14 Reacties

3 jaar geleden

Wij zijn ook een paar weken bezig geweest. Mijn jongen is nu ook 10 maanden. Kan ook een sprongetje zijn. Bij ons zitten er ook tanden te rommelen in maar ook elke keer huilen en doen. Was zeer vermoeiend. Gelukkig sinds gisteren slaapt hij weer normaal. Maar wel 5 poepluiers op een dag. Wij hebben wel allemaal een buikgriepje gehad dus het hangt echt in de lucht. Lekker troosten.

3 jaar geleden

Hier net zo. Ook huilen en dan weer even verder slapen. Overdag ook echt vermoeid ervan. Dit is zo sinds 2 a 3 weken. Zit wel een beetje met tandjes ed dus denk dat het daarvan komt. Is wel echt overstuur en duurt even voor hij weer stil is als ik hem op de arm heb. Ik hoop maar dat dit een fase is en snel weer overgaat. ( onze zoon is net 10 maanden)

3 jaar geleden

Bij mn zoontje van 10 maanden valt het gelukkig “wel mee” maar we merken nu ook sinds hij buikgriep heeft gehad vorige week dat hij nog wat “ontregeld” is. Motilium hebben we toen niet gekregen omdat dit inderdaad niet goed blijkt te zijn bij babies :/ Ik hoop dat dit nu gewoon de nasleep is

3 jaar geleden

Pffff ja! Vannacht drie uur bezig geweest, bij mij in slaap vallen en als ik hem neerleg weer meteen brullen. Helemaal nieuw. En als hij wakker wordt ‘snachts meteen hysterisch, terwijl ik week ervoor gewoon speentje erin kon doen! Sprongetje en nieuwe tandjes denk 😬😬🥴🥴

3 jaar geleden

Hier ook heel rommelige nachten, ik vermoed ook tanden. Ze ligt veel te kreunen en we moeten een paar keer per nacht eruit. Even er doorheen dan maar...

3 jaar geleden

Vreselijk...hier zelfde, voor het eerst heb ik haar maar laten huilen.. doe ik normaal gesproken niet ... eindelijk in slaap gevallen en weer gillend wakker door vastzittend neusje. Nu even kort van me afschrijven... pff zit er doorheen.. voel me een slechte moeder.. kan mezelf wel voor de kop slaan... krijg met haar maar geen ritme en zodra ik die heb is het weer tijdelijk.. en mijn manlief is ook altijd zo lief voor me (niet dus)! Hij weet alles beter en verteld me continue wat ik moet doen. Als hij het nou onder de knie had, had ik nog gezegd ok..maar dat heeft hij niet.. pfff ik ga maar slapen.. morgen een nieuwe dag...

VRIEND

3 jaar geleden

Na twee weken rommelige nachten (waarvan 5 dagen buikgriep) heeft onze zoon nu de nacht doorgeslapen (mama natuurlijk al van 4.00u klaarwakker). Toen het zo heftig was heb ik hem paracetamol gegeven (tijdens buikgriep wilde hij ook niet eten en drinken) en veel op de arm gehad. Ik merkte wel dat hem in de zijhouding wiegen het beste ging om hem in slaap te krijgen (en dan héél voorzichtig neerleggen). Tandjes zie ik doorschemeren maar zijn nog steeds niet door. Voor het slapen gaan krijgt hij Dentinox want hij grijpt vooral ‘s avonds vaak naar zijn tanden. Veel sterkte, geen makkelijke fase!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op szns

Vreselijk...hier zelfde, voor het eerst heb ik haar maar laten huilen.. doe ...
Wat ontzettend rot dat je man zo doet. Juist in dit soort fases zouden jullie een team moeten zijn! Je bent geen vreselijke moeder door je kind te laten huilen. Zelf net met onze zoon door twee moeilijke weken heen en geloof mij, ik heb hem ook vaker laten huilen. Vaak vallen ze dan toch binnen 10-15 minuten in slaap. Was soms twee uur met hem bezig om in slaap te krijgen, terwijl laten huilen veel sneller werkte. Baby’s mogen vanaf 6 maanden gecontroleerd huilen, lijkt zielig maar voor hun emotionele ontwikkeling zo belangrijk. Ze moeten ook leren zich zelf te troosten. Sterkte en houd vol, powermama! 💪🏼🍀

3 jaar geleden

Sprongetjes :) altijd fijn.

