9 Reacties

4 jaar geleden

Zie mijn reactie in topic mijn baby in droomritme..... Heb daar uitgebreid gereageerd... dan hoef ik het niet nog een x te typen 🤭😏😉

4 jaar geleden

Laatst is hier ook een topic over geweest. Wij houden aan dat onze baby (nu 4mnd) na 1.5u moe is. Dan leggen we haar in bed. Ze slaapt op haar buik en sindsdien slaapt ze veeeeeeeel beter! Eerder alleen hazeslaapjes overdag. Het boek je baby in een droom ritme hielp hier ook om inzicht te krijgen. Fijn dat hij zo goed slaapt s nachts, hier komt ze nog twee keer voor voeding s nachts (borstvoeding). En echt: het komt goed! Hold on mommy!

4 jaar geleden

Onze tweeling heeft niet echt een vast schema en toch een beetje wel. Het ziet er zo uit: - Ze worden ergens tussen 6 en 8 wakker s morgens en dan krijgen ze een flesje - dan worden ze gewassen spelen en soms vallen ze in het park in slaap, soms niet. In bed gaan ze niet. - tegen 11u krijgen ze een flesje, blijven ze nog even wakker en gaan ze in bed. Dan slapen ze anderhalf à 2 u - tussen 3 en 4 terug een flesje, spelen en en slaapje in het park - tussen 7 en 8 flesje badje pyjama aan en naar bed - tussen 10 en 11 nog een klein flesje en dan de nacht door Ze slapen hier vaak in het park omdat ze echt wel graag samen liggen. Hun bedjes zijn apart en dan zien ze elkaar niet.

4 jaar geleden

Ik heb het ritme “laten creeeren “ door mijn dochter zelf. Ik kan er nu de klok op gelijk zetten dat ze om half 12 komt voor de fles, en om 15 uur een fruithap en fles en om 19 uur een fles. Ze is elke dag rond 8 uur wakker. Om de dag gaan we in de ochtend in bad, zo’n uurtje tot anderhalf uur na de fles. Uit bad doet ze vaak nog een dutje en heeft mama dr handen vrij. Rond half 12 wordt ze wakker. Tegen half 1 gaan we of wandelen naar de supermarkt of ik leg haar in bed. Ze slaapt dan in beide gevallen. Tot zeker 2 uur.

4 jaar geleden

Ons kindje slaapt goed door 's nachts, maar ook totaal geen vast ritme overdag. Ik let wel op de wakkertijden en merk dat wanneer ik haar op tijd in bed lig, ze beter inslaapt en langer slaapt. Verder denk ik dat het ritme later vanzelf wel komt, dus daar zou ik je niet zo druk over maken :)

4 jaar geleden

Wij houden maximaal 2,5 uur wakker tijd aan tussen de slaapjes. In die tijd krijgt hij drinken en als hij dasrna nog alert is mag hij nog even knuffelen en spelen bijv in de box. Als hij tekenen laat zien dar hij moe wordt of hij is 2 uur wakker, dan breng ik hem naar bed.Toen ik nog met verlof was waren dit erg wisselende tijden en dat geeft niks, als je maar telkens in je handelen hetzelfde doet (bijv verschonen, voeden, knuffelen, spelen, slapen). Zo creëer je zelf een ritme wat voorspelbaar is voor je baby. Nu is het voor jou baby misschien een grote stap om vanuit op de arm slapen overdag in het bedje te slapen.. probeer het een week, is het dan nog drama dan is misschien een draagzak iets voor jullie (let erop dat je een ergonomische koopt waarbij baby's beentjes in een M vorm zitten, zodat je zelf geen last van je rug krijgt. Zelf heb ik er 1 van Kinderkraft bijv.) Toen ik weer ging werken kwam er vanzelf een ritme omdat hij naar de opvang moest en dus rond dezelfde tijd wakker werd (gemaakt) iedere dag. Daar zeggen ze ook na ongeveer een maand hier komen, krijgen kindjes vaak een ritme. Succes!

4 jaar geleden

Wat heerlijk dat de avond en nacht zo goed loopt. Eerste wat me opvalt is de start van de dag. Advies is toch eigenlijk altijd wel om de dag vroeg te laten beginnen vanwege dag/nacht ritme. Dus ergens 700/730 drinken en uiterlijk 800 de dag starten. Een prettige, logische volgorde welke gedurende de dag steeds weer terugkomt is: drinken / kletsen, knuffelen, samen spelen etc / moment zelf spelen in de box (zo kan kindje de opgegane ervaringen en prikkels al beginnen te verwerken als hij wakker is ipv alleen in slapen. Wanneer je het omdraait en na het drinken je kindje laat slapen dan wordt het drinken een slaapassociatie en dat wil je voorkomen. Wakkertijd Max 1,5 uur. Vanaf ruim een uur alert zijn op signalen van moeheid en dan eerder naar bed brengen. Altijd proberen om kindje zelf te laten inslapen. Als dit lastig gaat dan bijv wiegen met speen tot ze indommelen en net het laatste stukje nog zelf laten inslapen in bedje. Dit kan je langzaam proberen in te korten zodat kindje steeds meer zelf inslaapt. Hoe meer je dit overdag doet/oefent, hoe beter kindje ook leert om ‘s nachts zelf te slapen en later doorslapen, omdat ze hebben geleerd om zelf in te slapen. Wanneer je kindje korte slaapjes doet dan blijft de wakkertijd van 1,5 uur bestaan, maar leg je kindje dus vaker weg. Je zal dan wss niet elke keer voeding geven.

4 jaar geleden

Mocht het erg lastig blijven dan zou in je de tip willen geven van het boek baby in een droomritme

4 jaar geleden

Reactie op Diaket

Zie mijn reactie in topic mijn baby in droomritme..... Heb daar uitgebreid ...
Hoi dames. Dank je voor jullie reacties. De wakkertijden lijken na een week te testen te werken. Soms skipped meneer een slaapje maar meestal klopt het. Er komt ook wat meer regelmaat in zijn slaapjes ook al zijn ze tot nu toe nog altijd even kort. Wel kunnen we hem na het in slaap wandelen meestal wegleggen in zijn box beneden bij ons. Volgende stap is proberen één of meerdere dutjes in zijn eigen bed te doen en hem wakker wegleggen. Tot nu toe is dit nog altijd een ramp. Gelukkig zijn de nachten nog altijd even goed op een paar uitzonderingen na, vooral tijdens sprongetjes of bewogen dagen met visite. We komen er. Thanks ladies!