850 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Denise1991

Nee snap ik. Dat wil ik ook niet. Ik weet niet wat voor een band je met je ...
Ja zat ik ook al aan te denken idd. Misschien dat ik van de week even langs ga daar.. Bedankt voor de tip😘

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ja zat ik ook al aan te denken idd. Misschien dat ik van de week even langs ...
Je hebt wettelijk recht op ouderschapsverlof die je in de eerste 8 jaar op mag nemen. Dit mag je werkgever sws niet weigeren. Veelal wel onbetaald, bij sommige werkgever staat er een aangepaste vergoeding tegenover. Bv 70% doorbetaald, veelal bij overheidsinstanties. Daarnaast moet je werkgever minimaal een maand voor aflopen van je contract laten weten of deze wel of niet verlend wordt. Maar je hebt ook recht op zwangerschapsbescherming. Ze mogen dus wel je contract stopzetten, maar je zwangerschap mag daar niet de reden toe zijn en dat moeten ze kunnen bewijzen. Mocht dat zo lopen heb je over het algemeen een vrij goede zaak om bij de kantonrechter aan te spannen. Of je er nog wil blijven werken in zon situatie is een tweede, maar als je je gelijk hebt, kun je jezelf uit laten kopen. Hopelijk kun je gewoon een goed gesprek voeren en je wensen aangeven ;) Succes!

4 jaar geleden

Reactie op michelletaal

Je hebt wettelijk recht op ouderschapsverlof die je in de eerste 8 jaar op ...
Ik ben op dit moment met zwangerschapsverlof nu 36 weken zwanger, eind april zou ik weer moeten gaan werken... Maar er is nooit gesproken met mij over hoe ik dat ga indelen zodra ik terug keer, weet niet of dat de normale gang van zaken is... Maar ik moet wel weten hoe of wat lijkt me want ik moet toch opvang regelen...

4 jaar geleden

Reactie op michelletaal

Je hebt wettelijk recht op ouderschapsverlof die je in de eerste 8 jaar op ...
Voor je contract beëindigen klopt inderdaad wat je zegt. Maar het gaat om het niet verlengen van een contract. Helaas dit jaar zelf in deze positie gezeten en mijn contract helaas niet verlengd. Nooit een slechte beoordeling gehad en altijd te horen gekregen dat ik mijn werk goed deed zelfs. Contact gehad met onze advocaat.... helaas mogen ze een contract beëindigen zonder reden. Ze mogen inderdaad niet de reden gebruiken dat je zwanger bent. Maar geen enkele werkgever zal dit als reden gebruiken. Wanneer je een vast contract hebt is het een hele goede zaak om aan te spannen inderdaad. In het geval van het niet verlengen van een contract heb je helaas nauwelijks een poot om op te staan. Wel kun je bij het uwv veel regelen als het om ouderschap gaat.

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik ben op dit moment met zwangerschapsverlof nu 36 weken zwanger, eind apri ...
Gesprek zou ik sowieso zelf aangaan. Probeer er samen een beetje uit te komen. Wel is de werkgever volgens mij verplicht jou in te plannen op de dagen dat jij opvang hebt. Zij mogen jou dus op de dagen inplannen dat jij geen opvang zou hebben. Maar ze MOETEN je inplannen op de dagen dat je betaald voor je opvang. ( vertelde mijn schoonzus, dit zal je wel even in je cao na moeten kijken ) Maar goed dit samen regelen is natuurlijk altijd prettiger voor beide partijen.

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik ben op dit moment met zwangerschapsverlof nu 36 weken zwanger, eind apri ...
Het had wel netjes geweest om dat voor je verlof af te stemmen inderdaad ;) Maar met de termijn die je noemt voldoen zij dus ook aan de wet als dat na je verlof komt. Hopelijk doen ze niet te moeilijk en kun je gewoon minder gaan werken onder een vast contract!

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik ben op dit moment met zwangerschapsverlof nu 36 weken zwanger, eind apri ...
Ik las ergens ooit dat je zelf volgens mij 3 maanden voor je weer start zelf moet aangeven als je ouderschapsverlof dagen wil. Ze mogen je niet weigeren maar je moet ze wel de tijd hebben gegeven zeg maar om het te plannen.

4 jaar geleden

Bedankt dames voor het advies ;)

4 jaar geleden

Reactie op denise103

Voor je contract beëindigen klopt inderdaad wat je zegt. Maar het gaat om h ...
Wat onwijs klote zeg! Ik heb 4 jaar geleden hetzelfde gehad. Achteraf was het het beste wat me had kunnen overkomen. Maar toen zwanger niet leuk om mee te maken. En wat je zegt klopt idd volledig. Maar als je nooit een slechte beoordeling hebt gehad of zelfs indicaties van een verlening, kun je dat wel aanvechten. Dan stel jij dat je meent dat de zwangerschap/komst van een kindje de reden is omdat er geen aantoonbare andere reden is. En in de rechtzaal is het dan aan de werkgever om dat te weerleggen.

