17 Reacties

4 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg ,ouderenzorg. Contraxt van 32u en onregelmatig. Opvang hebben wij gelukkig niet nodig , want mijn moeder past veel op. Maar toch heel herkenbaar ik vind het ook behoorlijk pittig en daarbij zijn we er 1.5 maand geleden achter gekomen dat ons zoontje zeer slechthorend is. Dus gaan nh een traject in met veel zh bezoeken etc. Ik vraag me af hoelang ik dit idd ga trekken

4 jaar geleden

Wat ontzettend vervelend voor je! De opvang is niet flexibel, maar zou je werkgever iets voor je kunnen betekenen? Ik werk ook in de zorg, en heb tijdens mijn zwangerschap kunnen regelen dat ik regelmaat in mijn rooster zou krijgen. Anders was het voor mij ook echt niet te doen, en zou ik helaas moeten stoppen met werken, wat ik absoluut niet wil! Mijn collega's begrepen dit en wilde graag dat ik zou blijven.. ze hebben liever iemand die vaste dagen werkte wat eigenlijk niet eerlijk is tegenover de rest, dan helemaal niemand. Ik ben mijn collega's erg dankbaar.. misschien dat jij ook een voorstel zou kunnen doen?? Zorg en opvang is zo moeilijk!! Daar zouden ze echt meer rekening mee moeten houden vind ik. Heel veel sterkte ermee.

4 jaar geleden

Heel lastig... hier hetzelfde probleem. Ik heb zelf ook wisselende werkdagen en uitgebreid gezocht naar flexibele kinderopvang. Er zijn in mijn woonplaats een paar kinderdagverblijven die dit in theorie nog aanbieden (op website en in folders), maar in de praktijk niet meer. Toch wel heel vervelend dat hier maar weinig tot geen mogelijkheden voor zijn, zeker omdat er toch echt wel heel wat mensen zijn met wisselende werktijden. Volgens mij is gastouderopvang nog wel een optie voor flexibele dagen. Heb je daar al naar gekeken?

4 jaar geleden

Oh heel vervelend zeg! Dat lijkt me ook erg zwaar. Het is allemaal al zo moeilijk.. Kindje wegbrengen etc. Dit zal wel veel extra stress geven :( Verder een beetje herkenbaar. Ik zit zelf niet in de zorg maar mijn man wel. Bij ons gaat de kleine donderdag en vrijdag naar de opvang, ook niet flexibel. Het kan dus voorkomen dat mijn man vrij is op donderdag en/of vrijdag. Nu heeft onze opvang wel zo'n systeem waarbij je de baby af kan melden en je die dag tegoed houdt. Je moet hem dan wel binnen 3 maanden opmaken. Heeft die van jou niet zoiets? Misschien is daar veelvuldig gebruik van maken de oplossing. Wij hadden ons er ook wel een beetje bij neergelegd dat wij waarschijnlijk wel wat dagen zullen hebben waarbij we voor niets betalen. Ik moet ook wel zeggen dat die zorg diensten zo niet flexibel zijn. Dat is echt irritant. Ik moet er qua werk altijd voor opdraaien als er iets is en meestal halen/brengen. Want voor je dagdienst brengen is niet mogelijk bij ons.

4 jaar geleden

Oh lastig zeg. Hier coördinerende in gehandicapten zorg, ook 24 uurs. Werk ook heel onregelmatig maar heb flexibele opvang en een jaarrooster. Ik geef elke maand aan de opvang mijn rooster door maar zou het eigenlijk voor een heel jaar al door kunnen geven. Ideaal is dat! Verder worden extra diensten voor andermans vakanties hier nooit klakkeloos in je rooster gezet maar gaat dat in overleg, en ben ik niet verplicht extra te werken. Vind het best passen en meten in het begin maar nu het loopt gaat het prima. Succes! Misschien flexibele gastouder zoeken?

4 jaar geleden

Ik werk ook in de zorg en heb een onthaalmoeder die werkt met een maandgemiddelde van drie dagen per week. Dus het mag 1 week 2 dagen en de andere 4. Ik geef 1 maand op voorhand de dagen door. Ik weet niet hoe het in Nederland werkt maar hier in België zoek je opvang via een overkoepelende organisatie en daarbij heb ik duidelijk gezegd dat ik flexibele dagen moest hebben owv mijn job en daar hebben ze dan ook naar gezocht.

4 jaar geleden

Reactie op Noellaa

Ik werk ook in de zorg ,ouderenzorg. Contraxt van 32u en onregelmatig. Opva ...
Ik kan alleen maar zeggen, wees eerlijk naar jezelf, stel prioriteiten en trek op tijd aan de bel. Je kindje en jijzelf en je partner natuurlijk zijn belangrijker dan werk. Vooral als je kind extra zorg nodig heeft.

