15 Reacties

3 jaar geleden

Goedemorgen, Hier een dochtertje met op een jaar tijd 6 oorontstekingen. Na afspraak bij de NKO moest zij 1x per dag siroop krijgen om te zien of het niet ging over allergie. Gisteren een 2e keer geweest en nu nog 2 maand siroop bijgeven, en als dan het chronische vocht achter haar oor nog steeds aanwezig is, wordt er pas nagedacht over buisjes. De NKO is niet zo happig op steken van buisjes bij zo jonge kindjes..

3 jaar geleden

Hier buisjes net voor eerste verjaardag, had continue dubbele oorontsteking dus bij KNO geen twijfel of buisjes nodig waren. Ik zag er enorm tegenop maar het was zo klaar. Vond het onder narcose gaan wel naar en vooral het wakker worden. Maar sindsdien slaapt hij ‘s nachts weer door, slaapt overdag weer goed, en is nog vrolijker dan hij al was. Was op de dag zelf al zichtbaar dat hij zich veel beter voelde. Geen seconde spijt van de beslissing.

3 jaar geleden

Vorige week bij de KNO geweest, mijn zoontje heeft nu al 5 oorontstekingen gehad waarbij er ook 2 keer een dubbele oorontsteking was. Mijn zoontje krijgt een gehoortest om te kijken of de ontstekingen zijn gehoor hebben aangetast. Vanuit de gehoortest gaan ze kijken of hij buisjes krijgt.

3 jaar geleden

Geen antwoord op je vraag en ook geen ervaring met oorontsteking, maar ik wil je een tip geven om eens te zoeken op chiropractie en oorontsteking. 🙂

3 jaar geleden

Me zusje heeft buisjes ook al vanaf jongs af aan. Hierdoor moet ze altijd met zwemmen/douchen een ‘stop’ in dr oren🙈

3 jaar geleden

Hoi, Ons meisje heeft sinds haar 8 maanden buisjes en het maakt een wereld van verschil. Zelf zat ik er erg mee in, maar zij deed er niet moeilijk over. En sindsdien is het zo veel beter, dus wij zijn tevreden.

3 jaar geleden

Vervelend zeg. Ik zelf als kind veel last van gehad, heb meerdere malen buisjes gehad, dit heeft hier goed geholpen. M'n dochter NOG niet. Succes

3 jaar geleden

Geen ervaring met kleintjes en buisjes en oorontstekingen, wel heb ik ze zelf.... yup zelfs op mijn leeftijd zetten ze die dingen nog.... ik heb er enorme baat bij, zonder die buisjes hoor ik nog maar 20% en met normaal. Ik laat ze onder algehele narcose zetten, en voel er bij het wakker worden ook niets meer van. Het enige wat in mijn geval heel erg was, was doof gaan slapen en horend wakker worden kwartiertje later. Heel gek. Maar voor mij iig geheel pijnloos

3 jaar geleden

Ik heb ze zelf recent gekregen en zou het zeker aanraden. De baat die ik erbij heb vergeleken met de voortdurend gekmakende pijn van plotselinge oorontsteking en het gehoor verlies maken dat ik het zeker de moeite waard vind. Van kinds af aan heb ik meerdere keren per jaar oorontsteking gehad met veel pijn, buisjes hadden dit kunnen voorkomen. Mogelijk hebben mijn kinderen ook een nauwe gehoorgang, als buisjes dan worden geadviseerd gaan we dat doen. Ik wil mijn kinderen graag besparen wat ik jaarlijks had 😅

3 jaar geleden

Ji n

3 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft sinds afgelopen maandag 2 kanten buisjes en de neusamandelen geknipt. Tot nu toe gaat het erg goed met haar en het is zo gebeurd! De oorontstekingen en antibiotica zijn VEEL erger als buisjes zetten dus ik raad het je zeker aan te doen! (Ik heb zelf ook 10 x buisjes gehad) succes 😊

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt volgende maand buisjes. Heeft al 4 of 5x oorontsteking gehad en dan vaak ook nog dubbel.

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft sinds begin augustus buisjes. Hierna heeft ze nog 1 keer oorontsteking gehad maar het vocht liep door de buisjes eruit dus ze had minder pijn. Al met al ben ik wel tevreden, de ingreep was voor mij even spannend maar echt zo gebeurd, en de dag erna was ze weer de oude!

3 jaar geleden

Hey, mijn dochtertje heeft sinds 2,5 maand buisjes. Wat een verademing! Al de viezigheid zie je nu letterlijk uit haar oortje lopen.

2 jaar geleden

Iemand ervaring met onder narcose brengen? Onze zoon heeft al 7 keer een oorontsteking gehad en is ondertussen ontzettend bang voor doktoren🥲. Huilen en krijsend als hij ze al ziet. Hij krijgt nu volgende week ook buisjes