12 Reacties

4 jaar geleden

Hier precies het zelfde! In het begin heel onwennig.. Maar merk toch wel dat ze bij ons zelf in staat is om zich om hoog te tillen als dit moet! Dat geeft mij erg veel rust! En qua slapen slaapt ze ook langer en vaster naar mijn beleving. Dus voor ons ook meer uitslapen! Ik denk kwestie van wennen en vertrouwen krijgen dat ze het zelf kan!

4 jaar geleden

Ik lees even mee. Mijn dochter van 5.5 maanden draait zich ook naar haar buik maar nog niet terug.

4 jaar geleden

Mijn dochter is ook een echte buikslaper. Draait elke keer weer terug op dr buikje als ze op dr rug ligt. Zal ze wel fijn vinden.. als ik zelf naar bed ga draai ik haar op dr rug en ligt ze wat meer in dr diepe slaap en blijft ze langer op haar rug liggen. Vind het ook wat spannend.. maar kan er moeilijk de hele nacht naast zitten. 😛

4 jaar geleden

Mijn dochter kon al van haar 3 maanden naar beide kanten draaien. Ze had ook al heel vroeg een sterke nek en draaide gewoon altijd automatisch haar gezichtje naar buiten om te ademen. Ze koos al heel vroeg haar eigen slaaphouding, wat ik ook maar probeerde. Ze belande sowieso altijd terug op haar buik. Zo slaapt ze ook het meeste door. Ik heb het dus ook losgelaten en heb me er eerlijk gezegd nooit zorgen over gemaakt. Zolang er geen kussentjes of knuffels mee in haar bed liggen.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 6,5mnd. Kan ook alleen nog naar zn buik of zij draaien maar nog niet terug. En sinds hij zelf naar zn buik kan draaien slaapt hij ook altijd op zn buik. Als hij niet lekker ligt dan laat hij wel van zich horen ook snachts. Zodra ik hem op zn rug leg, draait hij zich zelf weer om, hahaha. Voor ik ga slapen, kijk ik altijd nog even hoe hij ligt met zn gezichtje en neusje.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van bijna 6 maanden slaapt al vanaf 10 weken op haar buik. Op haar rug wilde ze niet slapen. In het begin hebben we er een babyfoon met camera bijgezet zodat we haar in de gaten konden houden. We hebben nooit hoeven ingrijpen, ze snapte heel goed dat ze niet met haar neus in het matrasje moest gaan liggen.

4 jaar geleden

Hier nog zo eentje 😂 onze zoon van 6,5 maand kan zichzelf ook nog niet terug draaien van buik naar rug. De hele dag zijn we bezig met het terug draaien. Hij vind het draaien zelf het leukste en verveelt zich al snel op zijn buik, op dat moment gaat hij “klagen”. In de nachten slaap ik zelf slechter door mijn bezorgdheid doordat hij alleen nog maar op zijn buik wilt slapen. We kunnen hem alleen als hij heel diep slaapt draaien naar zijn zij. Wat zal ik blij en opgelucht zijn wanneer hij wel zelf van buik naar rug kan draaien!

4 jaar geleden

Mijn dochter is ook net 5 maanden en doet dit ook. Ze slaapt het liefste op haar buik. Nu kan zij wel van rug naar buik terug rollen maar doet dit nooit in haar slaap. Ik heb ook al heel wat doodsangsten uitgestaan in het begin en draaide haar dan ook steeds terug op haar rug maar dan werd ze wakker en geïrriteerd en ging meteen weer terug naar buik. Ik heb het ook geaccepteerd. Ze slaapt goed. Soms ligt ze even met haar neus in het matras maar draait dan vanzelf bij. Ik ben hier bewust naar gaan zitten kijken wat er dan gebeurd. Ook heb ik het idee als ze een snotneus heeft dat als ze op haar buik slaapt ze minder last heeft van het snot. Indd zoals hier eerder genoemd: zorgen dat er geen kussentjes, knuffeltjes of dekentjes liggen. Zolang ze goed hun hoofdje zelf kunnen draaien en zich opdrukken denk ik dat het geen gevaar kan. En denk ik dat “vast leggen” of tussen handdoeken oid gevaarlijker is. Jolene schuift op haar buik ook nog eens door het hele bed heen dus ligt altijd weer ergens anders. Maar altijd op haar buik. Succes! En ik hoop dat je spoedig wat meer rust krijgt.

4 jaar geleden

Reactie op Maya

Mijn dochter is ook net 5 maanden en doet dit ook. Ze slaapt het liefste op ...
*van buik naar rug terug rollen...

4 jaar geleden

Ik herken je angst. Heb hem ook gehad. Onze Lieke is nu 24 weken ruim en rolt al sinds ze 3,5 mnd is van rug naar buik. Ook in dr slaap. Ik heb geen earosleep, of andere taferelen uitgehaald. Uiteindelijk blijkt ze is sterk genoeg om haar hoofd omhoog te houden of te draaien. Ze slaapt eigenlijk altijd op dr buik met haar hoofd opzij. Ze kunnen dit 😉

4 jaar geleden

Reactie op Waggy

Hier nog zo eentje 😂 onze zoon van 6,5 maand kan zichzelf ook nog niet ter ...
Onze zoon 24 weken draait sinds een week echt zelf van rug naar buik. Meestal valt hij in slaap op zijn zij of op zijn rug. Als we hem horen klagen is het sinds deze week vaak dat hij naar zijn buik is gedraaid. Wij draaien hem dan terug. Alleen de eerste 2 keren was hij in slaap gevallen toen hij op zijn buik is gedraaid. Hij duimt meestal dus zijn hoofdje gaat dan snel naar de zijkant om zijn duim weer in zijn mond te doen... Weer een + punt voor duimen 🤭 snap de bezorgdheid. Ik zou inderdaad ook kijken wat de kleine doet om je bezorgdheid (grotendeels) weg te nemen.

4 jaar geleden

Onze zoon (nu 4) bleek ook, toen hij eenmaal kon rollen, een buikslaper te zijn. We hebben het maar zo gelaten, ik heb me toen nooit zorgen gemaakt hoor, ze zijn al sterk genoeg denk ik. We hebben wel een aerosleep maar of dat nou zoveel uitmaakt.... het buikslapen zorgde in ieder geval wel voor betere nachten 😁