1795 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Wie heeft ook wel eens een soort heimwee? Bij mij kwam de zwangerschap als ...
🙋‍♀️ Herkenbaar... Mijn zwangerschap was totaal niet gepland en een verrassing... Heb altijd al mama willen worden dus ja ben meer dan blij, en hummeltje is méér dan welkom hier, maar ik ben bang....alle nare reacties die ik gehad heb van sommige mensen, het misselijk zijn heb echt wel even getwijfeld of dit wel het juiste was om te doen nu, maar uiteindelijk na heel veel gesprekken met mijn ouders en echte vrienden die mij kennen... Besloten om er voor de volle 1000% voor dit oh zo gewenste hummeltje te gaan, ook al wordt het geen makkie in mijn eentje...

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Wie heeft ook wel eens een soort heimwee? Bij mij kwam de zwangerschap als ...
Ik heb er ook wel een moeite.mee en dan voel.ik me ook schuldig. Dat ik me beroerd voel moe ben moeite met mijn lichaam en dat ik dan denk was dit wel t goede moment. Wel heb ik altijd moeder willen worden maar een heel herkenbaar gevoel dit je bent niet de enige!

5 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Fingers crossed dan ! Dank je voor je reactie en succes nog met je eigen zw ...
Ik zou me echt niet te veel zorgen maken ♡

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

🙋‍♀️ Herkenbaar... Mijn zwangerschap was totaal niet gepland en een verras ...
Goed dat je er nu zo blij mee kan zijn! Ik heb inderdaad ook nare reacties gehad zoals "ik weet nou niet of ik jullie moet feliciteren...". Die blijven toch hangen. Ik heb ook altijd mama willen worden, alleen had ik het zelf over 2 jaartjes gepland omdat ik niet alles op de rit heb momenteel. Heb geen eigen huis en zit in de ziektewet. Dus moet nu een huis regelen en mijn reïntegratie valt weer stil. Maar ik denk dat dit juist ook een goede reset kan zijn voor mij. En ik ben super blij dat er een kleine groeit dus het was altijd welkom. Alleen het is zo ingrijpend ineens. Als je het plant kan je nog wat dingetjes doen die je graag nog even doet voor je zwanger wordt. En dat mis ik nu, die voorbereiding. Dankzij deze app, de dames op dit forum en de verhalen, heb ik elke keer moed. Maar soms voel ik me heel alleen. Ik vind het dapper dat je in je eentje er voor durft te gaan, dat gaat helemaal goed komen! Goed dat je achter je eigen keuze blijft staan en je niet hebt om laten praten!

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Wie heeft ook wel eens een soort heimwee? Bij mij kwam de zwangerschap als ...
Heel herkenbaar, ik had dit alleen 3 weken na de bevalling. Waren we er wel klaar voor, wilden we dit wel? Ook al was ik dol op dat kleine mannetje. Belangrijk is dat je met iemand kan praten, want die hormonen maken je echt gek soms! Ik ben 3x bij de parktijkondersteuner bij de huisarts geweest, heeft me veel goeds gedaan. Gewoon even kwijt kunnen waar je mee zit zonder je schuldig te hoeven voelen over wat je zegt.

5 jaar geleden

Reactie op Vend

Ik heb er ook wel een moeite.mee en dan voel.ik me ook schuldig. Dat ik me ...
Ja ook dat exact! Gister zei ik het tegen mn vriend en die keek me erg raar aan. Moeilijk om te begrijpen voor een buitenstaander.

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Goed dat je er nu zo blij mee kan zijn! Ik heb inderdaad ook nare reacties ...
Herkenbaar mijn pa zat meteen toen ik het vertelde van en je werkt nog geen jaar bij je huidige werkgever... Straks wordt je contract niet verlengd en dan?! En ja snap zijn zorgen heel erg goed hoor...ik had het ook liever volgend jaar gehad zoals ik in gedachten had.. Dan had ik tenminste zekerheid qua baan enz. En ja dat ik er alleen voor kom te staan had ik ook niet zo gepland... Maar ik weet zeker dat ik er wel kom straks met die kleine... ❤️

5 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Heel herkenbaar, ik had dit alleen 3 weken na de bevalling. Waren we er wel ...
Ik ben heel bang dat ik na de bevalling ook met die gevoelens ga zitten omdat ik ze nu ook al heb. Ben daardoor dus best bang voor een postnatale depressie. Bedankt voor je reactie, ik ga denk ik binnenkort dan al eens een gesprekje aan. Gelukkig heeft het je goed geholpen, dus er is hoop haha

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Ik ben heel bang dat ik na de bevalling ook met die gevoelens ga zitten omd ...
Tuurlijk is er hoop, zolang je de gevoelens zelf maar goed herkent en dit deelt met je omgeving, dan kunnen ze je ook helpen.

