1795 Reacties

5 jaar geleden

Ik erger mij eraan dat er op elke site iets andera word gezegd over voedingsmiddelen. Alleen met rauwe vis en vlees lijken ze het eens. We waren op vakantie in duitsland en had zin in schinken ( gedroogde gezoute ham) op de ene site staat niet doen en op de andere site staat: dit word goed verhit tijdens het maken en mag dus. Nu is dit een voorbeeld maar er zijn er meerdere. Heb het maar verhit in de pan voor de zekerheid maar het werd nog zouter dan bacon 😖

5 jaar geleden

Reactie op keanetje

Ik erger mij eraan dat er op elke site iets andera word gezegd over voeding ...
ZwangerHap app gebruiken is de beste

5 jaar geleden

Reactie op yasmine-24

@navels ja klopt alleen moest ik van de verloskundige afspaak maken om cont ...
Bij mijn vk is rond 16 weken ook een controle, wat hier betekent dat ze hartje luisteren, baarmoeder voelen, bloeddruk meten, gesprekje hoe het gaat. Hier sinds kort ook de mogelijkheid om een ‘wensecho’ te laten maken om geslacht al te weten te komen. Maar die echo is dus extra en moet je ook een eigen bijdrage voor betalen. Zou gewoon even vragen of dat bij jullie ook mogelijk is! En anders wachten tot de uitgebreide 20-weken echo :)

5 jaar geleden

Zegt een verkoopster in de winkel tegen mij: succes nog met de laatste loodjes.... #benpas12weken

5 jaar geleden

Reactie op S123

Zegt een verkoopster in de winkel tegen mij: succes nog met de laatste lood ...
Dat had ik een paar maanden geleden in een tuincentrum. Ik liep met een zak aarde onder mn arm en toen kwam er een medewerkster met een kar aan rennen En zei "hier neem deze kar, zeker met die buik!". Uhhh ik was nog niet eens zwanger!! En nu ik het ben denken ze ook dat ik aan het einde ben maar dit pas op 11 weken 😂😂😂

5 jaar geleden

Reactie op keanetje

Ik erger mij eraan dat er op elke site iets andera word gezegd over voeding ...
Ik gebruik ook de zwangerhap App van het voedingscentrum. De verloskundige raadde deze ook aan!

5 jaar geleden

Zijn jullie ook nog steeds zo vreselijk moe en veel hoofdpijn, of ligt dit aan mij? Heb afgelopen week de termijn echo gehad en per ongeluk bloeddruk opgemeten en moeten plassen vanwege een hoge onderdruk (dit was eigenlijk voor een ander bedoelt).. nu bleek dat ik eiwit in mijn urine heb, maar voor zover ik kan lezen is zwangerschapsvergiftiging pas mogelijk vanaf de 20 weken.. Maak me hier best wel zorgen om.. 6 augustus vervolg onderzoek

5 jaar geleden

Reactie op Druifje89

Zijn jullie ook nog steeds zo vreselijk moe en veel hoofdpijn, of ligt dit ...
Ik ben nu ruim 12 weken en zelfde verhaal. Kan de hele dag slapen en heb ontzettende hoofdpijn al sinds woensdag.. Moedeloos word ik er van.. Ik geef vooral toe aan het tussendoor slapen en af en toe paracetamol tegen de hoofdpijn. Mijn urine is verder nooit getest maar wel bloedtest gehad bij de echo en daar niks van gehoord dus dat zou goed moeten Zijn. Ik ben bang dat de warmte in mijn geval boosdoener is..

5 jaar geleden

Reactie op jsg

Ik ben nu ruim 12 weken en zelfde verhaal. Kan de hele dag slapen en heb on ...
Nou, ik herken je gevoel, echt ellendig dit! Voor mij eerlijk gezegd wel enigszins een geruststelling dat ik niet de enige ben.. Vind t ook gewoon zo rot voor mn gezin, na een hele week werken lig ik in t weekend de helft van de tijd in bed mezelf rottig te voelen.. ☹️ Paracetamol neem ik ook idd, wil dit wel echt beperken tot t minimale

5 jaar geleden

De laatste paar dagen gelukkig iets minder moe, maar doe met deze hitte praktisch niks! Wel de hele week al last van hoofdpijn, zal wel met de warmte te maken hebben..

