850 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ik wil even klagen over borstvoeding. Ik doe de kleine borstvoeding geven, ...
Bij ons viel de kleine ook af en ben ik begonnen met bijvoeden met gekolfde melk door middel van finger feeding ipv met de fles. Dat gaat hier heel erg goed

4 jaar geleden

Manlief is sinds gisteren snipverkouden..... zit ik totaal niet op te wachten. Volgende week donderdag sta ik ingepland voor mijn keizersnede. Manlief zal tegen die tijd wel weer beter zijn, maar ben zo bang dat hij mij zal gaan besmetten en dat ik daar dan zometeen verkouden lig, en dat ik dan niet eens mijn kleine ventje kan knuffelen zodra hij geboren is🙁 of dat ik mijn kleine meteen besmet terwijl hij dan nog zo teer is. Vanavond gaat mijn man maar op zolder slapen (En de rest vd week) want anders ligt hij de hele nacht in mijn gezicht te blaffen. Meerdere zwangeren hier met verkoudheid virus in de buurt? Hoe gaan jullie daarmee om?

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Manlief is sinds gisteren snipverkouden..... zit ik totaal niet op te wacht ...
mijn dochter... als jij nu verkouden word krijgt je kindje nog wat anti stoffen mee

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Manlief is sinds gisteren snipverkouden..... zit ik totaal niet op te wacht ...
Ja hoor, hier een zoon van 3 en man die allebei verkouden zijn inclusief hoest en ikzelf ook een flink verstopte neus. Bij m’n eerste was ik erg panisch over verkouden mensen, maar met zo’n bacteriebron (zoon) in huis die naar t kdv gaat, ben ik bang dat ik t echt niet tegen ga houden. Maak me dr nu dus ook echt niet druk om, wel fijn haha.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Manlief is sinds gisteren snipverkouden..... zit ik totaal niet op te wacht ...
K ben zelf snotverkouden maar k heb het liever nu zelf dat mn kindje hopelijk nog wat antistoffen krijgt voor ze geboren wordt. Maar als hij al ziek is dan is de kans heel groot dat jij al besmet bent. Verkoudheid is al besmettelijk voordat het zich uit.....

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Manlief is sinds gisteren snipverkouden..... zit ik totaal niet op te wacht ...
Heel herkenbaar, dochterlief is 1.5 week ziek geweest en ik loop nu zelf met een oorontsteking en verstopte buis Eustachius. Hoop dat onze kleine meid nog even blijft zitten omdat ik persen met een verstopt hoofd wat minder vind. Maar voor die kleine is het wel fijn dat ze nu extra antistoffen binnenkrijgt en dus straks beter beschermd is.

4 jaar geleden

Reactie op michelletaal

Heel herkenbaar, dochterlief is 1.5 week ziek geweest en ik loop nu zelf me ...
Ja de antistoffen zijn wel fijn, alleen het moment waarop het nu zou kunnen komen is net wat minder gunstig....9 dgn voor de geplande datum

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ja de antistoffen zijn wel fijn, alleen het moment waarop het nu zou kunne ...
Ja snap ik! Misschien kun je preventief een zoutoplossing halen om je holtes schoon te houden? Ik gebruik nu Physiomer, die heb je in een normale en sterke jet en de normale variant kun je preventief gebruiken door 1 tot 3x per dag te spoelen. Je kunt deze gewoon bij de apotheker halen.

4 jaar geleden

Hoop dat ik niet te lang meer hoef te wachten. Maarja zit pas op de 38+3 weken dus ja we zullen zien. Ik slaap snachts zoo slecht. Ben een enorme buik slaper en me rug is ook geen optie dan krijg ik maagzuur van hier tot tokio en op me zij. Wat een ramp. Ik weet bij gruwelijke niet waar ik me arm moet laten. Krijg door me arm en hand heen de hele nacht een tintelend gevoel. Heb vannacht maar weer het manlief en 2 honden wakker gehouden. Want van de een wordt de andere onrustig. En ik hoef alleen maar op het randje van het bed te zitten en iedereen reageert op mij in huis. Heb vanochtend maar eerst even van me af gejankt want al die hormonen nog eens er bij😳

4 jaar geleden

Vandaag uitgerekend, gisteren gestript.... heeft niks gedaan. Ik ben er wel klaar mee!!! Al 3 weken voorweeen.... Ze mag nu echt wel komen!!!

4 jaar geleden

Reactie op Johanneke

Hoop dat ik niet te lang meer hoef te wachten. Maarja zit pas op de 38+3 we ...
Heeeeel herkenbaar 😂 alleen ik heb t probleem dat mijn schouders soms lichtelijk uit de kom hangen maar dat is voor mijn doen normaal 😂😂😂 alleen het continu liggen op dezelfde heup. Ik ben normaal ook een buik slaper.

4 jaar geleden

Reactie op Johanneke

Hoop dat ik niet te lang meer hoef te wachten. Maarja zit pas op de 38+3 we ...
Heb je al geprobeerd om met extra kussens te slapen? Ik lig tussen 3 kussentjes in, 1 bij mijn buik, 1 tussen mijn benen en 1 bij mijn rug. T is wel een heel gedoe om om te draaien. Aan het eind vd nacht doet wel alles pijn, mijn heupen vooral. Misschien heb je iets van een grote knuffel die je vast kan houden, zodat je minder last heb van je schouders en de tintelingen?

