850 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Spookygirlke

Onze uk is ook zeer beweeglijk op 18 weken maakte hij steeds koprol in mijn ...
Ohh precies dit. Ik heb een kleine turnster in mn buik die vannacht een hele show heeft weggegeven. Heel leuk maar mama wil eigenlijk gewoon even rustig slapen turnen doe maar overdag.... 😅 Fijne feestdagen alvast allemaal!

4 jaar geleden

Ben me al mentaal ah voorbereiden voor het kerstdiner bij de schoonouders: * goh jij bent dik geworden?! * je gaat toch borstvoeding geven hè?? Je weet dat je dat MOET doen! * jij moet voor 2 eten (scheppen ongevraagd 2e portie op) * wijn? Ow ja jij mag niet drinken ... * ik heb nog een rieten wieg van 35 jaar oud voor de baby ?! Euh had toch gezegd dat ik het hier niet mee eens was .. It’s going to be a looooooong night ... 🤦‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Siena2020

Ben me al mentaal ah voorbereiden voor het kerstdiner bij de schoonouders: ...
Oh help. Ik leef met je mee. Is toch bloedirritant als ze zo zijn. Of als je het ergens over hebt of je eigen ideeën deelt: " daar kom je nog wel achter" of " dat weet je nooit vantevoren" etc. Ik zou lekker op tijd afhaken ;) mijn vriend zei al aan het begin vd zwangerschap: nu hebben we echt een goed excuus om ergens kort te blijven of af te zeggen 😂🤭 sterkte!

4 jaar geleden

Reactie op Siena2020

Ben me al mentaal ah voorbereiden voor het kerstdiner bij de schoonouders: ...
Ohh heel herkenbaar ik blijf maar zeggen wordt een lange kerst zo zonder wijn🤣😜 gewoon vroeg naar huis en alles negeren iedereen weet toch alles beter en heeft altijd wel iets te zeuren💪🏼💪🏼

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Oh help. Ik leef met je mee. Is toch bloedirritant als ze zo zijn. Of als j ...
Jaaaaa echt hè! Ik heb al een plan bedacht: een paar keer jezelf opsluiten ih toilet, aan het glas wijn van je man ruiken, op imanginaire trip gaan nr de Bahama’s gaan als de moeke weer over haar tripje naar de c&a vertelt, aantal nootjes in een potje tellen als bezigheidstherapie en dan om de uiteindelijke preggo joker te gebruiken en naar huis te vertrekken 🤣 en uiteraard denken aan mijn mede mommies to be die hetzelfde moeten ondergaan ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Ohh precies dit. Ik heb een kleine turnster in mn buik die vannacht een hel ...
Dit ken ik ook ja ! Met als gevolg het half 3 zien worden, om 5 uur weer klaar wakker en in die tijd ook nog 3x wakker geworden 😅 Krijg iedere echo te horen : wat is ze beweeglijk ! 😱 Hoe je ooit denkt pffffff kan het ff wat minder ? Als je dr dan minder voelt, voelt dat ook weer niet goed 😂

4 jaar geleden

Ben vandaag voor controle bij de vk geweest. Gezegd dat ik vermoeden heb vocht te verliezen.. Voor de zekerheid hebben ze mij doorgestuurd naar het ziekenhuis. Aan Hartmonitor gelegen en verschillende testen gehad (echo en strijkjes). Krijg ik te horen dat ik blijkbaar om de 5min harde buik blijkt te hebben en een verkorte baarmoedermond. Wacht nu op de uitslag van een test waarbij ze blijkbaar kunnen zien of ik binnen een week zal bevallen 😳 ik moet ook nogmaals aan de hartmonitor en nogmaals check van de baarmoedermond. Pfff dit had ik niet verwacht. Wel fijn dat ze de extra controle doen, maar wil nog niet bevallen (30+4 vandaag) en thuis is nog niet alles af.. Babykamer is nog niet klaar, nog niet alle spullen in huis, verbouwing is nog niet klaar (keuken en vloer moet nog) 🙈🙈 Wat er niet allemaal door je gedachten gaat zo.. En ook nog eens regelmatig een flinke traan... Ook fijn die hormonen...

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ben vandaag voor controle bij de vk geweest. Gezegd dat ik vermoeden heb vo ...
Als het zo is zou ik familie als hulptroepen vragen staat alles zo klaar... als het komt je houd het niet tegen... succes... en ik duim voor je dat het mee valt en je de dingen zelf nog klaar kan zetten...

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ben vandaag voor controle bij de vk geweest. Gezegd dat ik vermoeden heb vo ...
Ik heb dit ook meegemaakt. Moest uiteindelijk blijven en kreeg weeen remmers en longrijping. Alleen maar bedrust tot de bevalling en uiteindelijk pas met 40+3 bevallen. Ook verkorte baarmoedermond en grote kans op bevallen. Rust heeft hier veel gedaan! Ik ga duimen voor je🤞🏻

4 jaar geleden

Aaaaaah de kerstborrel..... Normaal heel leuk met wat sterke drank op. Maar wat is die nu saaaaaai zeg. Keuze bij de bar aan non alcoholische dranken was cola of ijsthee. De foodtruck die klaar stond op het werk was broodjes met pulled pork en dergelijke waarvan ik al wist dat die niet goed verhit was. Rammelde dus van de honger. En een kantine gevuld met meer dan 100 collegas die al flink aangeschoten waren en flink duw trek werk aan het verrichten waren. En dus ook geen rekening met mjj hielden en een andere zwangere collega. Wetende dat ik zelf nogal uit mn slof kan vliegen heb ik mn partner dus maar gebeld of hij mij op kon halen zodat we gezellig thuis op de bank pizza konden eten 😂