3 jaar geleden

Onze dochter van 10 maanden wordt de laatste dagen ook weer regelmatig wakker (paniekerig huilend). Maar deze fases heeft ze wel eens vaker. Vaak een weekje. De laatste keer dat ze dit had kon ze daarna ineens kruipen en optrekken. Ze heeft het ook gehad toen ze tandjes kreeg. Wat wij doen: - we zijn een team en helpen elkaar met het troosten -veel liefde en knuffels geven - gewoon op pakken. Niet laten huilen. - extra flesje -geduld en leunen op elkaars aanmoediging Het is een fase en jij kan dit mama💪. Hou vol!

3 jaar geleden

Ons zoontje slaapt over het algemeen heel goed maar wordt ook wel eens krijsend wakker, vaak als hij net een uurtje slaapt (gelukkig voor ons niet midden in de nacht). Hij is dan echt zo overstuur dat het zeker geen optie is om te laten huilen. Als hij zo erg overstuur is helpt oppakken ook niet, er is nauwelijks contact te maken met hem, alsof hij nog in een nachtmerrie zit oid? Wiegen, sussen, zingen, speen, werkt allemaal niet. Wat gisteren uiteindelijk hielp was een liedje opzetten (geheel toevallig maar hoe toepasselijk "hysteria" van Muse, de rockabye baby versie, hebben we toen hij kleiner was ook veel geluisterd). Toen gingen de oogjes open en leek hij zich te realiseren dat hij veilig bij papa en mama was. Na 1 liedje kon ik hem al wegleggen en ging hij lekker verder slapen. Wat ook wel eens heeft geholpen is slaapzak uit, pyama uit, schone luier (die niet vies was) en alles weer aan. Dan is hij even uit de situatie en kunnen we weer contact maken met hem en hem geruststellen. We doen het wel altijd samen of wisselen elkaar af gelukkig.

3 jaar geleden

Het klinkt als pavor nocturnus, kan ook wel bij jonge kindjes voorkomen. Ik had t als kleintje ook, enige wat hielp was even echt wakker worden. Maar jou kindje heeft het wel heel vaak, lastig om te zeggen dan.. maar Google maar eens, misschien herken je je kleintje er wel in.. sterkte iig, het is super zwaar zo voor jullie!

3 jaar geleden

Hier ook één van 10 maanden buikgriep gehad en momenteel enorm 1kennig naar mij. Wordt snachts ook 1 keer wakker hysterisch krijsen en wil dan alleen mama. Valt moeilijk weer in slaap. Ook in de avond werd in slaap vallen inene moeizaam en overdag ook terwijl het juist zo goed ging. We hebben zo'n fase eerder gehad en juist af en toe laten huilen hielp hem prikkels te verwerken en beter door te slapen en ook zelf in slaap te vallen. Het gaat door merg en been, maar het hielp hem enorm om door die fase te komen. Dus nu doen we dat weer zo, ook in de hoop dat hij leert dat mama echt wel weer terug komt. Snachts 5-15 min max laten we huilen dan troosten. Als hij wegdommelt wegleggen, wordt hij dan na 5 min weer wakker doen we het zelfde totdat hij slaapt. We wisselen in princiepe ook af zodat het makkelijker vol te houden is (vooral als het lang duurt of je er vaker dan 1 keer uit moet). Als het tegen ochtend aan zit dan gaat 1 van ons eruit als het niet lukt. Bij ons in bed ook geprobeerd maar hier hielp dat helaas niet. Ik weet nu dat dit een fase is, welke samen gaat met ontwikkelingen en dat hij vanzelf wel weer door zal slapen. Maargoed dit werkt hier, en wat voor de 1 werkt werkt voor de ander weer niet. Ik zou zeggen doe vooral wat voor jou goed voelt waar jij je zelf fijn bij voelt en kijk ook naar wat bij jou kindje past. Sterkte ik hoop enorm dat de fase snel voorbij is het zijn pittige periodes😘🍀