18 Reacties

3 jaar geleden

Ons zoontje slaapt gewoon in een pyjamaatje en dan onder dekbedje , hij kruipt niet meer t hele bed door sindsdien alleen omhoog onder de deken weg🙂

3 jaar geleden

Wij hebben voor ons zoontje een dekbed aangeschaft. Omdat hij niet meer onder een dekentje of in zijn slaapzak wou slapen.. En in ons bed onder het dekbed wel goed sliep.. nu slaapt meneer wel weer goed

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft het nu nog goed in zijn winterslaapzak, met alleen een romper aan. Mocht hij er straks aan toe zijn krijgt hij een pyjama aan, en als dat te koud word eventueel een dikkere pyjama. De dikke pyjama's zijn bijvoorbeeld van fleece ofzo. Ze zijn te krijgen bij Hema en de Wibra..

3 jaar geleden

Reactie op Maaike93

Wij hebben voor ons zoontje een dekbed aangeschaft. Omdat hij niet meer ond ...
Hoe leg je het dekbed er dan in? Strak over hem heen?

3 jaar geleden

Hier in een slaapzak van 2.5 of 3.5 tog. Pyjama of romper afhankelijk van de nacht. Werkt hier prima! Wij hebben slaapzakken van Ergopouch, geweldige dingen.

3 jaar geleden

Ik heb gewoon een slaapzak van de Hema is een TOG waarde van 2.5 het is in haar slaapkamer tussen de 19 en 20°C. Ze heeft een rompertje eronder met lange mouwen en als ik merk dat het wat kouder word in de nachten dan doe ik de mouwen van de slaapzak eraan. Ik heb ook voor de winter straks een slaapzak met TOG waarde 3.5. Onze dochter is best warmbloedig heeft het niet zo snel koud. Doe haar om de dag ook altijd nog in bad voor het na bed gaan voor de nacht krijgt ze het ook lekker warm van en smeer haar ook nog in met slaapzacht olie van zwitsal, ze slaapt iedere avond heerlijk van 20:30 tot 8:30. Op internet staan tabellen met de TOG waardes van de slaapzak bij welke temperatuur. Ik heb altijd maar liever dat ze het iets kouder heeft dan te warm want dat is gevaarlijk.. Kan ik altijd nog iets extra's aantrekken 😊 Een dekentje werkt hier niet want ze gaat heel het bedje door 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Leonie89

Hoe leg je het dekbed er dan in? Strak over hem heen?
Wij stoppen hem aan de onderkant in onder t matras en aan de zeikant heel ietsjes zodat hij door t draaien evt los gaat. Van onder kan hij hrm er niet uit trekken

3 jaar geleden

Deken of iets anders ps na 2 jaar ivm stikkingsgevaar. Zou het zelf dus niet eerder doen. Dus of dikkere pyjama en/of dikkere slaapzak of verwarming iets hoger

3 jaar geleden

Er zijn ook dekentjes met kleine gaatjes erin. En ik zou er niet moeilijk om doen als het noodzakelijk is. Mijn dochtertje slaapt na haar 3e maandje elke dag naast me (op een verhoogde matrasje en naast mn hoofd). Je kan de regels wel overschrijden als je t maar veilig genoeg voor jezelf doet. Misschien een dikkere slaapzak en dikke pyjama?

3 jaar geleden

Onze dochter heeft een pyjama aan, slaapzak en een dekentje eroverheen. Lekker warm😊

3 jaar geleden

Mijn dochter slaapt in een slaapzak die niet heel dik is , een pyjama aan en deken

3 jaar geleden

Het ligt er een beetje aan. Ons zoontje gaat z'n hele bed door. Dus een deken is geen optie en veel te gevaarlijk. Ik zou hem gewoon wat meer aantrekken.

3 jaar geleden

Ons zoontje heeft slaapzak en deken! Hij gaat ook hele bed door maar op een of andere manier krijgt hij het toch voor elkaar om de deken mee te nemen in zijn positie😂 hij heeft een winterslaapzak zonder mouwen, met een warmer mouw shirtje eronder en geen broekje

3 jaar geleden

Misschien een dikkere pyjama aandoen en een slaapzak met mouwen. Kamertemperatuur rond de 18 graden houden. Dekentje zou ik toch mee opletten 🤔

3 jaar geleden

Hier heb ik mijn zoontje in een slaapzak en een dun laken erover

3 jaar geleden

Wij gebruiken een dikkere pyjama en dan ook een winterslaapzak, ben ook niet zo een fan van dekens omdat hij deze ook altijd over zen hoofd trekt. Succes! 😊

3 jaar geleden

Ik geef haar een pyjama aan onder haar winterslaapzak. Maar zorg ook wel dat de kamer niet te koud is. Niet te warm natuurlijk, maar wel aangenaam. Eerst sliep ze wel met deken, maar daar kroop ze voort onderuit en dan was ze na een nachtje weer een paar dagen verkouden. Met haar winterslaapzak gaat het prima.