14 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje had in juli een verkoudheid met koorts en dan hebben ze voor alle zekerheid 1 gedaan met zo een wattestaafachtig iets in zijn neus. Was effe onaangenaam en heeft nog geen minuutje geweend en dan was het al over en vergeten...

4 jaar geleden

Toen onze zoon van ziekenhuis Zwolle naar ziekenhuis Groningen ging. Moest hij ook corona test doen omdat hij on Zwolle had gelegen. Even gehuild daarna ging het weer goed.

4 jaar geleden

Bij ons was het met twee spuitjes in zijn neusgaten.. 1tje met een wateroplossing en die andere trok de vloeistof die door het leegspuiten weer uit zijn neusje kwam, snotjes in kluis.... een flinke neusspoeling dus..

4 jaar geleden

Corona test bij baby's en jonge kinderen is vergelijkbaar met het testen op RSV virus. Eerst flinke neusspoeling met zoutwater daarna wordt de vloeistof en hopelijk een goede snot opgezogen. Deze test is ook betrouwbaarder dan het wattenstaafje. ( België)

4 jaar geleden

In België wordt niet getest op kinderen onder 3 jaar behalve wanneer extreem ziek of ziekenhuisopname

4 jaar geleden

Reactie op LPo

In België wordt niet getest op kinderen onder 3 jaar behalve wanneer extree ...
Beide ouders worden wel getest. Wij maken het nu zelf mee want de ouders van een kindje op de crèche hadden positief getest. Aangezien met een verkoudheid sukkelt (en dat dus dezelfde symptomen zijn), zijn we kn quarantaine. Vandaag of morgen uitslag van onze test 🤞🏻

4 jaar geleden

Reactie op LPo

In België wordt niet getest op kinderen onder 3 jaar behalve wanneer extree ...
Bij ons was het gewoon om uit te sluiten. Dus dit klopt niet overal. We waren op de spoed maar hij was niet extreem ziek, hij had gewoon koorts maar niets anders... ze wisten niets anders en we mochten bijna weer weg en toen kwamen ze op de proppen dat hij toch maar getest moest worden op corona...... wat hij natuurlijk niet had...

4 jaar geleden

Mijn dochter werd getest toen zij 2 maanden was. In de avond had ze plotseling hoge koorts en heel de dag was zij al slaperig en wou ze niks meer eten. Toen ben ik met haar naar de huisartsenpost geweest en werd ze getest op corona en andere ziektes. Het was een wattenstaaf in haar mond en dan haar neus. Ze huilde niet, dus volgens mij was het niet zo erg. Helaas moesten wij wel 2 dagen in het ziekenhuis blijven en kwam eruit dat ze daadwerkelijk corona had, ookal waren wij niet naar buiten geweest en geen bezoek gehad, maar alleen naar de consultatiebureau. Dus enige wat ik mij kan bedenken is dat zij het daar is opgelopen.

4 jaar geleden

Reactie op CEPS

Mijn dochter werd getest toen zij 2 maanden was. In de avond had ze plotsel ...
Oh wauw, bah, wat vervelend! Hoe verliep dat? De klachten bij baby’s zouden vrij mild moeten zijn toch? (Hoewel ik een verkoudheidje ook echt al heel erg zwaar en zielig vond)

4 jaar geleden

Hier een moeilijk geval nu vind ik. Ons zoontje heeft al een tijdje wat slijm bij zich (week of 3), maar eerst dacht ik dat het door het fruithapje ofzo kwam. Nu is hij verkouden en heeft iets wat verhoging op sommige momenten wat met een zetpil in de avond weer goed wordt gemaakt. Sinds het weekend komen er 2 tandjes door. Hij is helemaal fit, kiplekker alleen slaapt hij een uur of 3 extra, maar waarschijnlijk door de verkoudheid. Eet en drinkt goed, en heeft goede plasluiers. Zelf denk ik dus echt dat het door de tandjes komt. Niemand met wie wij in contact komen heeft iemand of iets van symptomen van het corona virus of gehad... Ik vind testen met een kindje van 7 maanden wel wat heftig🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op MB1-24

Hier een moeilijk geval nu vind ik. Ons zoontje heeft al een tijdje wat sli ...
Mijn dochtertje is ook een goede week verkouden geweest. Snotneus en daarna hoesten. Heb haar regelmatig getemperatuurd, maar dit bleef bij sporadisch een heel klein beetje verhoging (tot max. 37.8). Ze dronk en sliep verder goed en wat redelijk tevreden. Natuurlijk merkten we wel aan haar dat ze er last van had want ze was een stuk huileriger, maar over het algemeen ging het goed. Ik heb ook getwijfeld of het geen Corona was. Maar omdat ze verder goed dronk en sliep, heb ik m’n niet zo’n zorgen gemaakt. Heb wel haar temperatuur in de gaten gehouden. Mocht deze nu langere tijd boven de 38 graden zijn, dan had ik denk ik wel actie ondernomen. Een beetje verhoging kan naar mijn idee geen kwaad. Een kindje reageert al snel ergens op. Zeker nu je aangeeft dat er tandjes in aantocht zijn zou ik me niet zo’n zorgen maken.

4 jaar geleden

Ja mijne 2 keer gestest. Gaat vrij makkelijk, speciale tests voor kleintjes, je moet alleen het hoofdje vasthouden en ze nemen meer tijd voor je kleintje

4 jaar geleden

Reactie op marleenvw

Oh wauw, bah, wat vervelend! Hoe verliep dat? De klachten bij baby’s zouden ...
Ja, haar klachten zelf waren niet zo erg. Alleen heeft mijn dochtertje smalle luchtwegens en oppervlakkige ademhaling sinds de geboorte al, dus de doktoren maakte zich in het begin wel zorgen, ook vooral omdat ze niet wou drinken en heel de dag wou blijven slapen, ze dronk eerst 120 en toen in het ziekenhuis wou ze niet meer dan 30/40. Gelukkig begon ze de 3e dag wat beter te drinken, dus hoefde ze gelukkig geen sonde voeding. Nu gaat alles gelukkig heel goed, ze is een blije baby.

4 jaar geleden

Reactie op LPo

Beide ouders worden wel getest. Wij maken het nu zelf mee want de ouders va ...
En uitslag negatief?