850 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb m'n hele zwangerschap al last van m'n huid, gesprongen vaatjes, puistjes etc. Nu krijg ik ook last van donshaar in m'n gezicht. Ik hoop zo dat het allemaal weer een beetje weg trekt straks🤔

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ik heb m'n hele zwangerschap al last van m'n huid, gesprongen vaatjes, puis ...
Ja dat trekt echt weg, had ik ook bij de eerste. Geen zorgen, komt goed!

4 jaar geleden

Reactie op jonyke

Ik ben uitgerekend op 15/02/20. En de reactie van schoonzus was direct van ...
Laat lekker gaan, niet zoveel uitleggen aan mensen. Je hebt een eigen ziekenhuis gekozen omdat je daar vertrouwen in hebt, als ze voor een avond niet naar jou toe willen komen, kunnen ze zeker niet vragen om daarheen te komen met als risico dat je daar bevalt en met een beurse flamoes daarna dat hele eind terug gaat rijden. Je bent aan je eigen familie aan het bouwen en dat is veruit het belangrijkste. Het klinkt alsof ze geen rekening willen houden met jou behoeftes, stop met er begrip voor vragen om dat te veranderen. Ik verwacht ook te vaak begrip van mensen, ik ben er nu mee gestopt. In het begin is dat moeilijk maar het word steeds makkelijker, geloof me.

4 jaar geleden

Zo jij hebt tenminste echt iets om te "klagen".. Ik wordt altijd een beetje ...
Ik probeer over mijn zwangerschap zo weinig mogelijk te klagen, het is nou eenmaal wat het is.. maar over alle reacties van mensen klaag ik wél graag. Het is bizar hoe raar mensen gaan doen in zo een situatie als die van ons. Toen ik net geopereerd was kreeg ik berichtjes met: zet hem op, je kunt het! Dat terwijl mijn kind was overleden. Mijn manier van verwerken is shoppen, niet nadenken wat iets kost en gewoon kopen. Mijn schoonzusje lijkt jaloers en heeft laatst al haar frustratie over mijn verwerking via Whatsapp met mij gedeeld. Zo vind ze het belachelijk wat ik allemaal koop, heel achterlijk dat de box en het ledikanrje al staat, zegt ze dat haar broer dit allemaal niet had gewild en vind ze dat ik het niet meer mag hebben over het overleden kindje in mijn buik, ook niet op mijn eigen babyshower. Ik begrijp nog steeds niet waarom ze dit zegt. Het heeft mij echt heel veel pijn gedaan. Ik heb héél veel met mijn vriend gesproken, ook hij vind dat ze dit nooit had mogen zeggen, en al helemaal niet via Whatsapp. Ik denk maar zo, waarschijnlijk weten mensen er niet mee om te gaan en zeggen ze hele rare dingen.. Ik weet t verder ook niet🙄

4 jaar geleden

Reactie op ria1985

Ik heb sinds gisteren enorme druk en pijn op mijn borst, vandaag naar de HA ...
Vervelend, weet je al wat meer? Misschien ligt die kleine hoog

4 jaar geleden

Reactie op ria1985

Ik heb sinds gisteren enorme druk en pijn op mijn borst, vandaag naar de HA ...
De pijn niet maar ik was wel veel benauwd en drukkend gevoel inderdaad. Kwam vanuit spanning waardoor me buik hoger kwam te zitten en tegen mijn borstbeen aan duwde.

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Vervelend, weet je al wat meer? Misschien ligt die kleine hoog
Ik moet nu afwachten, de huisarts overlegd met de gynaecoloog en longarts.

4 jaar geleden

Reactie op Iristeb

Ik probeer over mijn zwangerschap zo weinig mogelijk te klagen, het is nou ...
Ik vind het heel knap hoe je er mee om gaat, dat je de toekomst voor je andere kindje blijft voorbereiden met zoveel verdriet wat je erbij draagt, vergt echt heel veel kracht en doorzettingsvermogen. Zolang je je gezin niet in onoverkomelijke schulden stort, heeft niemand daar ook wat mee te maken. Zeker niet iemand buiten het gezin die zoiezo al geen fuck te maken heeft met jullie relatie en financiën. Het is jullie verdriet en overlevingsmechanisme, en jullie hebben alle recht om daar je eigen weg in te vinden ❤

4 jaar geleden

Reactie op Iristeb

Ik probeer over mijn zwangerschap zo weinig mogelijk te klagen, het is nou ...
Ja dat is wel dom van je schoonzusje.. Sommige mensen kunnen zich gewoon niet indenken hoe het voelt om zoiets mee te maken.. en bemoeien zich overal mee. Maar wat betreft die opmerkingen van mensen.. Ik denk dat de meeste het niet zo bedoelen, maar inderdaad niet goed weten wat ze moeten zeggen op zo'n heftig verhaal. Ik zou dat zelf ook hebben. Als je zoiets ook zelf hebt meegemaakt, dan zou je waarschijnlijk wel op de goede manier reageren en erover praten.

