850 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Pff ongelofelijk hoe ver ze met echo's ernaast kunnen zitten met meten. 2 w ...
Ik had vandaag de groeiecho. Maar eerste wat mijn verloskundige tegen mij zei was: Wij meten niet meer. Als wij uitwendig voelen en de baby voelt prima qua grote dan is het goed. Volgens haar blijkt uit onderzoek dat de groeiecho’s vaak een beeld geven die niet klopt. Of dat de baby klein lijkt maar gewoon prima is een paar dagen/ week later en dat je dan stress hebt om niets. Na jou verhaal ben ik wel blij met haar insteek

4 jaar geleden

Reactie op Rije

Ik had vandaag de groeiecho. Maar eerste wat mijn verloskundige tegen mij z ...
Ja snap k! T gekke is alleen hier dat het 2 keer gemeten is 2 weken geleden en dat dr toen hetzelfde uit kwam. Mja we gaan t binnen nu en n paar weken wel zien hoeveel ze nu echt weegt. Mijn man en ik zijn ook beide niet groot en behoorlijk dun dus ze zal wel gewoon op dr ouders lijken 😅

4 jaar geleden

Ik wil toch even mijn verhaal kwijt Vanavond een afspraak gehad bij de vk. Ik ben nu 38 weken van mijn 2e kindje Ze vroeg hoe het met me ging en vertelde mijn klachten 1. Heel veel menstruatie krampen in me buik 2. Snachts heel veel krampen/steken in me boven benen 3. Als ik lig dan doet het zoveel pijn om me om te draaien zowel als op me zij of plat op me rug. In me buik alsof het helemaal bont en blauw is Dan krijg ik als antwoord ja de laatste loodjes die zijn het zwaarst 🤔 ( Ja dat begrijp ik ook wel !! Maar ik heb zoo idee dat ik al wat ontsluiting heb ) nou dat is alleen maar mooi zeg ze elke cm is mooi mee genomen als het dalijk zover is, nou dan ben je ook uit gepraat! Terwijl ze weet hoe mijn vorige bevalling is gegaan met 40 weken geen millimeter ontsluiting dus ik moest ingeleid worden, wat ook niet echt heel flexibel ging qua ontsluiting. Dus waardoor ik nu meer angsten heb dat ik weer ingeleid moet worden wat ik eigenlijk echt niet wil, kijk als het moet dan moet het ( alles voor de kleine meid natuurlijk ) Nou toen ging ze voelen hoe de kleine lag tussen me bekken, de laatste 2 keren was ze al heel goed ingedaald en had ze geen beweging meer met het hoofdje tussen mijn bekken, dus dat was goed en nu zei ze dat ze ook goed tussen de bekken lig maar nog wel met haar hoofdje kon bewegen🤔 en vorige week kon dat niet meer ... dames ik weet het nu echt even niet meer! Stel ik me nu aan ? Want heb haar liever nu gewoon niet meer bij de bevalling maar ik heb geen keuze want ze moet erbij zijn zeg ze ... Ik vroeg ook nog van stel ik ben vaak bij mijn moeder, ze woont 23 km van mijn huis vandaan en ga dus met de metro na haar toe 43 minuten reistijd Als de bevalling nou begint of iets wat moet ik dan doen toen zei ze je belt altijd eerst ons op dan stellen we je de vragen en dan hebben we het liefs dat je hierheen komt om te checken van hoe ver je al bent 😱😱🤔🤔 uhmm nou sorry maar ik ga niet met weeën en een zoontje van 15 maanden met de metro terug HOEDAN !? maar zeg ze als het echt niet anders kan dan bellen wij een ziekenhuis op om te kijken of je daar terecht kan en dan komen wij naar het ziekenhuis toe en dan zien we je daar. Ik zei Okej maar mijn moeder woont 5 minuten van die ziekenhuis vandaan, ja klopt zeg ze maar daar hebben wij geen contract mee, ik vind dit maar heel raar hoor

4 jaar geleden

Ik lig de hele nacht al wakker en voel de kleine niet herkenbaar voor iemand?? Maak.me beetje zorgen en om nu verloskundige te bellen snachts.. ze is vaal snachts wel minder actief maar heb haar nu nog helemaal niet gevoeld..

4 jaar geleden

Reactie op Iris92

Ik lig de hele nacht al wakker en voel de kleine niet herkenbaar voor iema ...
Even wat zoets drinken of eten en nog eens liggen. Anders gewoon bellen!