5 jaar geleden

Pfff net toch maar even de vk gebeld... Ineens een buikkramp en diarree😷 gelukkig heeft ze me een beetje gerust kunnen stellen maar ik schrok er wel van... Nu hopen dat het de rest van de dag goed blijft gaan anders moest ik alsnog maar even contact met ze opnemen zei ze...

5 jaar geleden

Reactie op Siena2020

Vraag: hoelang hebben jullie moeten wachten voor de resultaten van de nipt ...
Ik heb hier 6 werkdagen op gewacht. Dat van mij ging naar het Erasmus mc

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Pfff net toch maar even de vk gebeld... Ineens een buikkramp en diarree😷 g ...
Misschien heb je iets gegeten of gedronken waar je lichaam, naast de misselijkheid, ook niet zo blij mee was. Ik merk dat als ik zwanger ben, ik extra gevoelig ben voor kruiden bijvoorbeeld. Kan dan ook ineens krampen krijgen en moeten rennen naar de wc.

5 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Misschien heb je iets gegeten of gedronken waar je lichaam, naast de missel ...
Dat zei de vk ook al, alleen heb ik nog steeds een beetje last van pijn in mijn buik, voelt leeg.... Ik maak me eigenlijk wel een beetje zorgen maar mijn ma zegt dat ik dat niet hoef te doen

5 jaar geleden

Reactie op Mommyliv

Ik heb hier 6 werkdagen op gewacht. Dat van mij ging naar het Erasmus mc
Wat heb jij een mooie echo! Is dat een 4D?

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Pfff net toch maar even de vk gebeld... Ineens een buikkramp en diarree😷 g ...
Ik heb vandaag ook de verloskundige gebeld, omdat ik gister en vandaag weer diarree heb. Maakte me ook echt ongerust. Maar ze heeft me wel gerust kunnen stellen. Er schijnt ook een en ander te heersen. Maar ik baal er wel van. Was net 2 dagen eindelijk wat minder misselijk en nu dit...

5 jaar geleden

Reactie op Veer-24

Ik heb vandaag ook de verloskundige gebeld, omdat ik gister en vandaag weer ...
Hahaha ja hier hetzelfde verhaal... Dacht yes eindelijk van alle kwaaltjes af.. Tot vanmiddag dus... Grrrr maar ik vertrouw het nog steeds niet dus bel morgenochtend weer even naar de vk

5 jaar geleden

Ik ga morgen m’n leidinggevende vertellen dat ik zwanger ben en ben zo zenuwachtiiiiiiiiig... Weet nu niet eens hoe ik de woorden ga vinden om het gesprek te starten😂😭🥺

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Hahaha ja hier hetzelfde verhaal... Dacht yes eindelijk van alle kwaaltjes ...
Vandaag heb ik het ook en ineens weer vreselijk overgeven:(

5 jaar geleden

Reactie op serinde

Ik ga morgen m’n leidinggevende vertellen dat ik zwanger ben en ben zo zenu ...
Ik snap je helemaal. Ik wacht alleen op mijn contract om te tekenen. Zodra ik teken: oja wat ik nog moet vertellen.... 😅

5 jaar geleden

Reactie op keanetje

Ik snap je helemaal. Ik wacht alleen op mijn contract om te tekenen. Zodra ...
Haha oh god dat is nog spannender! Al moet mijn contract ook nog vast worden na december pff... Succes😖 Ben vooral ook een beetje bang voor een collega... Zij heeft vorig jaar vrij heftig gereageerd op de aankondiging van een mannelijke (!) collega die vader zou worden. Ze heeft zelf een grote kinderwens maar ziet dat niet meer gebeuren in haar leven. En ik zit de hele dag 4 dagen per week tegenover haar