18 Reacties

4 jaar geleden

Oh jee... ik ben bang dat het toch recentelijk is. Anders hadden ze het aan het begin van je zwangerschap ook via het bloed kunnen vinden. Tegen mij is ooit door een arts gezegd dat ze via bloedonderzoek ook antistoffen tegen chlamydia kunnen vinden als je het, niet op dat moment, maar ooit in het verleden hebt gehad. Als je er al langer mee liep of ooit hebt gehad dan hadden ze het toen wel moeten vinden. Op zich wel goed voor je eigen gezondheid dat je er nu vroeg bij bent maar verder is het echt niet leuk dit! Sterkte!馃尭

4 jaar geleden

Jou verhaal is mij ook overkomen echt precies hetzelfde! Ik heb toen nog een test gedaan maar er was niks... ik was toen niet zwanger maar ik heb ook gebeld met de ha en de soa poli maar waar het op neer kwam was dat 1 van ons het toch echt opgelopen heeft via sex. Laat je niks wijs maken. Het is heel rot en ik heb de keus gemaakt door te van met mij vriend ondanks dat hij hevig ontkende maar ik weet diep in me hart wel beter. Sorry, waarschijnlijk niet helemaal wat je wou horen en wie weet is het bij jouw wel anders maar ik herken veel van jou verhaal en je kan echt aan jezelf gaan twijfelen erdoor...

4 jaar geleden

Je kunt het hebben zonder er iets van te merken. Misschien dat je vriend het ongemerkt heeft/had. Als je googled staat er in ieder geval dat je partner ook antibiotica moet slikken.. Sterkte

4 jaar geleden

Als je in je zwangerschap geen antistoffen had dan is deze besmetting een nieuwe. Dus wat de huisarts zegt klopt.

4 jaar geleden

Oei dit klinkt niet goed. Ik begreep ook dat de bloedtest idd antistoffen liet zien. Sterkte 馃槥

4 jaar geleden

Hier een soort gelijk verhaal .. al waren mijn man en ik 3 jaar samen voor ik zwanger werd. Tijdens de zwangerschap ben ik waarschijnlijk besmet geraakt - waar ik niets van wist omdat ik geen klachten had - waardoor mijn kleine geboren werd met een oogontsteking. Via zijn oogontsteking ben ik er uiteindelijk, bijna 6 weken later, ook achter gekomen. Mijn man beweert dat hij nooit iets met een ander heeft gedaan, maar ik weet dat ik nergens mee besmet was toen wij een relatie kregen en dat ik tijdens onze relatie nooit wat heb uitgespookt met een ander. Ik heb een goede band met mijn huisarts door mijn eigen medische geschiedenis en hij zei ook dat het recentelijk moest zijn omdat het anders in de test resultaten aan het begin van de zwangerschap te zien had moeten zijn.. Ik heb mijn man het voordeel van de twijfel gegeven en wij zijn dus nog samen. We hebben samen veel meegemaakt ( ik ben een korte tijd geleden na een zware behandeling genezen van kanker ) waardoor we samen een sterk team zijn, hierdoor heb ik me er bij neer gelegd en heb geaccepteerd dat hij dus niet eerlijk tegen me is geweest. Naar mijn mening ben je dus inderdaad recentelijk besmet geraakt. En als jij niks hebt gedaan zou het dus bij je vriend weg moeten komen, klinkt misschien hard maar volgens mij is dat wel de waarheid.. Het is goed dat je er nu achter bent gekomen met oog op je eigen gezondheid, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het voor de rest een hell voor je is..

