te geven). Misschien had ik een excuus nodig om te stoppen ofzo. Ik ben trots, na een jaar kolven vind ik het goed geweest.