850 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Kir19

Wij weten het geslacht nog niet maar bij beiden heeft mijn moeder de naam g ...
Mijn dochter van 15 raadde ook de naam! Ze kwam zelf met een idee voor een naam en dat was precies wat wij in gedachten hadden. Nog even geprobeerd mijn gezicht in de plooi te houden, maar niet lang gelukt. Ik vond t eigenlijk ook wel leuk en bijzonder.

4 jaar geleden

Mijn moeder had een top 10 gemaakt met haar namen, en op nr 1 stond dus onze jongensnaam!. Mijn nicht heeft de naam ook geraden met de babyshower.... maar ze weten t beide niet dat ze t goed hebben. Waarschijnlijk zal ik ooit iets gezegd hebben over een jongensnaam en dat hebben ze gewoon een aantal jaren onthouden

4 jaar geleden

Bij ons wilden ze ook graag raden/poulen dus heb iedereen de naam en geb. Datum op een papiertje laten schrijven en in een envelop laten doen. Op dat moment wisten we zelf de naam nog niet dus k wilde niet beïnvloed worden door hun meningen. Envelop is nu bij mn ouders en krijgen we na de geboorte van ons meisje 😁

4 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Bij ons wilden ze ook graag raden/poulen dus heb iedereen de naam en geb. D ...
Dat is super leuk!

4 jaar geleden

Oooeeeh ik was zo van plan niet te klagen! Maar ondertussen ten einde raad! Hoe lukt het jullie om nog te slapen!? Als ik in mn bedje lig gieren de hormonen door mn lijf en pieker ik over werkelijk alles! Ook i die kleine mega actief in mn buik wat echt niet fijn meer is haha! Daar komt bij dat mn rug zeer doet en iedere keer als ik draai er een stekende pijn door mijn buik gaat.. Ook word ik wakker door de bewegingen van die kleine. Ik probeer van alles.. melatonine, magnesium, boek lezen, nog even mn keuken poetsen, spelletje spelen, gewoon ogen dicht en slapen.. pff niets helpt! Ik slaap al expres overdag niet meer en probeer er smorgens rond 09u uit t gaan. #laatsteloodjes37weken! Om dan om 04u ei

4 jaar geleden

Reactie op Rosesamore

Oooeeeh ik was zo van plan niet te klagen! Maar ondertussen ten einde raad! ...
Probeer anders eens Slaap meditatie via YouTube. Dan kan je ergens naar luisteren ipv piekeren, misschien werkt het, vaak wel even zoeken naar fijne stem. Klinkt zweverig, maar misschien helpt het.

4 jaar geleden

Reactie op Gamekitten

Probeer anders eens Slaap meditatie via YouTube. Dan kan je ergens naar lui ...
Doe ik ook vaak! Vooral die van Jason Stephenson vind ik prettig. Staan op youtube en spotify.

4 jaar geleden

Vrijdag laatste dag gewerkt. Dat was ook de eerste week pas dat ik van 40 uur naar halve dagen ben gegaan. Was best vermoeiend. Nu ben ik een paar dagen thuis en alles trekt als een malle. Nu kom ik er pas achter hoe laag onze bank en toilet is. Op de badkamer gebruik ik een handdoek aan de deur om mij op te trekken. Als mijn partner niet thuis is ivm werk en ploegendienst weet ik me nog met wat moeilijk doen nog ergens heen te wachelen. Net zo gek geweest om even naar de winkels te gaan om voor een collega een kraamcadeau te halen. Grootste no no van de dag. Mn kleine meid zit nu als een malle te duwen en te schuppen en alles trekt alleen nog maar meer. Ondertussen de mantra in mn hoofd: laatste maand laatste maand kom op laatste maand. Om vervolgens weer op de bank te ploffen en t zuur te krijgen 😅 Mn hond houd mij nauwlettend in de gaten als ik ergens last van heb en dan wilt ze lief bij mij liggen maar waar gaat ze dan hangen met dr zware herders hoofd. Juist , op mijn buik. 😅

4 jaar geleden

Hier even een klaagmomentje.. Door de zwangerschapscholestase zo ontzettend veel last van jeuk met name in de avond en nacht. De laatste paar nachten doorgebracht onder de douche want in bed kan ik het wel uitschreeuwen. Door ‘t slaaptekort ben ik overdag niks waard en al m’n plannen die ik had voor tijdens m’n verlof komt nu niks van. Daarbij de onzekerheid wat er nu gaat gebeuren, wel of niet inleiden, hoe zijn de bloeduitslagen ieder keer weer, beweegt hij nou niet weinig, pieker pieker pieker. Ik irriteer met nu ook kapot aan iedereen en moet zoveel moeite doen om nog aardig te zijn... Nu maar weer een douchesessie houden want de jeuk is weer onuitstaanbaar. Lekker dat klagen af en toe!