4 jaar geleden

Ik ben even in gesprek geweest met de ggd en zij zei dat je het niet echt via je bloed kan zien 馃 het word altijd getest via een uitstrijkje ... pfff wat moet ik hier nou weer mee

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Ik ben even in gesprek geweest met de ggd en zij zei dat je het niet echt ...
Ik zou gewoon nog eens aan je vriend vragen als ik jou was .. Iets als: schatje, ik heb wat dingetjes uitgezocht maar het komt echt niet zomaar uit de lucht vallen. Als we er over praten weten we misschien waar het weg komt en kunnen we een oplossing verzinnen. Voor mij is het namelijk heel belangrijk dat ik weet hoe het komt. Weet je zeker dat je geen foutje hebt gemaakt/heb jij een idee hoe het kan komen? Misschien kun je het dan voor jezelf beter uitzoeken en kun je voor jezelf beter oordelen. Hou er ook rekening mee dat je vriend dan dus ook besmet is. Hij zou ook behandeld moeten worden en zou dus eventjes langs de huisarts moeten gaan..

4 jaar geleden

Heb je ook een 2de test gedaan?? Wie zegt dat jou test niet is verwisseld met die van een ander, of het test materiaal verwisseld is of al besmet?? Zo zou ik tenminste als eerste denken. Misschien na茂ef maar ik weet ook dat er genoeg testen in allerlei vormen van ziektes zijn die niet goed gaan, hetzij door een menselijke fout of een machinale fout... sterkte iig

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Ik ben even in gesprek geweest met de ggd en zij zei dat je het niet echt ...
Bij ggd testen ze altijd via uitstrijkje omdat dat de enige manier is om te zien of je nu chlamydia hebt. Bloedtest laat eventuele antistoffen zien en zegt iets over of je ooit chlamydia hebt gehad maar niet of je het nu nog hebt. Misschien geeft dat wat verduidelijking met wat de ggd bedoelt. Sterkte 馃槝

4 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Heb je ook een 2de test gedaan?? Wie zegt dat jou test niet is verwisseld m ...
Ik zou daar niet vanuit gaan. De kans dat de vriend vreemd is gegaan is groter. Ik zou indien je zoiets wel zou denken om dan de partner ook even te laten testen馃槈 Is meneer positief, dan is de test niet verwisseld.

4 jaar geleden

Chlamydia is niet in je bloed te zien want het is een bacterie en geen virus. Dit is dus enkel met een uitstrijkje te zien. Hebben jullie bij aanvang van jullie relatie beide een soa test gedaan? Zo niet dan weet je niet of jullie schoon jullie relatie zijn gestart en kan het dus goed zijn dat een van jullie het al bij jullie droeg. In je zwangerschap worden enkel de soas syfilis en hiv uitgesloten, dit zijn ook, samen met hepatitis b/c de enige soas die in je bloed te vinden zijn. Ik zou er dus niet direct van uitgaan dat je vriend vreemd gaat.

4 jaar geleden

Reactie op Mamaaa32

Chlamydia is niet in je bloed te zien want het is een bacterie en geen viru ...
Dit is niet waar. Antistoffen voor chlamydia worden middels een bloedtest gecheckt. Hiermee kan je zien of je ooit chlamydia hebt gehad. Met een uitstrijkje kan men zien of je nu chlamydia hebt en dus of de bacterie op dat moment actief is.

4 jaar geleden

Ik zou in deze situatie mijn vriend ook laten testen, dat je die situatie al kan uitlsuiten.. Anders denk ik dat je jezelf dit altijd zal blijven afvragen.. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Elii

Ik zou in deze situatie mijn vriend ook laten testen, dat je die situatie a ...
Lijkt me logisch dat als het je partner is, en je hebt zelf chlamydia en je hebt seks dat hij dan ook chlamydia heeft toch? Ongeacht of ze die soa zelf heeft opgelopen of het via haar vriend heeft. Dat gaat niks uitsluiten lijkt mij?

4 jaar geleden

Kan toch ook zijn dat je vriend al chlamydia had en dit nu actief was en pas op jou is overgedragen?

3 jaar geleden

Ik moest ineens weer aan dit topic denken. Hopelijk gaat het -ongeacht welke afloop- goed met jou en je kindje Trotsemama 馃尮

茅茅n jaar geleden

Reactie op Vls

Ik moest ineens weer aan dit topic denken. Hopelijk gaat het -ongeacht wel ...
Oow wat lief van je ik zie het nu pas maar het gaat helemaal goed hoor weer trots zwanger van onze derde