4 jaar geleden

Reactie op Iris92

Ik lig de hele nacht al wakker en voel de kleine niet herkenbaar voor iema ...
Hey, heb je ondertussen wat gevoeld na iets zoets te drinken en liggen? Anders mag je altijd bellen naar het ziekenhuis/materniteit.

4 jaar geleden

O man nooit gedacht dat ik van spruitjes eten zo'n last had. Heel de avond lopen boeren en eenmaal ik bed voelde ik t gas gewoon zakken en blijven hangen in heel mijn stelsel. Geen oog dicht kunnen doen. Paar keer heen en weer gegaan naar t toilet. Dan leek het wel enigszins te zakken maar als ik weer ging liggen voelde ik t weer even borrelen om vervolgens lekker te steken. En dan probeerd mn wederhelft nog lief mij even vast te houden maar dat werkt zo averechts

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Ik wil toch even mijn verhaal kwijt Vanavond een afspraak gehad bij de vk. ...
Ik krijg niet de indruk dat je echt gerustgesteld word en goed geluisterd word naar wat je zegt. Ik zou het nu je erover na hebt kunnen denken toch op terug komen, dat heb ik ook gedaan. Dat resulteerde in een heel eerlijk gesprek. Dit geeft jou teveel stress.

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Ik wil toch even mijn verhaal kwijt Vanavond een afspraak gehad bij de vk. ...
Dat klinkt als een vervelende ervaring zo vlak voor je bevalling. Ik had hetzelfde toen ik van de praktijk over werd genomen door het ziekenhuis. Heb me ook heel onbegrepen gevoeld en was er heel emotioneel en gestresst door. Ik ben hier met hen zelf op teruggekomen en heb geuit wat mij het gevoel heeft gegeven dat ik de regie verlies over mijn eigen bevalling. Ook de wijde waarop dingen gebracht worden aangekaart, waardoor ik met een veel fijner gevoel weer naar huis ben gegaan. Inmiddels voel ik mij bijna kind aan huis in het zkh. Open en eerlijk gesprek voeren over wat je voelt. Bij en inhoud even wegblijven en het hebben over omgangsvormen kan jou misschien ook helpen. Succes. 🌸🌸

4 jaar geleden

Reactie op Naalu

Hey, heb je ondertussen wat gevoeld na iets zoets te drinken en liggen? And ...
Ja gelukkig wel na dat ik thee had gedronken en toen weer na bed ben gegaan. Denk dat ze gewoon lekker slieo

4 jaar geleden

Reactie op keanetje

O man nooit gedacht dat ik van spruitjes eten zo'n last had. Heel de avond ...
De gouden oma-weet-raad tip voor als je spruitjes kookt: een geschilde hele ui meekoken en na het afgieten de ui weg gooien. Er komt een stof vrij uit de ui als die meekookt in het water van de spruitjes die er voor zorgt dat het stofje uit spruitjes niet meer zorgt voor opboeren of gassig maken. Spruiten is mn lievelingseten maar soms eet ik ze ergens waar ze de tip niet kennen en dan zit ik ook zo de hele avond haha

4 jaar geleden

Reactie op Lial

De gouden oma-weet-raad tip voor als je spruitjes kookt: een geschilde hele ...
Oeh dat is een goeie 😬. Nu paar uur later ben ik nog opgezet 😅 kleine vind t ook niet fijn volgensmij. Die zit me nu toch te draaien en te doen

4 jaar geleden

Dat klinkt als een vervelende ervaring zo vlak voor je bevalling. Ik had he ...
Bedankt lieve dames voor jullie reactie Ik sliep al heel slecht maar vannacht geen oog dicht gedaan 😔 11 februari 16:45 opnieuw een afspraak ( precies op mijn uitgerekende datum ) . En wat jullie zeggen erover praten daar zit zeker een punt in maar wanneer en hoe ? Ze konden niet eerder. En ik voel me altijd zoo zeurpiet als ik daar over zou beginnen😔 maar nu hoe ik jullie reactie lees, dan weet ik iedergeval dat mijn reactie en gedachte toch zo goed is. Maar wat zouden jullie nu doen een mail sturen ? Ik vind dit best lastig