4 jaar geleden

Wie heeft er nog meer zo'n druk hoofd nu verlof is begonnen? Ben contract aan het uitzoeken voor na het verlof, laatste spullen/klussen babykamer, geboortekaartje, nog even een auto verkopen, afspreken met vriendinnen... Waarbij ik vooral initiatief neem om af te spreken. Waarom maak ik het zo druk voor mezelf? Ben altijd al een chaoot geweest, plannen is niet mijn sterkste kant. Maar mijn hoofd gaat vooral ratelen nadat ik rond 4.00-5.00 wakker word om te plassen. Hup, mobiel dr bij en dingen uitzoeken maar...

4 jaar geleden

Reactie op Shizzledizzle

Hier even een klaagmomentje.. Door de zwangerschapscholestase zo ontzetten ...
Herkenbaar! Is er niet al besloten dat je ingeleid word? Ik heb ook cholestase en word vandaag met 36.6 verwacht in het ziekenhuis om de ingeleiding te starten. Helpt de urso niet tegen de jeuk? Sterkte nog!

4 jaar geleden

Reactie op Zoetje

Herkenbaar! Is er niet al besloten dat je ingeleid word? Ik heb ook cholest ...
Nee nog niet definitief. Ze gaan hem vandaag eerst proberen te draaien, lukt dat niet en wordt t een keizersnede dan zijn ze nogal huiverig om dat met 37 weken te doen, dus eerst kijken of hij draait. Daarna kijken ze verder. Daarbij gaven ze de laatste keer aan dat de richtlijnen aan het veranderen zijn en er naar uit ziet dat het pas bij een waarde van 100 nodig is om eerder in te leiden. Geen idee of ze daar nu van uit willen gaan of niet, zal dat vandaag horen denk ik. De urso leek even te werken maar de afgelopen dagen is het helemaal niks met de jeuk. Heel veel succes vandaag, nog even en je hebt je kleine mannetje/meisje in je handen!!

4 jaar geleden

Reactie op RedF1

Wie heeft er nog meer zo'n druk hoofd nu verlof is begonnen? Ben contract a ...
Heel herkenbaar. In mijn eerste week verlof heel erg druk in mijn hoofd, en toen al heel veel dingen gedaan. Gevoel alsof alles nu moest. Nu in mijn 3e week verlof en moet bekennen ik doe het nu allemaal een stuk rustiger aan en ik vind het heerlijk. Niet meer druk in mijn hoofd of dat dingen perse vandaag moeten, kan morgen of een andere dag ook wel 😊😊.

4 jaar geleden

Waarom droom ik zo veel over eten. Word er steeds misselijk van wakker... ik droom niet eens over eten, maar over vreten. Zo werk ik in mn droom 4 snicker ijsjes weg terwijl ik in mn droom zelfs misselijk word.. 🤮🤢

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Waarom droom ik zo veel over eten. Word er steeds misselijk van wakker... i ...
Hahahaha ik heb echt de hele week al trek in Mcdonalds 😁 eindelik mijn vriend zover gekregen om morgen lekker langs de mcdrive te gaan...kijk er nu al naar uit😇🥰

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Waarom droom ik zo veel over eten. Word er steeds misselijk van wakker... i ...
Ben hier chips aan het inslaan de laatste paar weken. Echt niet normaal. En wat voor chips dan ook: sweet chilli. Kan momenteel niet echt pittig eten verdragen omdat ik het dan zuur krijg maar savonds een bakje wooaahhh lekker 🤣😅

4 jaar geleden

Pff ongelofelijk hoe ver ze met echo's ernaast kunnen zitten met meten. 2 weken geleden nog doorgestuurd om een extra echo te maken met 36 weken. Bij de echo bij verloskundige was ze sinds de 30 weken echo bijna niet gegroeid. Dag erna in het ziekenhuis zelfde schatting, rond de 2200 gram. Das behoorlijk te klein voor 36 weken. Net met 38 weken echo gehad. Wordt ze ineens geschat op 2800 gram wat gewoon normaal gemiddeld is. Nou we zullen het zien zodra ze geboren wordt maar baal er van dat er ineens allerlei scenario's aangehaald worden en ik 2 weken lang in spanning heb gezeten of ons meisje wel goed groeide.

4 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Pff ongelofelijk hoe ver ze met echo's ernaast kunnen zitten met meten. 2 w ...
Dat is zo vervelend! Ik had ook zoiets met de 20 weken echo zou ons meisje hele lange benen krijgen. En toen 4 weken later was het ineens oh ze krijgt korte beentjes. Dan schrik je toch. Nu zijn ze ondertussen kort gebleven maar niet om zorgen te maken gelukkig. Maar er ging ook wel even van alles door mijn hoofd.

4 jaar geleden

Reactie op Neryase

Dat is zo vervelend! Ik had ook zoiets met de 20 weken echo zou ons meisje ...
Ja precies dat. 2 weken geleden werd er gepraat dat ze mss gingen inleiden en dat mn placenta misschien niet goed zou werken en nu ineens niets aan de hand. Ergens is het natuurlijk super fijn dat alles goed is maar heb toch 2 weken lang zitten piekeren en me zorgen gemaakt om niets.

4 jaar geleden

Had ik een superleuk beige jasje voor ons meisje. Durfde het al niet te wassen want er zou maar wat mee gebeuren. Toch gedaan en jahoor grote roze vlek in de mauw! Terwijl ik alleen maar beige mee heb gewassen 😭