5 jaar geleden

Reactie op Druifje89

Nou, ik herken je gevoel, echt ellendig dit! Voor mij eerlijk gezegd wel e ...
Haha voor mij ook een geruststelling! Ik denk dat ik mij vanaf morgen wat beter voel omdat het hier wat afgekoeld is eindelijk.. Snap wel wat je zegt voor je gezin. Het wordt Mn eerste kind, maar voor mijn vriend is het alles behalve leuk.. Ik kom bijna alleen voor de honden nog in beweging en minimaal huishouden, had gelukkig vakantie, maar maandag weer starten met werken. Fingers crossed dat het allemaal weer lukt dan!

5 jaar geleden

Vandaag met Mn stiefzoontje naar de lion king. Ik heb van begin tot einde zitten huilen. En hij mij maar knuffelen en zeggen dat t niet echt is (5jaar) vond ik zo lief dus nog meer huilen. Hahaha die hormonen 🙈

5 jaar geleden

Reactie op S123

Zegt een verkoopster in de winkel tegen mij: succes nog met de laatste lood ...
Dat meen je niet! Ik vind het ergens ook wel onbeschoft, je kent iemand niet eens. OMG mijn hormonen slaan helemaal op hol. Ik kan niet zoveel hebben:(

5 jaar geleden

Ik heb de huisarts gebeld voor iets tegen de misselijkheid, zegt ze doodleuk m zo lang je niet afvalt hoort het er bij. Ik gaf aan zo bijna niet te kunnen functioneren. Zegt ze tja dan meld je je ziek. Je kunt niet alle zwangerschapskwalen gaan onderdrukken, je bent nu eenmaal zwanger. Ik was zo boos dat ik opgehangen heb:( Ik bel de verloskundige morgen wel terug. Bij mijn vorige huisarts en zwangerschap moest ik kruipend over de grond door continue overgeven en zeer lage bloeddruk en toen kreeg ik ook precies die reactor:( Wat is dat toch:(

5 jaar geleden

Reactie op ria1985

Ik heb de huisarts gebeld voor iets tegen de misselijkheid, zegt ze doodleu ...
Dat meen je niet?! Wat onbeschoft zeg! 😡 Dat zeg je toch niet tegen iemand...

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Dat meen je niet?! Wat onbeschoft zeg! 😡 Dat zeg je toch niet tegen iemand ...
Ben er ook best overstuur van:( Want je moet gewoon niet zeuren, zo komt het over. Ik krijg vanuit deze groep het advies om er wat voor te vragen, men blijkt het hier op de app wel gewoon te krijgen en ik krijg het niet. Ik moet continue gaan liggen en kleine beetjes eten en hopen dat alles er niet weer uit komt. Barstende koppijn slaap slecht door de misselijkheid en hoofdpijn.

5 jaar geleden

Reactie op ria1985

Ik heb de huisarts gebeld voor iets tegen de misselijkheid, zegt ze doodleu ...
Had ik vorige week ook was ik echt heel ziek met koorts belde ik vanuit me werk zegt ze dood leuk ja het heerst en je hoeft niks voor te gebruiken gaat vanzelf over! 😡 was zo suf en moe en ziek dat ik hele week niet naar werk kon...

5 jaar geleden

Reactie op yasmine-24

Had ik vorige week ook was ik echt heel ziek met koorts belde ik vanuit me ...
Dat kan toch niet, we zijn toch geen koeien:(

5 jaar geleden

Reactie op ria1985

Ben er ook best overstuur van:( Want je moet gewoon niet zeuren, zo komt he ...
Ik heb het dinsdag gewoon weer zonder problemen op kunnen halen bij mijn apotheek dankzij de assistente... Ze vroeg zelfs nog aan me hoe mijn eerste afspraak bij de verloskundige ging.... Kan je nagaan

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik heb het dinsdag gewoon weer zonder problemen op kunnen halen bij mijn ap ...
Wat fijn! Zo hoort het ook:)