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Heb je al geprobeerd om met extra kussens te slapen? Ik lig tussen 3 kussen ...
Heb zoon heel kussen om me heen liggen. Met nog me eigen kussen onder het kussen voor me hoofd en schouder zodat die me s houder ondersteunen en nog een extra kussen tussen me benen beneden. Dus kussens in overvloed 😅 Nou moet ik zeggen dat de verloskundige gister eind van de middag is geweest om te controleren op vruchtwater omdat ik opeens een plasje niet onder controle had. Maar het was geen vruchtwater. Dus de hele avond en nacht ook daar wel wat onrustig door geweest. Dus denk dat ik gewoon vandaag alles kut vind 😅😱 veel rusten vandaag en hopen dat het beter gaat vannacht. Elke nacht heb ik weer hoop.😉

4 jaar geleden

Reactie op Johanneke

Hoop dat ik niet te lang meer hoef te wachten. Maarja zit pas op de 38+3 we ...
Ik slaap zelf met een zwangerschapskussen in een C vorm, die tussen mn benen door langs mn buik tot net onder mn kin komt. Ik hou dit 's nachts als een knuffel vast en dat helpt wel. Ik krijg ook wel zere heupen en moet iedere 1.5u plassen, omdraaien is ook een ramp. Maar na iedere x naar de wc gaan wissel ik van zij. Wat mij overdag helpt is veel buiten zijn, ik heb paarden waar ik nu niks mee kan maar er wel gewoon even lekker zijn. En loop kleine stukjes met de hond. Ik merk dat als ik dat doe, ik 's avonds goed moe ben en dus echt diep slaap. De ongemakken maken me wel wakker maar weer in slaap vallen gaat dan vrij makkelijk. Misschien heb je er niks aan maar het werkt voor mij goed🤷🏻‍♀️🍀

4 jaar geleden

Reactie op Joyceringo

Ik slaap zelf met een zwangerschapskussen in een C vorm, die tussen mn bene ...
Fijn om tips te krijgen! Ik heb ook zo'n c vorm. Gebruik hem nu zeg maar om me hoofd heen. Miss moet ik hem eens andersom proberen. Daarnaast ben ik nog wel aardig actief op de dag. Doe overdag nog wel wat met de hond. Laat haar overdag nog gewoon uit. Wel kleine rondjes ja. Anders hou ik het niet vol. En de paarden voeren doe ik nog en omwisselen nu met de winter periode in de paddock. Ben opzicht nog enorm veel buiten lekker rond aan het hobbelen. Ik ga de tip om de kussen andersom te gebruiken eens proberen. Miss werkt het.

4 jaar geleden

Even klagen hoor... wat is zwanger zijn toch verschrikkelijk! Al de hele zwangerschap bruin bloedverlies waar na vele onderzoeken nooit een oorzaak voor is gevonden. Aan de bel trekken als het rood is en ja hoor... rood gisteren. Toch even aankijken iom verloskundige. Gisterenavond zo'n gejaagd gevoel en harde buiken, baby weinig gevoeld, maar dacht dat dit ook wel mn waarneming van het voelen zou beinvloeden. Om 3 uur tijdens ons nachtelijke wakker uurtje ook weinig tot geen beweging dus nu toch maar aan de CTG nu. Zoals al minimaal 20x eerder een vlot kloppend hartje en schoppende baby op de CTG banden (gelukkig). Maar o wat maakt dat zwanger zijn mij onzeker en angstig 🤦🏻‍♀️. Baby wordt alsjeblieft snel gezond geboren🙏🙏🙏

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ze zijn bij niet regelmatig genoeg om te bellen dus ja
Bij ons is ze er ondertussen bij jou?

4 jaar geleden

Ben gisteravond na het eten zo boos geweest oo mijn man dat ik zijn playstation tegen de muur heb gegegooid en ik daarna op de bank ben gaan slapen. Ik iriteer me mateloos aan het feit dat hij in huis niet helpt met opruimen. Dan heb ik heg over ons drie jarig kind een beetje helpem met eten, zijn eigen bord na het eten opruimen, rijst van de grond opruimen en de tafel afvegen. In dit geval ging het hierom. Hij beloofd constant mee te helpen maar doet het vervolgens niet. Zelfde met onze gordijnen, ik had ze gewassen en het heeft letterlijk drie maanden geduurd om ze weer terug te hangen. Dat is toch belachelijk? Er word altijd gezegd dat ik te vel reageer en snel boos word maar komaan ik moet alles in huis alleen doen🤯 we kunnen de onze 2e zoon elk moment nu verwachten en hij laat me de zwaarste taken alleen doen

4 jaar geleden

Reactie op Shanice van de Veer

Ben gisteravond na het eten zo boos geweest oo mijn man dat ik zijn playsta ...
Heel herkenbaar ... gewoon blijven mopperen doe ik ook elke dag weer moet zeggen dat hij de laatste tijd wat meer dingen uit zichzelf doet maar toch moet ik hem elke dag klusjes geven want anders ziet hij die dingen niet maar wel heel de dag op zen playstation en voetbal kijken 😳 ...

4 jaar geleden

Heel herkenbaar ... gewoon blijven mopperen doe ik ook elke dag weer moet z ...
Jaa ik blijf ook wel mopperen uit eindelijk maar wat mij het meest dwars zit is dat hij het aan zijn kant laat doen lijken alsof hij heg slachtoffer is van alles. Je kent t wel dat ik de dominante vrouw ben en hij alles moet doen wat ik zeg🤷🤦🤦 hij zei gisteravond nog met een grote mond dat niet alles op mijn tempo gaat. Warme maaltijd eten doe je gebruikelijk smiddags rond 12u of tussen 5 en 6 uur. Moet ik dan tot half 11 wachten totdat jij rijst van de vloer en de borden van zichzslf en ons zoontje hebt opgeruimd? Echt gewoon supervervelend maar ik ben al blij dat jij het herkent en ik dus niet de enige ben die dit mee maakt.