850 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op JVH

Ik heb het op 34 weken een hele dag gehad, sochtends dacht ik: jep ik ben e ...
O wat gek! Ben ook benieuwd waar dat magnesium dan voor is en hoe ze er achter kwamen dat je dat nodig had?

4 jaar geleden

Reactie op Robster

Klinkt ook als indalingsweeën :)
Ja lijkt er inderdaad ook op, als het er maar bij hoort iig.. ik dacht even onee nu gaat het gebeuren 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Tan30

Ik had vannacht precies hetzelfde! Vandaag 35 weken. Dacht even dat het al ...
Ja precies, dat dacht ik ook!🙊

4 jaar geleden

Reactie op Denise1991

Waar is de magnesium dan voor?
Ik nam niets van vitamines.. Werd er ook niet echt op ge zwezen dat dat echt nodig was ofzo.. Maar de vroedvrouw die op die St was zag dat ik er helemaal door zat. Die vertelde dat het ook gewoon spierkrampen konden zijn. Ik heb namelijk heel mijn zwangerschap niet echt actief geweest omdat ik super misselijk en heel erg veel rugpijnen had en zo. Dus mijn lichaamwas niet echt veel gewoon. Turns out dat magnesium helpt tegen spierkrampen.... En je wordt er ook wat fitter in je hoofd van. Je mag dat ni savonds nemen want dat kan invloed hebben op je slaap.. Na twee dagen voelde ik al een groot verschil! Ik zeg niet dat het tegen harde buiken helpt, of dat dit voor iedereen helpt.. Maar life saver voor mij, echt waar!

4 jaar geleden

Ik dacht ook indalingsweeen toen.. Maar ben gisteren bij de gyneacoloog geweest en hij is totaal nog niet ingedaald.... Ik was blijkbaar ook niet ingedaald toen ik geboren werd. De vroedvrouw heeft op mama haar buik moeten duwen zodat ik wat zou zakken, en ik ben een week te laat geboren. Maar wel water gebroken en weeën gekregen.. Bijzonder.. Hoop dat de geschiedenis zich niet herhaald.. 😅

4 jaar geleden

Reactie op JVH

Ik nam niets van vitamines.. Werd er ook niet echt op ge zwezen dat dat ech ...
Tegen kuitkrampen werkt het in ieder geval, daar had ik met 30 weken heel veel last van en daardoor sliep k bijna niet. Toen op aanraden van de verloskundige gestart met magnesium tabletten. Nu bijna 37 weken en geen kuitkrampen meer gehad.

4 jaar geleden

Reactie op JVH

Ik nam niets van vitamines.. Werd er ook niet echt op ge zwezen dat dat ech ...
Ik gebruik ook al lang magnesium, juist voor de nacht, helpt om wat dieper te slapen dus goed uit te rusten, of ik gebruik magnesiumzout in bad als ik echt last heb van harde buiken ofzo (tip voor mensen die niet willen slikken, je hebt ook nog magnesiumspray) ben het een paar keer vergeten in te nemen en dan krijg ik al kramp als mn sok te strak zit 😂 is idd super voor je spieren en werkt stressverlagend. Raar en gemiste kans dat ze dit niet bij begin zwangerschap standaard zeggen... zouden een hoop vrouwen wel baat bij hebben naar mijn idee..

4 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Tegen kuitkrampen werkt het in ieder geval, daar had ik met 30 weken heel v ...
Denk dat ik het dan ook ga halen. Maandag eens aan de vk vragen, ben wel benieuwd wat ze zal zeggen haha. Heb namelijk last van mijn kuit aan mijn rechte been als ik mijn voet naar beneden rek voor stretchen 's morgens vroeg. Bedankt voor de tip dames 👍

4 jaar geleden

Pffff hier in de buurt word je gek van de honden ! Iedere ochtend om 6 uur worden de honden buiten in de tuin gegooid en vanaf dan blaffen ze heeeeeeeel de dag 😫 Kan best tegen blaffende honden maar ze zijn nu al bijna 3 uur non stop aan het Blaffen.

4 jaar geleden

Reactie op denise103

Pffff hier in de buurt word je gek van de honden ! Iedere ochtend om 6 uur ...
Als dat elke dag zo is zou ik echt even in gesprek gaan met die mensen of anders de politie die bellen en melding maken 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Joyceringo

Als dat elke dag zo is zou ik echt even in gesprek gaan met die mensen of a ...
Nou het is hier in de buurt sowieso een probleem. Hier in de straat wonen 8 herders en 2 herders van 3 deuren verder blaffen heeeel de dag. De andere gaan dan natuurlijk ook ooit mee doen. Mensen zijn al vaker aangesproken. Er is contact opgenomen met de wijkagent... maar er verandert niks.

