59 Reacties

3 jaar geleden

Welke boter gebruiken jullie? Roomboter, halvarine of...

3 jaar geleden

En gebruiken jullie wit brood, bruin, volkoren of...

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

En gebruiken jullie wit brood, bruin, volkoren of...
Wij gebruiken magarine en volkoren brood :)

3 jaar geleden

We zijn deze week met begonnen met brood. Maar mijn dochter weet nog niet hoe ze moet sabbelen/bijten. Dus ze kan het ook nog niet doorslikken. Brood blijft in haar mond. Hoe hebben jullie ervoor gezorgd dat je kind gaat kauwen en slikken.

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

We zijn deze week met begonnen met brood. Maar mijn dochter weet nog niet h ...
Dat gaat eigenlijk vanzelf. Kleine stukjes in de mond in de wang duwen. En gewoon volhouden. :) hoe oud is ze?

3 jaar geleden

Dat gaat eigenlijk vanzelf. Kleine stukjes in de mond in de wang duwen. En ...
8,5 maand

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

8,5 maand
Geef het wat tijd..ik ben begonnen met brood toen mijn zoontje 6 maanden was. Hij is 4 nov 9 maanden en eet elke dag een hele boterham met korst. Ik ben begonnen met mini stukjes met boter en natuurlijk zonder korst.

3 jaar geleden

Ik maak brood voor mezelf en voor mijn zoontje tegelijk met hetzelfde beleg, daardoor word je best creatief. Ik pak nu vaak wat avocado, huttekase mag ook al, hummus, amandelpasta, pindakaas met geprakte banaan (minder plakkerig). Ik kijk ook op die lijst die @nietje90 deelde naar wat al mag. En als ik zelf trek heb in iets wat hij niet mag, dan vaak groente of fruithapje erop. Ik gebruik hier trouwens licht volkoren tijgerbrood.

3 jaar geleden

Geef het wat tijd..ik ben begonnen met brood toen mijn zoontje 6 maanden wa ...
Hier idem. Ik doe nu de korst bewaren voor het laatst, dat eet hij helemaal zelf op en hij vindt het leuk om te eten ook. De rest van de boterham hebben we een etappe bordje voor, na etappe 1 krijgt hij een paar lepels fruit hap, na etappe 2 weer enz , als hij bij de finish is aangekomen mag hij naar behoefte zijn fruit verder opeten en daar na de korst nog. Zitten ruim een half uur aan tafel maar dat is niet erg als ik hem zo zie genieten馃グ

3 jaar geleden

Watvoor drinken geven jullie bij het brood?

3 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Oh wat een goeie tip! 馃槏 Ga ik ook proberen!
20+ smeerkaas bevat maar 0,1 gram meer zout dan de kids variant en is stukken goedkoper 馃槵 Verder cottage cheese, geprakte banaan, notenpasta, aardbeienjam light, magere vleeswaren, hummus

3 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Watvoor drinken geven jullie bij het brood?
Ik geef water of lauwe slappe thee (kamille)!

3 jaar geleden

Reactie op Nietje90

Tip google eens op voedingintroductieschema. Daarin staat per leeftijd in m ...
ik heb ook even gekeken fijn alleen staat er bij dat je de baby water mag geven vanaf 11 maanden!!!??? dat klopt denk ik niet dus dan vind ik de rest ook onbetrouwbaar... da's toch wel gek...

3 jaar geleden

Halve, geprakte banaan met pindakaas vermengt. Vingers worden erbij opgevroten 馃構

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

ik heb ook even gekeken fijn alleen staat er bij dat je de baby water mag g ...
Dit is volgens de kleintjes methode er zit wijsheid achter omdat melk het 1e jaar hoofdvoeding is en water niets doet dan alleen het maagje vullen. Natuurlijk hebben ze vocht nodig maar dan volstaat melk. Ik geef af en toe een paar kleine slokjes maar verder is bij mij bv melk hoofdvoeding

3 jaar geleden

In magere vleeswaren zit toch ook veel zout in? Welke mag je wel gebruiken?

3 jaar geleden

Meneertje vind alleen boter op brood lekker, haha!

3 jaar geleden

Cottage cheese of huttekase geef ik wel eens (wordt flink knoeien), zelfgemaakt hummus of smeerkaas voor kids (weinig zout).