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Bedankt lieve dames voor jullie reactie Ik sliep al heel slecht maar va ...
Ik denk dat bellen meer een optie is. In een mail kunnen bepaalde zinnen anders opgevat worden is mijn ervaring. Daarbij kan je met je stem ook meer gevoelens uiten. Ik hoop dat als je aangeeft dat het bij jou hoog zit (aangezien je er niet fijn door slaapt wat weer effect heeft op je zwangerschap) zij tijd zal inplannen om je terug te bellen... Anders vind ik het een hele slechte zaak. 👊 Je kunt het

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Bedankt lieve dames voor jullie reactie Ik sliep al heel slecht maar va ...
Zeker niet mailen. Ik zou bellen en aangeven dat je een ontzettende kater hebt over gehouden aan jullie laatste contact, en je daar veel stress aan ondervindt. Dat je graag met een prettig gevoel je bevalling in wil en daarom toch nog enkele wensen en verwachtingen door wilt spreken. Dan moet daar echt wel ruimte voor gemaakt worden.

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Ik wil toch even mijn verhaal kwijt Vanavond een afspraak gehad bij de vk. ...
langs de ene kant begrijp ik hun wel, maar jou gevoel begrijp ik ook... Ze hadden wel begripvoller kunnen reageren. Echter kan niet iedere arts ieder ziekenhuis binnen lopen om je te helpen. Waar ik woon is ca 30 min rijden met de auto heel normaal. De afstanden die je noemt een peuleschil en opvang voor je andere kind die verantwoording kun je niet bij het ziekenhuis neer leggen. Hier zul je echt zelf over na moeten denken. Je kan uit nood een taxi bellen om je erheen te voeren. Kwalen aan het einde van de zwangerschap ervaar ik ook, als heel vervelend, maar is geen reden voor inleiden lijkt me. Het gezondst is en daar streven zij waarschijnlijk ook naar is je kindje laten komen wanneer het er rijp voor is. De angst die je daaromheen hebt zul je echt uit moeten spreken en dan kunnen zij dit of weg nemen, of begripvol op reageren en de reden van hun werkwijze uitleggen. Iedere zwangerschap is anders, het hoeft niet te gaan als bij de eerste, angsten daar omheen zijn wel normaal en hierop hadden ze beter kunnen reageren als ze je verleden weten.

4 jaar geleden

Goedemorgen mama's ik ben nu 36+2 dagen zwange van de 2e maar sinds gisteravond kan ik niet meer goed op beide zijde liggen omdat ik hele erge buikpijn krijg ervan. Werd er iedere keer wakker van deze nacht. Het loopt op heel heftig en zakt weer weg. Wie of wie herkent dit of heeft hier last van. Het voelt voor mij ook niet aan als de bekende weeen vandaar de vraag‼ ps: moest gister in de loop van de dag ook veel naar het toilet voor de grote boodschap zeker 5x en nu deze ochtend weer geweest. Ik heb altijd al last gehad van obstipatie maar deze pijn is daarmee niet te vergelijken.

4 jaar geleden

Reactie op Shanice van de Veer

Goedemorgen mama's ik ben nu 36+2 dagen zwange van de 2e maar sinds gistera ...
Goedemorgen, ik herken het ook. Ik was me vorige week aan het legen. Lag nu een nachtje in het ziekenhuis voor sedatie omdat ik ook niet meer kon slapen en niet meer kon liggen op beide zijdes van de pijn. En vaak eruit moeten voor plassen en 💩.

4 jaar geleden

Reactie op ria1985

Goedemorgen, ik herken het ook. Ik was me vorige week aan het legen. Lag n ...
Jeetje.. Jaa ik lag voeige week ook in het ziekenhuis een naxhtje omdat ik een blaassonsteking had opgelopen. Maar ik ben sinds gister ook klaar met de antibiotica. Hebben ze u vertelt waardoor dar komt zo iedere keer naar het toilet? Dat slapen op deze manier hoort er denk ik wel gewoon bij. Misschien krijg ik zo last van de buikpijn door de antibiotica kuur🤔🤷

4 jaar geleden

Reactie op Shanice van de Veer

Jeetje.. Jaa ik lag voeige week ook in het ziekenhuis een naxhtje omdat ik ...
Ik had een blaasontsteking, en ab kuur zorgde voor extra 💩. Het vele plassen omdat ze vast in het bekken zit en een zware lage buik heb. Maar dat niet slapen heeft veel oorzaken:( Jeuk, bekken, spatader en ga zo maar door.