4 jaar geleden

Reactie op denise103

Nou het is hier in de buurt sowieso een probleem. Hier in de straat wonen 8 ...
Wat een verschrikking zeg... zeker nu je alle rust nodig hebt. Maar buiten zwanger zijn lijkt het me ook vreselijk irritant! Misschien dat de politie op het moment dat het gaande is wil komen en dan stappen onderneemt.. 🤷🏻‍♀️ maar snap dat het niet zo simpel is.. succes iig hoop dat je je laatste weekjes wat meer nachtrust krijgt 🍀

4 jaar geleden

Reactie op Joyceringo

Wat een verschrikking zeg... zeker nu je alle rust nodig hebt. Maar buiten ...
Komt goed ! Thanks 😄 En anders gaan me hormonen vanzelf zijn werk doen hahaha 😆

4 jaar geleden

Gister heeft mn schoonvader de naam geraden!!! Althans, we weten niet wat het wordt dus hebben 2 namen. Maar gister zat ie steeds te dollen en noemde hij elke keer een andere naam als ie wat zei over mn buik. En toen ineens de goede naam. We hebben niks laten merken, maar daarna stopte hij ook met namen noemen. Nu voel ik me echt klote!! Hormonen zullen t wel zijn want ja, hij weet nog niet dat het dé naam was en wie zegt dat het een jongetje wordt. Maar toch!!

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Gister heeft mn schoonvader de naam geraden!!! Althans, we weten niet wat h ...
Ik zeg gelijk dat ik het echt niet tof vind als mensen gaan raden. Als ze dan zeggen dat het onschuldig of grappig is, vraag ik of ze het echt grappig zouden vinden als ze het raden en mij met een kutgevoel laten lopen de rest van mn zwangerschap. Gelukkig staat mijn partner hier ook zo in, met kerst begonnen ze tijdens eten allemaal te raden, hij zei: als jullie dit gaan doen, gaan wij naar huis, als we zouden willen dat jullie het nu al weten zouden we het zelf wel zeggen, dus zeg het maar, blijven jullie raden of gaan jullie onze keuze resprecteren... Valt vaak wel even stil maar uiteindelijk geven ze ons vaak wel gelijk. Ze vonden het zelf eigelijk ook niet leuk als mensen het bij hun deden.

4 jaar geleden

Reactie op Gamekitten

Ik zeg gelijk dat ik het echt niet tof vind als mensen gaan raden. Als ze d ...
Wij hebben dat gehad met als we ergens gingen eten. Kijken wat ik at en dronk. Schoonzus maakte zelfs een grapje toen ze met champagne aan kwamen zetten toen we een nieuw huis hadden gekocht. Kunnen we checken of je zwanger ben... Nou en bedankt. Later ook uitgelegd en ze voelde zich behoorlijk rot erdoor. Ik dacht en terecht. De eerste was een miskraam na 8 weken en daarom hadden we er nu voor gekozen om onze mond dicht te houden tot de 2e trimester. Het deed mij zoveel pijn toen ik de verdriet bij mijn ouders zag na de miskraam... Dat vergeet je nooit meer. Dus zeker zeggen!

4 jaar geleden

Dat moment dat je met je man mee gaat naar de bouwmarkt en het tuincentrum (gewoon om even weg te zijn) en je in de decoratie stoelen neerploft terwijl manlief verder winkelt. Ik kon geen gewone stoel meer vinden, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik op een stoel in een "sfeer-impressie-stelling" ga zitten 😂 wordt nogal weggekeken door personeel maar ze durven niks te zeggen want ik heb mijn buik lekker opvallend geshowd 🤣🤣

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Gister heeft mn schoonvader de naam geraden!!! Althans, we weten niet wat h ...
Irritant is dat he! Ik was van de week uit eten met een paar vriendinnen voor mijn verjaardag, en werd echt gek van hun 'goedbedoelde' adviezen.... En daarna gingen ze nog ff lekker proberen om de naam te raden... Ff serieus en het dan raar vinden dat ik er op een gegeven moment klaar mee was en boos werd...

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Gister heeft mn schoonvader de naam geraden!!! Althans, we weten niet wat h ...
Mijn moeder net zo, vond wel grappig 😁 We hebben twee namen en ze noemde er gekscherend drie of vier op, zo van misschien leuke naam kwam ik tegen. Huppa jackpot alle twee goed. Niks laten merken. Dus denk dat ze straks verrast zal zijn 😍 En ben ergens wel trots dat ze mij best goed kent.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Mijn moeder net zo, vond wel grappig 😁 We hebben twee namen en ze noemde e ...
Wij weten het geslacht nog niet maar bij beiden heeft mijn moeder de naam geraden. Ik heb natuurlijk mijn kaken stijf op elkaar gehouden maar was ook stiekem best wel trots op het feit dat iemand je zo goed kent. Heel bijzonder!