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Bedankt dames voor het advies ;)
https://www.oudersvannu.nl/baby/kraamtijd/vaderschapsverlof-en-partnerverlof-hoe-zit-dat-precies/ Onder het kopje ouderschapsverlof staat het uitgelegd ;)

4 jaar geleden

Reactie op michelletaal

Wat onwijs klote zeg! Ik heb 4 jaar geleden hetzelfde gehad. Achteraf was h ...
Hier is het inderdaad over gegaan... Nou heb ik de advocaat gesproken en vaak gooien ze het dan op teveel personeel. Dus wanneer ik het aanvecht is de kans heel groot dat het mij alleen een hoop geld kost. In het begin heb ik hier heeeeel erg mee gezeten. Uiteindelijk was het ook goed hoor. Ik was daar manager vanaf het moment dat de winkel opende maar ik liep al sinds de opening continu op mijn tenen omdat ik niemand had die mij ondersteunde. Spreek zo nu en dan het personeel daar nog. Maar die zijn ook absoluut niet meer happy daar. Ik ga gewoon dalijk eind april na mijn verlof eens rustig aan kijken wat ik nu wil en hopen op een baan waar ik nog in ieder geval jaren met plezier kan werken 😄 want zeg nou zelf ... een werkgever die een zwangere vrouw of vrouw die net moeder is buiten gooit ... daar wil je toch niet eens voor werken. Je bent mijn respect dan al volledig kwijt.

4 jaar geleden

Reactie op michelletaal

Wat onwijs klote zeg! Ik heb 4 jaar geleden hetzelfde gehad. Achteraf was h ...
Hey even off topic maar ik zag je naam en vroeg me af of jij degene bent die ik denk, uit regio Voorburg, vroeger een vriendin van Margriet geweest?

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik ben op dit moment met zwangerschapsverlof nu 36 weken zwanger, eind apri ...
Ik heb zelf aangegeven dat ik na mijn verlof 3 dagen wil gaan werken, waarbij ik op dinsdag en woensdag vrij wil zijn. Dit hebben ze toen overwogen en na 1 mnd kreeg ik akkoord daarvoor. Ik denk dat het het handigst was geweest als je dit ook had geregeld voordat je met verlof ging. Zou t iig zsm overleggen met je werkgever en niet wachten totdat je verlof eindigt

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ik heb zelf aangegeven dat ik na mijn verlof 3 dagen wil gaan werken, waar ...
Dank je wel voor je reactie.. Ik loop van de week wel even binnen bij mijn werk

4 jaar geleden

Reactie op denise103

Hier is het inderdaad over gegaan... Nou heb ik de advocaat gesproken en v ...
Heb je goed. Is zeer zwak om iemand om die reden niet het contract te laten verlengen.

4 jaar geleden

Mag ik even klagen over mijn buurman die heel goed weet dat ik over een paar weken uitgerekend ben en nu dus met verlof ben en toch non stop aan het klussen is (al een paar maanden) zit ik.hier met een drilboor ofzo tegen mijn muur 😒. Of hij gaat net zoals vorige week vroeg in de ochtend klussen zodat ik recht overeind in mijn bed zit en dan de rest van de dag hoor je niks meer.

4 jaar geleden

Reactie op Neryase

Mag ik even klagen over mijn buurman die heel goed weet dat ik over een paa ...
Herkenbaar 😂😂 toen ik 19 weken zwanger was had ik vakantie. Die week begonnen ze hier langs met verbouwen. Vanaf 22 weken zat ik volledig thuis. Ben nu 38 weken en ze zijn nogsteeds niet klaar en hebben inmiddels ook een nest met 10 pups 🙊

4 jaar geleden

Reactie op Neryase

Mag ik even klagen over mijn buurman die heel goed weet dat ik over een paa ...
Ik snap wel de frustratie! Ik vond het ook echt niet grappig. Inmiddels kan ik erom lachen. 🤪

4 jaar geleden

Reactie op denise103

Herkenbaar 😂😂 toen ik 19 weken zwanger was had ik vakantie. Die week bego ...
Pff echt zo vervelend! Hoe lang kunnen ze bezig zijn hé 😉ik snap het ook niet want er is voortaan al zo vaak geboord bij de buurman dat er gewoon geen muur meer over kan zijn voor mijn gevoel haha.

4 jaar geleden

Reactie op Neryase

Pff echt zo vervelend! Hoe lang kunnen ze bezig zijn hé 😉ik snap het ook n ...
Nee ik snap dat dat wel heel vervelend is ja ! Heb me in het begin ook dood geïrriteerd. Hier waren ze zelfs het beton uit de vloer weg aan het halen en dat werd later opnieuw gestort. Even doorbijten ! En anders even bij iemand anders de rust opzoeken. Helaas kun je veel meer niet doen. Sterkte !