1795 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ja ik heb hier al ruim een week last van de vk weet het ook was maandag nog ...
Ahh super vervelend! Ik zou de huisarts bellen ik kreeg primperan mee toen de emesafene niet leek te werken. Ik lig ook weer hondsberoerd op de bank was gestopt met de emesafene maar dat was echt wishfull thinking... hopelijk slaat de medicatie snel weer aan 😔

5 jaar geleden

Vandaag al niezen en beroerd naar werk gegaan. En nu met keelpijn verstopte neus en niezen op de bank. Voel me zo slecht😞 echt verschrikkelijk dit. Hopelijk blijft 't niet lang hangrn en voel ik me snel beter. Voordeel is dat m'n bèbè ook m'n antistoffen meekrijgt #glasishalfvol

5 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ahh super vervelend! Ik zou de huisarts bellen ik kreeg primperan mee toen ...
Ik lig nu hondsberoerd op bed, net wéér overgegeven... Mijn buurvrouw is boodschappen doen voor me nu zelfs dat lukt me niet

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik lig nu hondsberoerd op bed, net wéér overgegeven... Mijn buurvrouw is bo ...
Heel naar weet precies hoe je je voelt hopelijk wordt het snel minder! En anders gewoon de huisarts bellen hoor! Lief van de buurvrouw😊 hopelijk wordt de misselijkheid snel minder we doen het voor iets moois🥰❤

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ja ik heb hier al ruim een week last van de vk weet het ook was maandag nog ...
Last van een lage bloeddruk. Ik weet dat ik veel duizelig was door mijn lage bloeddruk. Inderdaad erg vervelend ! Veel rusten en zout eten werd me geadviseerd. Tegen de misselijkheid heb ik gembertabletten gehaald. Mocht je een dag hebben dat het heel erg is kun je suprimal ( tabletten tegen reisziekte) halen. Dit moet wel echt suprimal zijn en geen andere want suprimal mag met zwangerschap. Wel max 2 per dag. Zorg wel dat je wanneer de misselijkheid minder is dat je ook geen suprimal meer pakt. Je wilt namelijk zo min mogelijk medicijnen binnen krijgen. ( overleg dit wel even met je huisarts of verloskundige) En probeer voor je op staat te eten 😁 ik had naast mijn bed lange vingers liggen en voor ik op stond at ik een paar lange vinger. Dit werkte voor mij perfect.

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Wanneer stopt die vermoeidheidddddd. Ik ben de dutjes zat. Ik wil een keer ...
Hoever ben je nu? Ik ben vandaag precies 13 weken en voor het eerst sinds weken weer een week de normale uren gewerkt 💪 Bij mij was het echt van de ene op de andere dag dat ik echt zoiets had van he, als ik een keer later als 21.00 uur naar bed ga ben ik daarna eigenlijk nog steeds best fit. Nu met werken wel weer wat eerder naar bed, maar moet er smorgens ook al vroeg uit.

5 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Hoever ben je nu? Ik ben vandaag precies 13 weken en voor het eerst sinds ...
Ah ok hoop het zo! Heb soms een goeie dag. En soms lijkt ie goed en fit te starten en dan ineens boem, slaapaanval. Ik ben nu ook in week 13. En het erge is, ik lijk wel een monster met die wallen. Door het slaap te kort ben ik ook echt een monster want alles maakt me kwaad. Als er een roker voorbij loopt, of als de bus te hard rijdt, als de vaatwasser weer eens niet dicht wil, als mn tas niet lekker hangt. En degene die dan iets tegen me zegt krijgt de volle laag 😂 sorry, hormonen. Maar vreselijk! Hoop dat jij je zo fit blijft voelen en het bij mij ook maar snel mag komen.

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Ah ok hoop het zo! Heb soms een goeie dag. En soms lijkt ie goed en fit te ...
Oei ik ben ook een beetje een draak soms, ik ben gisteren woest geworden op mn man en onze rijdende auto uitgestapt (het was n woonwijk en we gingen nog geen 10 km per uur) en ik weet nu niet eens maar waar het over ging. Gelukkig vond manlief het hilarisch en stond hij om het hoekje te wachten.... pffff hormonen

5 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ahh super vervelend! Ik zou de huisarts bellen ik kreeg primperan mee toen ...
Werkte de primperan bij jou wel? Ik heb deze nu ook gekregen, maar huisarts had het erover dat je deze maar 5 dagen mag gebruiken? Ben dus nog even niet begonnen daarmee, slik de emesafene nog maar die doet vrij weinig

