850 Reacties

4 jaar geleden

Meerdere zwangeren last van moeilijk in slaap komen? Eenmaal in slaap, 3 uur of 5 uur in de nacht wakker worden en vervolgens nooit meer kunnen slapen?! Drama. Wordt weer een lange dag werken.. 😑😴

4 jaar geleden

Reactie op Kirs-

Meerdere zwangeren last van moeilijk in slaap komen? Eenmaal in slaap, 3 uu ...
Jup herkenbaar.... En dan ook nog een vent naast je hebben die het hele huis bij elkaar snurkt🙈😵 gelukkig volgende week lekker een weekje vrij en dan nog maar 1 weekje werken tot ik met verlof ga🥳

4 jaar geleden

Reactie op annieb

Mag ik hier even klagen over mijn schoonzusje? Die niet naar mijn babyshowe ...
Zou ze een kinderwens kunnen hebben en misschien moeite met baby showers? Vind het anders idd een flauwe reden om niet te komen... Jíj bent toch bekend voor haar!?

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Jup herkenbaar.... En dan ook nog een vent naast je hebben die het hele hui ...
Ja zie de voordelen wel... van zwanger zijn zonder vent ;-)

4 jaar geleden

Hoi Waar heb je die gekocht als in vragen mag ? Mvg Bianca
Gwn online ingeven, verschillende verkopen die, ik heb hem vam bol voor 50 euro. Maar zo een verademing, sinds ik deze heb ga ik zelfs ni meer zwangerschaps fysio. Kan ni meer zonder. Slaap beter, en lig goed voor men rug, denk dak deze erna ook aanhoud 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Melin88

Oh. Nog nooit van gehoord. Hoe werkt zoiets? Ben al bijna 33wk dus doe nog ...
Doet deze aan werkt met soort klitteband en aan zijkant zitten kussen wat de zijkant van je buik ondersteunt, vanvoor is gwn elastiek dat hij mee groeien kanm ben ook 32 weken maar ben zo blij met deze, ervoor een ramp ivm men bekkeninstabiliteit enzo. Zal ook van persoon tot persoon afhangen maar mij helpt dit echt

4 jaar geleden

Zo hier even een klaagmomentje. Mijn vriend kreeg tijdens begin van deze zwangerschap een mega burn-out. Dus vanaf 8 weken tot nu ga ik maar door om huishouden te regelen( heb nu een schoonmaakster genomen omdat mijn bekken niet meewerken) Oppas en opvang voor onze kleine, waar vriendlief de zorg nu niet voor kan dragen al is hij thuis. En drie dagen werken. Nu had ik vanochtend vroeg voor mijn werk een afspraak bij de bekkenfysio omdat dit enorm helpt en de pijn extreem vermindert. Had de laatste dagen weer last met liggen en slapen. Onze peuter spookt de afgelopen nachten veel ivm koorts en griep. Dus ik dacht zo ff lekker goed gezet worden en dan vanavond hopelijk lekker slapen..... Krijgt ie 4 min voor ik op de fiets moet stappen een mega paniekaanval, raakt compleet in de hyperventilatie. Peuter vraagt of papa nu dan dood gaat ( bij begin burn-out heeft vriend zich laten ophalen door ambulance omdat hij hiervan overtuigd was zelf) En zit ik dus met een paniekerige man en een huilende peuter...... Ik weet dat het enorm kak klinkt, maar ik was zoooooooo boos op hem!! Ik weet dat hij er niets aan kan doen, maar het genieten van deze zwangerschap schiet er gewoon in met al zijn drama🤭🤭 En over twee maanden bevallen, straks staat hij dan ook in een zakje te puffen terwijl ik toch echt een baby eruit mag duwen...... zo#klaagmodus maar weer uit

4 jaar geleden

Reactie op Rije

Zo hier even een klaagmomentje. Mijn vriend kreeg tijdens begin van deze zw ...
Wat een kut situatie. Toch schrijf je dat je al een hoop oplossingen hebt gevonden. Geef je zelf ook credits dat het je gelukt is om dit te realiseren. Ik snap dat je boos bent. Je verwacht dat je weg kunt en vervolgens zit je in een paniek situatie. Probeer het gesprek met je man aan te gaan op een rustig moment, zag hij al op tegen dit moment? Wat was de trigger? En is er misschien nog iemand die je als backup bij de bevalling wilt? Hoe denkt je man daarover? Gooi het open.

4 jaar geleden

Ik moet ook even klagen, het komt echt door de hormonen. Een vriendin wilde een babyshower organiseren, maar die heb ik afgeblazen. Ik be nogal gevoelig voor spanningen en had geen zin om met mijn familie en schoonfamilie bij elkaar te zitten omdat ik het dan iedereen weer naar zijn zin wil maken. Heeft iemand een vergelijkbare situatie gehad? En we hebben net te horen gekregen dat m'n moeder borstkanker heeft. Ze krijgt een borstbesparende operatie en het lijkt 'mee te vallen'. Nu durf ik niet meer te klagen tegen haar omdat het al rot genoeg is. Al met al ben ik wel klaar met zwanger zijn. Laat het verlof maar komen.