4 jaar geleden

Reactie op ria1985

Ik heb sinds gisteren enorme druk en pijn op mijn borst, vandaag naar de HA ...
Heb ik ook veel last van gehad. Op advies van de verloskundige ben ik omeprazal gaan slikken tegen maagzuur. Dit werkt echt heel goed. Nu bijna geen last meer van.

4 jaar geleden

Reactie op Mariska1994

Heb ik ook veel last van gehad. Op advies van de verloskundige ben ik omepr ...
Moet ik ook, tevens laxeren en rustig aan doen want mijn hartslag is veel te hoog. Daarnaast urine nu op kweek. De baby loopt behoorlijk voor op de groei.

4 jaar geleden

Reactie op ria1985

Moet ik ook, tevens laxeren en rustig aan doen want mijn hartslag is veel t ...
Wat is voor jou een te hoge hartslag? De mijne is steeds tussen 95 en 110 maar omdat mijn hartslag al voor de zwangerschap altijd 80/85 was maakt de arts zich geen zorgen. Dus niks aan gedaan... Wel hoge bloeddruk waar ik medicatie voor slik

4 jaar geleden

Wat is voor jou een te hoge hartslag? De mijne is steeds tussen 95 en 110 m ...
Mijn hartslag was 145 voelde me behoorlijk jachtig:(

4 jaar geleden

Reactie op ria1985

Mijn hartslag was 145 voelde me behoorlijk jachtig:(
Oh wow! Dan valt die van mij nog wel mee. Lijkt me echt een rotgevoel 😥😥😥

4 jaar geleden

Oh wow! Dan valt die van mij nog wel mee. Lijkt me echt een rotgevoel 😥😥� ...
Ja heel onrustig voelt dat.

4 jaar geleden

Nou even klagen hoor ! Het gaat allemaal even niet hoe ik wil en het begint me behoorlijk te irriteren 😢 - contract niet verlengd - 2 maanden voor me verlof dus kan ook niet solliciteren want niemand wil me hebben. - vorige week zouden ze voor de cv ketel komen om na te kijken. Ik met me goede gedrag vroeg uit bed ... bellen ze 1 uur van te voren op dat ze toch niet komen. ( waarna ik dus weer achteraan in de rij moet sluiten en 2 weken moet wachten ) - 28 oktober te horen gekregen dat me hondje lymfeklierkanker heeft. - 3 weken later gekeken naar behandelplan maar dat was niet te doen dus maar aan de prednison om alles uit te stellen en de tumoren te slinken. - 1 week hierna zagen we dat de hond alleen maar ongemak had van de prednison dus besloten hiermee te stoppen en te kijken hoelang het nog goed ging met de hond. - 1,5 week later kreeg de hond door de tumoren bijna geen lucht meer dus na veel verdriet afgelopen zaterdag in moeten laten slapen. - Dat beeld gaat maar slecht uit je hoofd dat ze haar laatste adem uit blaast helemaal als je al 9 weken thuis zit. - Nu hebben we haar laten cremeren en hebben ze de bedel voor de armband voor mijn moeder nog niet binnen dus ben al dagen op het as aan het wachten. - en als klap op de vuurpijl heb ik zelf een ashanger met ketting besteld en post nl is deze kwijt geraakt. #zoodatiseruit #somszithetmee #somszithettegen Sorry allemaal ! Moest even klagen ! Zat me allemaal zo hoog 😭 heel de avond al aan het huilen ! #dankjewelhormonen

4 jaar geleden

Reactie op denise103

Nou even klagen hoor ! Het gaat allemaal even niet hoe ik wil en het begint ...
Geeft toch niet.... gooi het eruit meid!!! Ben jij t kwijt, lucht t ff op. T is ook niet niks alles bij elkaar....eens is je emmertje vol en dat punt heb je nu bereikt. Sterkte

4 jaar geleden

Reactie op denise103

Nou even klagen hoor ! Het gaat allemaal even niet hoe ik wil en het begint ...
Jeetje wat n hoop pech en nare zaken achter elkaar. Hoop dat je snel weer wat meer positiefs in je leven krijgt 💐

4 jaar geleden

Even een vraagje. Heb sinds week 20 pijn in de rechter bovenbuik mn tijdens liggen op rechts en autorijden. Ben nu 29 plus 3 en het wordt er niet beter op. De verloskundige dacht aan een bekende zenuw en heeft me naar de fysio gestuurd maar die kon niet veel betekenen. Zijn er mensen die dit herkennen en misschien tips hebben?

4 jaar geleden

Mama Mia, nou weer "wat draag je laag zeg". Ja dus? Lekker comfortabel hoor, niet zo erge last van benauwdheid en maagzuur.... Is ook nooit goed zeker? En nog een klaag: ik kan niks doen tijdens onze verbouwing (mag of niks inademen of niet tillen etc). Maar ja, ik heb soms wel commentaar als er iets door iemand stuk gaat of vreselijk verkeerd gedaan wordt...... En dan heeft zelfs mn vriend het lef gehad om boos te worden dat ik "uit de luie stoel commentaar durf te geven"!!! Ja hallo, ik mag niks doen, ik mag niemand inhuren want je wil het perse met wat hulp doen, maar ik moet er straks wel in wonen en dan wil ik niet tussen afgeragd schilderwerk zitten! Grrrrrr