4 jaar geleden

Reactie op Lente2020

Wat ontzettend vervelend voor je! De opvang is niet flexibel, maar zou je w ...
Mijn collega's willen graag helpen maar het beleid van mijn werk geeft hier geen ruimte voor. Want afspraken die onderling binnen het team worden gemaakt zijn niet bindend. Mn werkgever heeft blijkbaar liever dat een ervaren en gemotiveerde medewerker ontslag neemt dan dat ze minder flexibel is.

4 jaar geleden

Reactie op Sfm

Heel lastig... hier hetzelfde probleem. Ik heb zelf ook wisselende werkdage ...
Zeker vervelend... Mijn zoontje gaat naar een gastouder. Ze werkt echter helaas ook met vaste dagen... ze kon mij tot september helpen met flexibele opvang maar daarna wil ze graag dat Ik vaste dagen kies.

4 jaar geleden

Wat balen dat de opvang moeilijk doet! Ik werk 24 uur in de zorg en dan voornamelijk avonddiensten.. mijn vriend heeft ook een wisselend rooster.. dan 2 dag dan 2 laat en dan 2 nacht.. gelukkig hebben wij zijnn moeder die vaak oppast wanneer ik tot laat aan het werk ben.. de rest vd dagen is of hij thuis of ik.. is wel zwaar maar wel fijn dat wij zo onze diensten kunnen houden. Wij gaan wel opzoek naar een oppas aan huis voor als zij ziek is of het eventueel niet meer aankan. Kinderopvang wil hier ook liever dat je vaste dagen kiest.. zodra hij 1 is gaat hij 2 vaste ochtenden naar de opvang! Hopelijk vind je een beetje een middenweg ... lijkt mij echt super lastig!! Opvang is altijd lastig met wisselde diensten 😔

4 jaar geleden

Reactie op Me&Billie

Ik werk ook in de zorg en heb een onthaalmoeder die werkt met een maandgemi ...
in de zorg heb je recht op 1 vast voorkeur dag(deel) dat zijn ze je verplicht. ik heb dit geregeld door die dag niet vrij te zijn maar juist te werken. daarnaast vind ik het heel erg kort door de bocht van je werkgever.. je zou eens kunnen kijken naar een ander team/ werkgever waar ze bijv. zelfstandig roosteren. er is werk genoeg! je hoeft je in ieder geval niet zo te laten behandelen. daarnaast hebben wij het geluk dat we felxible opvang hebben maar je zou ook bij gastouder kunnen kijken? tip..bij veel ziekenhuizen zit een flexibele opvang in de buurt voor het personeel maar ook voor kindjes van buitenaf.

4 jaar geleden

Vandaag gesprek gehad met de bedrijfsarts. Hulp of meedenken in een oplossing kwam er niet. Ik heb nu besloten om ontslag te nemen en elders te gaan werken over een tijdje.

4 jaar geleden

Reactie op Nooitgedacht

Vandaag gesprek gehad met de bedrijfsarts. Hulp of meedenken in een oplossi ...
Heftig zeg. Jammer dat ze je niet steunen.

4 jaar geleden

Ik ben psychiatrisch verpleegkundige en werk ook onregelmatig. Op mijn werk heb ik de dinsdag als vast kunnen regelen (ik werk 24u) waardoor mijn schoonmoeder oppast. Dan mijn eigen moeder 1 dag. En heb ongeveer 1x per maand een Nanny in huis (nannynina.nl) zelf vind ik het heel prettig dat er iemand thuis komt. Scheelt zoveel zeulen met spullen. Rond 6u geef ik mijn dochter voeding, leg haar terug en de rest pakt de oppas op. Mocht je geen moeder of schoonmoeder hebben die kunne oppassen.. dat nannynina geeft ook een vaste oppas (volgens mij moet je dan minimaal 21uur afnemen maar krijg je wel terug van de belasting) misschien is het te overwegen? Ik zou niet meer zonder willen :)

4 jaar geleden

Reactie op Nooitgedacht

Vandaag gesprek gehad met de bedrijfsarts. Hulp of meedenken in een oplossi ...
Jammer, maar verstandig! Ik werk zelf als leidinggevende in de zorg, wees niet bang voor je baan. Er is overal werk in de zorg. Zeker in de huidige arbeidsmarkt zou je leidinggevende blij mogen zijn met wat jij te bieden hebt! Sterkte met opknappen! Geniet van je kindje.. dat is je basis, de rest ‘is maar werk’! 🌺

4 jaar geleden

Reactie op Nooitgedacht

Vandaag gesprek gehad met de bedrijfsarts. Hulp of meedenken in een oplossi ...
heel stoer besluit, jij en je kindje gaan voor. sterkte, en die baan die komt er wel!

4 jaar geleden

Reactie op irisgoesten

heel stoer besluit, jij en je kindje gaan voor. sterkte, en die baan die ko ...
Dankjewel!