1795 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op jsg
Even een vraagje.. Gister heel strak gevoel om buik en wat steken in liezen ...
Dat heb ik ook, vooral na een maaltijd of als ik teveel gedronken heb of te hard loop. Even rust op de plaats, eventueel zitten en tijdje wachten. Daarna rustig naar huis en extra rust nemen. Dat helpt mij altijd. Bij mij niks kunnen vinden, is gewoon te weinig rek in de buik zeg maar.
4 jaar geleden
Reactie op Lial
Dat heb ik ook, vooral na een maaltijd of als ik teveel gedronken heb of te ...
Ik heb dit ook! Af en toe een hele dag bij het minste of geringste strakke buik: plassen, opstaan, trap op. Heb het met de verloskunige besproken en die zei dat ik behoorlijk strak in mijn vel zit. De boel trekt dan soms gewoon een dagje. Bij bloedverlies of andere gekke dingen natuurlijk even bellen, maar veel van dit soort dingen is gewoon de groei van je baarmoeder. Goed teken :)
4 jaar geleden
Reactie op jsg
Ja het is geen pijn maar gewoon niet fijn. En verder geen bloed dus hoop da ...
Herkenbaar. Alle trekt, dus zeurderig gevoel. Ik heb het nu ongeveer elke week wel een dag, maar weet nu dat het onschuldig is en dat maakt het een stuk draaglijker :) Lekker rustig aan doen, beetje hangen op de bank en bij mij helpt het als ik bij opstaan, traplopen etc mijn buik een beetje ondersteun. Dan trekt het wat minder aan je banden. Ik heb het overigens ook na teveel eten en drinken in 1 keer. Je maag krijgt toch steeds minder ruimte... Lekker op de bank en fijn slapen vanavond. Waarschijnlijk is je buik morgen weer prettig soepel(er)
4 jaar geleden
Reactie op Sophie-25
Herkenbaar. Alle trekt, dus zeurderig gevoel. Ik heb het nu ongeveer elke w ...
Ja heb zelf al wel eerder dat zeurderige gehad maar vond ik minder heftig! Vanmorgen met hond uitlaten eigenlijk 40 min op en af harde buiken gehad dus liep echt niet lekker.. maar gister had ik er ook al last van dus kijk inderdaad even hoe het zich ontwikkeld.
Na m’n werk idd lekker op de bank en dan valt allemaal wel mee.
Moet ook zeggen dat ik de baby regelmatig voel de laatste twee dagen. Zondag haast niet dus kreeg ik het toen beetje benauwd van.
Maak mij waarschijnlijk weer druk om niks😅
4 jaar geleden
Reactie op jsg
Ja heb zelf al wel eerder dat zeurderige gehad maar vond ik minder heftig! ...
Haha heel herkenbaar. Ik raak ook steeds "licht" in paniek als ik hem lang niet voel. Overigens kun je ook harde buiken/strakke buiken krijgen als de baby veel tegen je baarmoeder schopt. Dus op drukke dagen van de baby heeft je buik het best zwaar :)
4 jaar geleden
27+2 weken had maandag afspraak en de verloskundige zei dat ze met der hoofdje boven ligt... iemand die weet vanaf wanneer de baby moet draaien? ( lees dat tussen 24-36 moet wel gedraaid zijn)
4 jaar geleden
Reactie op yasmine-24
27+2 weken had maandag afspraak en de verloskundige zei dat ze met der hoof ...
Ik ben vandaag ook 27+2. Vorige week ook te horen afgelopen week kreeg ik ook te horen dat onze kleine met het hoofdje boven lag. Niks ik me druk over te maken zei de vk. Rond de 36 weken ligt er enkel nog maar 4% in stuitligging. Terwijl dit met 30 weken nog 25% is. Ze hebben nog even om te draaien.
Onze kleine heeft gewoon nog redelijk wat ruimte ik voel haar namelijk nog heel veel draaien.
4 jaar geleden
Oh moet eventjes weer wat klagen hoor. Mn sexleven is allang niet meer wat het geweest is nu k zwanger ben. Maar damn die harde buiken erna zijn zo kut dat de hele zin erin kwijt raak.
Vind het allemaal zo oneerlijk voor mn man.
Meer dames die hier last van hebben en tips mss om het wat minder vervelend te laten zijn of te voorkomen?
4 jaar geleden
Reactie op Jet
Mijn moeder is een heks volgens mijn partner. Vraagt nooit naar de zwangers ...
Ik loop daar ook regelmatig tegenaan met mijn ouders. Ik heb ze er laatst gewoon naar gevraagd. Bleek dat ze het niet bewust deden, maar zelf druk waren met hun eigen dingen. Nu letten ze er meer op en hoor ik vaker van ze.