13 Reacties

4 jaar geleden

Hier zelfde verhaal. Ik laat hem staan. Als ze kruipen of lopen en nog toezicht nodig hebben en je moet ff plassen of de grotere boodschap bijvoorbeeld kan ik ze dr toch ff veilig in wegzetten

4 jaar geleden

Ik zou hem laten staan. Zodra ze gaat kruipen/lopen is dat een perfecte plek om haar even in te zetten wanneer je haar eventjes alleen moet laten. Dat is dan haar plekje, met speelgoed, eventjes tijd en ruimte voor zichzelf

4 jaar geleden

Bij ons ligt hij er af en toe in, maar ik laat hem zeer zeker staan om dalijk zodra hij gaat kruipen en lopen dat hij daar in kan spelen, zodat we thuis ook een moment onze handen vrij hebben. Bijvoorbeeld om te koken 馃槉

4 jaar geleden

Hai Wij hebben nooit een box gehad. En onze dochter speelt nu ook op de grond en kruipt alle kanten op en gaat rechtop staan in haar bed etc.. Denk dat je je moet afvragen waar je de box nog voor zou willen gebruiken?. Vind je het makkelijk voor jezelf als je bijvoorbeeld aan het koken bent of iets anders wilt doen zodat je niet actief op hoeft te letten. Ik zet mijn dochter vaak ik haar stokke stoel als ik even wat in de keuken ga doen. Als ik de was ophang dan kruipt ze gewoon rond. Wij wonen klein dus alles is gelijk vloers.. Groetjes

4 jaar geleden

Wij hebben zelfs sinds kort een box aangeschaft.. puur omdat wij de keuken nu apart hebben en dus geen zicht op hem hebben als wij even weglopen of naar toilet moeten ect. Hij is 6.5 maand bijna en is al best groot voor box. Maar heb hem liever op een veilig plekje dan dat die de woonkamer doorrolt hehe. Ik zou hem dus nog even laten staan. Wij doen hem weg zodra hij kan klauteren denk ik.

4 jaar geleden

Hmm lastig haha. Nu kruipt ze ook door heel de woonkamer rond. Ik kan wel heel goed toezicht houden als ik in de keuken bezig ben of op het toilet zit. En als ik boven iets moet doen gaat ze gewoon mee hahah. Dus misschien dat het dan toch niet meer nodig is..?

4 jaar geleden

Ik had dat bij de eerste ook niet hoor.. toen was het speelgoedopslag馃槀. Nu bij de 2e en 3e was het zeker handig hoewel de 2e het ook nooit eens was als hij er in moest.. dat is nog te zien aan de tandafdrukken in de box馃檲

4 jaar geleden

Bij ons lag ze er zo weinig in dat ik hem 6 weken terug heb opgeruimd. Had bij m'n oudste de box langer laten staan omdat het me handig leek om haar af en toe weg te zetten als ze kon kruipen of lopen en je je handen vol hebt maar ze vond het verschrikkelijk, we gebruikten het zelden en de woonkamer stond er vol mee. Merk dat we het toch vaak anders oplosten dus nu gewoon weggehaald

4 jaar geleden

Het ligt er maar net aan hoe je huis in elkaar steekt... of je goed toezicht kan houden, even weglopen. Ik heb de box bij onze zoon vooral gebruikt toen hij kon kruipen en lopen en ik hem even alleen moest laten (we woonden toen nog in een appartement en ik moest een paar trappen op en af met de kinderwagen en de boodschappen etc.). Toen was hij echt onmisbaar. Maar nu gebruik ik m ook amper voor onze dochter. Ik laat m staan, hij staat niet enorm in de weg. Maar ik snap je!! Het is zo'n groot onding.

4 jaar geleden

Wij gaan er nog eens over nadenken en alles overwegen馃槣 bedankt voor jullie mening en advies!!馃槉

4 jaar geleden

Ik twijfel ook zo, hier staat hij er nu niet, wel een grote wieg waar hij in speelt en heel soms nog in slaapt. Dat is nu alleen niet meer veilig. Hij speelt verder altijd op de grond. M'n dochtertje wilde er later ook nooit in was altijd huilen. Maar straks als hij kan kruipen misschien wel handig als m'n dochtertje de deuren open zet zodat hij niet overal heen kan. Ik denk dat we nog even wachten en als ik het echt mis alsnog er neer zet. Hij staat op zich zo.

4 jaar geleden

Ik gebruik de box alleen als ik ga koken, maar wij hebben laatst van een goede vriend een kruipbox gekregen. Die kun je helemaal in en uit vouwen en dan kun je gewoon een deel van de kamer afzetten. Dan hebben ze toch de ruimte, maar kunnen ze niet bij dingen waar ze niet bij mogen. Misschien kun je daar eens naar kijken als je toch iets zou willen om haar even veilig in weg te zetten.

4 jaar geleden

Onze dochter kruipt al sinds ze 6 maanden is en vind het toch wel fijn dat ik haar erin kan zetten als ik bijv even iets moet doen. Ze heeft dagen dat ze echt rustig een half uur kan spelen in de box en dagen dat ze er helemaal niet in wil en begint te huilen.. Maar om even rustig te kunnen eten in de avond zet ik haar gewoon even in de box. Ik laat hem lekker staan staat ons niet in de weg. 馃槉