4 jaar geleden

Reactie op RedF1

Wat een kut situatie. Toch schrijf je dat je al een hoop oplossingen hebt g ...
klopt ook, soms moet je gewoon even klagen en daarna weer verder. Ik kan hier heel goed met mijn vriend over praten en hij wil het gewoon ook goed doen voor me, ook al kan hij weinig. ik heb mijn moeder al als back-up bij de bevalling. Gelukkig is de communicatie goed open. Ik moest vanochtend even luchten, zonder die irritatie gelijk bij hem neer te leggen 🙃

4 jaar geleden

Nog meer die last hebben gekregen van couperose/rosacea? 😒

4 jaar geleden

Meld je je s ochtends ziek omdat je slecht hebt geslapen..... en geef je aan dat je tot 11 u je bed weer induikt. Krijg je n reactie van je teamleider; ok dan verwacht ik je Om 11.30 u op kantoor!! Wtf..... Dus daar zit ik dan gesloopt op het werk....de ene na de andere collega kan zich ziekmelden, maar he zwangerschap is geen ziekte, dus kom maar gewoon naar kantoor.... dat ik last heb van mijn bekken en daardoor slapeloze nachten heb, boeit blijkbaar niemand....Zit eraan te denken om contact op te nemen met de Arbo hierover....

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Meld je je s ochtends ziek omdat je slecht hebt geslapen..... en geef je aa ...
Herkenbaar... Heb me vandaag volledig ziek gemeld waren ze ook totaal niet blij mee....

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Nog meer die last hebben gekregen van couperose/rosacea? 😒
Jaaa echt heel jammer. Vooral op m'n wangen.. Gaat dat ooit nog weg??

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Meld je je s ochtends ziek omdat je slecht hebt geslapen..... en geef je aa ...
Bij een ziekmelding ben je zo ver ik weet niet verplicht om te melden wat je hebt. Je werkgever mag er ook niet naar vragen. Volgende keer alleen ziek melden, zonder reden. Als er dan toch naar gevraagd wordt zeg je gewoon ik vermoed een griepje. Het is natuurlijk belachelijk dat je werkgever voor jou bepaald wanneer/hoe laat je komt werken als je je ziek meldt.

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Meld je je s ochtends ziek omdat je slecht hebt geslapen..... en geef je aa ...
Waarom zeg je dat je tot 11 gaat slapen? Met die info snap ik je werkgever wel, liever iemand een halve dag missen dan een hele. Geef gewoon aan dat je ziek bent ivm zwangerschap en je aan het eind van de dag laat weten of je de dag erna weer kan komen. Lekker simpel en overzichtelijk. Ik ben zelf leidinggevende en als mensen bij mij zeggen dat ze moe zijn, zeg ik ook vaak wel dat iedereen wel eens moe is, zwanger of niet.. je probeert mensen toch aan het werk te houden, dat is ook een taak van je leiding. En als jij dan ook nog gewoon komt opdagen, luister je meer naar hem/haar dan naar je zelf, maar dat is niet zijn probleem. Klinkt heel hard maar JIJ moet voor jezelf en je kleintje zorgen, heb ik ook moeten leren 😘 Ik werk in een leen bakker achtige wij nikkel en mag niet meer dan 5 kg tillen, mn collega's kunnen me soms wel schieten: hun probleem, en maakt niet uit wat ze zeggen of er 15 mensen in de rij staan... Ik doe het niet.. Volgende keer duidelijk zijn zonder proberen uit te leggen, scheelt een hoop frustratie. Sorry voor lang verhaal maar als je kindje later ziek is ofzo, gaan ze ook moeilijk doen dus beter nu maar leren om voor jezelf te kiezen ❤❤

4 jaar geleden

Reactie op Gamekitten

Waarom zeg je dat je tot 11 gaat slapen? Met die info snap ik je werkgever ...
Ik had geappt dat ik nu niet telefonisch bereikbaar was omdat ik weer mijn bed in dook, waarschijnlijk wel om 11 u. Verder niks... En mijn tl zei toen was zijn reactie; nou dan zie ikk je om 11.30 u

4 jaar geleden

Reactie op ZwangereDaf

Jaaa echt heel jammer. Vooral op m'n wangen.. Gaat dat ooit nog weg??
Wat balen he.. Gesprongen vaatjes gaan niet meer vanzelf weg. Rosacea is ook chronisch maar kan wel door zwangerschap verergeren en daarna hopelijk niet meer zo vaak opvlammen. Ik heb nu 1 grote rode plek op m'n wang met gesprongen vaatjes, zo lelijk 🙄

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ik had geappt dat ik nu niet telefonisch bereikbaar was omdat ik weer mijn ...
Oh okee, ja dan snap ik het. Het is ook wel erg lastig, mocht het volgende keer gebeuren, gelijk terugbellen (tijdens ziekte moet je bereikbaar zijn) en aangeven dat je contact met huisarts hebt gehad en móet rusten 😘 Laat je niet op je kop zitten. En hopelijk slaap je wel wat beter vannacht.

4 jaar geleden

Ik zondag 32 weken, vorige week 1nacht ziekenhuis onwille van helse pijn in linkerzij. Baby alles in orde, nieren ok. Blijft nog steeds pijn doen? Iemand ook gehad??