Dag mama's,
Ik start een nieuw thema omdat ik nood heb aan andere mama ervaringen en eventueel advies.
Ons zoontje is vandaag 13 weken oud en we zouden graag wat meer regelmaat en ritme brengen overdag want tot nu toe is nogal chaotisch en weegt het ook veel op mij de laatste dagen.
De avonden/nachten verlopen héél goed en volgen iedere dag min of meer hetzelfde schema. Rond 19u15 gaan we naar boven om even te spelen, nadien geven we zijn badje en krijgt hij zijn laatste fles. Dan knuffelen we een kwartiertje (aangezien hij reflux heeft, kunnen we hem niet direct in bed leggen) en rond 20u30 ligt onze kerel in bed. Momenteel slaapt hij in cosleeper bij ons op de kamer.
In de nacht wordt hij een aantal keren wakker voor zijn speen en rond 7u30-8u krijgt hij dan zijn eerste voeding. Nadien slaapt hij meestal nog anderhalf uur bij ons in bed. Dan begint de dag echt en kleden we ons aan en gaan we naar beneden voor de volgende voeding.
Vervolgens is er geen enkele regelmaat meer. Spelen, slapen, eten. Er is geen enkele volgorde. Hij is ook een slechte slaper overdag (maximaal 45 minuten) en slaapt enkel bij ons al wandelend. Een klusje dat vaak 30 minuten duurt. Daardoor heb ik de indruk dat hij een hele dag bij mij en weet ik niet goed hoe en wanneer speeltijden integreren, alleen en samen, en ervoor zorgen dat hij voldoende slaapjes heeft.
Hoe zien jullie dagen er over het algemeen uit ?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Jennifer