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Slapen jullie ook gewoon op jullie rechter zij?
Links slaap ik en het is ook beter voor doorbloeding tussen moeder en baby

5 jaar geleden

Reactie op RosalieKl

Ik ben helemaal klaar met de vraag: was het gepland? Heb dan altijd zin om ...
😂😂😂😂😂

5 jaar geleden

Reactie op Mriss1986

Werkte de primperan bij jou wel? Ik heb deze nu ook gekregen, maar huisarts ...
Ik ben er zelf uiteindelijk niet mee begonnen, heb het nog wel liggen mocht ik weer heel heftig gaan overgeven, maar kan dus niet zeggen of het helpt. Ik was zelf nog even doorgegaan met de emesafene en die sloeg uiteindelijk aan na een paar dagen. Maar als het niet beter was gegaan had ik de primeran wel ingenomen om het heftige overgeven even tegen te gaan. Het is natuurlijk ook een negatieve spiraal, misselijk, overgeven, minder eten en daardoor weer misselijker worden. Mag inderdaad maar 5 dagen vandaar dat ik de emesafene wat langer de kans wilde geven, die mag je ook zo lang als nodig is blijven innemen. De primperan is helaas geen langer termijn oplossing,maar kan mogelijk wel even voor verlichting zorgen en is naast emesafene helaas het enige alternatief😔😔 ik heb nog altijd de hoop dat de misselijkheid minder wordt naar mate ik verder ben in mijn zwangerschap en hoop voor de andere dames ook want het is echt heel naar😔

5 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ik ben er zelf uiteindelijk niet mee begonnen, heb het nog wel liggen mocht ...
Ik heb net maar even geprobeerd te gaan slapen maar ben nog net zo misselijk wakker geworden helaas nu toch maar even proberen om weer iets te eten hopelijk blijft het er een keer in

5 jaar geleden

Reactie op RosalieKl

Ik ben helemaal klaar met de vraag: was het gepland? Heb dan altijd zin om ...
Hahaha ja natuurlijk ik wilde graag in februari bevallen hihi

5 jaar geleden

Reactie op RosalieKl

Ik ben helemaal klaar met de vraag: was het gepland? Heb dan altijd zin om ...
Nou echt!!! Hoezo gepland? Is het raar dat ik zwanger ben ofzo? Heb de vraag al zeker 5 keer gehoord 🙃.

5 jaar geleden

Ik ben bang om te persen op de wc bij een grote boodschap. Bang dat ik de kleine los pers. Zal wel onterecht zijn? Ben zo bang dat het zo fragiel is. Hoe doen jullie dat?

5 jaar geleden

Die vraag heb ik gelukkig niet gehad. Wel de opmerking "oh eindelijk" ja sorry maar niet iedereen wordt meteen binnen 1 maand zwanger hoor. 🤬 Vind ik echt zo'n gemene opmerking. Nu waren wij "pas" 6 maanden bezig maar er zijn er genoeg waarbij het nog veel langer duurt. Hou gewoon je bek ofzo. Hormonennn 🤯

5 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Die vraag heb ik gelukkig niet gehad. Wel de opmerking "oh eindelijk" ja s ...
Hier begrijp ik dus ook echt nooit iets van. Waar bemoeien mensen zich mee? Of dat ze vragen "en??... Nog geen kinderen". Dat gaat je verdomme niks aan😡 wie weet struggle iemand al jaren ermee.. Zo pijnlijk om te horen.

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Ik ben bang om te persen op de wc bij een grote boodschap. Bang dat ik de k ...
Hi, daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Als het vruchtje los raakt dan zit het niet goed, maar dna komt her niet door te hard persen, sporten bewegen etc. Echt geen zorgen om maken en gewoon je ding doen. Succes🌹

5 jaar geleden

Reactie op Sue

Hier begrijp ik dus ook echt nooit iets van. Waar bemoeien mensen zich mee? ...
Ik zelf heb altijd gedacht drager te zijn van een erfelijke spierziekte, omdat mijn vader dat had. Gelukkig blijkt dat niet zo te zijn, iets wat ik pas durfde te testen op mijn 36e. Vervolgens 1 jaar bezig geweest en nu dankzij IUI ben ik 11 weken zwanger. Maar mensen denken vaak ook bij mij; ow ze heeft eerst zelf eerst willen leven voordat ze aan kinderen begint😡....... terwijl ze niks weten van wat er speelde