4 jaar geleden

Hier nu pijn in mijn schouder, tussen mijn schouder, ribben en beurs gevoel van mn maag. Totaal geen honger. Echt lamlendig gevoel. Ben ook zoekend naar een goed houding. Iemand nog tips? 30+3

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Ik heb dit ook meegemaakt. Moest uiteindelijk blijven en kreeg weeen remmer ...
Bij hoeveel weken had jij de opname gehad?

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Bij hoeveel weken had jij de opname gehad?
28+6. Bijna 29 weken. Hoe is het nu met je/jullie? En Hoe was de uitslag

4 jaar geleden

Reactie op RedF1

Hier nu pijn in mijn schouder, tussen mijn schouder, ribben en beurs gevoe ...
Over een yoga bal hangen? Of plat op je rug op de grond met je benen op de bank. Of even een warm bad. En vroeg naar bed met een magnesiumsuplement. Is goed tegen spierpijn. Als je zo ongemakkelijk even in je lichaam zit, zal je je zelf ook wel onbewust aanspannen. Hopelijk voel je je wat beter als je morgen wakker wordt.

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

28+6. Bijna 29 weken. Hoe is het nu met je/jullie? En Hoe was de uitslag
Dat is wat vroeger... Gelukkig is ie bij jullie blijven zitten tot de 40 weken. Mijn test was positief. Lig nu dus met deze mooie kerstdagen in het ziekenhuis. Nu in rijnstate en mocht het doorzetten ga ik naar radboud worden doorverwezen. Lig nu weer aan de monitor aangezien de harde buiken gepaard gaan met menstruatie achtige pijn en weer met regelmaat de harde buiken 😣

4 jaar geleden

Na een gezellige borrel met vrienden en familie op kerstavond ligt hier iedereen in huis tevreden te snurken op grote hoeveelheden speciaalbier en wijn. Ik lig de wijzers van de klok vooruit te kijken terwijl ik klaarwakker ben, vreselijke maagzuur van de hapjes heb, onrustige benen, en gewoon enorm onrustig in het algemeen.... voel me echt even heel ellendig en kan m’n draai totaal niet vinden. Morgen weer een volle dag met familieverplichtingen, fuck it denk dat ik lekker de hele middag in bad ga liggen slapen....

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ben vandaag voor controle bij de vk geweest. Gezegd dat ik vermoeden heb vo ...
Hier precies hetzelfde gehad met 28+3. Verkorte baarmoedermond en 5 harde buiken elke 10 minuten. Weeenremmers, longrijping en magnesium gekregen. 2 x test gehad en ik zou inderdaad ook binnen een week moeten bevallen.. inmiddels 33+3 weken en de kleine man zit nog veilig in me buik. Mocjt naar 4 dagen gelukkig weer naar huis en nu wekelijks controle in het ziekenhuis. Veel rusten.. succes!! Hopelijk blijft de kleine ook fijn zitten bij jou..

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde gehad met 28+3. Verkorte baarmoedermond en 5 harde b ...
Dankje. Lig ondertussen in radboud en daar hebben ze blijkbaar uit onderzoek gezien dat weeënremmers geen effect hebben na de 30 weken, dus die krijg ik niet meer. Harde buiken nemen gelukkig wel af, alleen de menstruatie achtige pijn blijft wel komen. De arts hier gaf al aan dat het bij de meeste vrouwen 'overwaait'. Ben benieuwd. Ben flink aan het duimen hahaha

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Dankje. Lig ondertussen in radboud en daar hebben ze blijkbaar uit onderzoe ...
Heb het inderdaad ook gehoord dat ze na de 30 weken geen weeenremmers meer geven.. Denk maar zo jullie zijn in goede handen!! Ik weet hoe je je voelt.. Mij hebben ze in het ziekenhuis heel goed geholpen en wij hadden geluk dat onze kleine man “voor” liep op groei. Toevallig die dag 2x een groeiecho gehad (smiddags verloskundige en savonds ziekenhuis) en ze kwamen beide op bijna hetzelfde uit! Het klopt inderdaad dat het bij de meeste vrouwen “overwaait”. Hebben ze toevallig de baarmoedermond nog een keer gemeten? Niet te druk maken over de test van vroeggeboorte.. zodra een mini druppeltje bloed op zit.. test die 9 van de 10 x al positief op binnen een week bevallen.. Ook al is dit niet zo.

4 jaar geleden

Heb het inderdaad ook gehoord dat ze na de 30 weken geen weeenremmers meer ...
Ja gisternacht nog toen ik bij radboud kwam. Was gelijk aan de metingen van rijnstate van die avond. 18mm zo en 13 bij 'persen'. Onze kleine was bij de 20 weken echo en de eerste extra groeiecho (controle op afmetingen van de baby) boven gemiddeld. Lag ong 300 gram boven wat ze in deze app zeiden met 29 weken. We wachten het af, meer kunnen we niet doen en elke dag is er één extra!