4 Reacties

2 jaar geleden

Haha inderdaad wel herkenbaar. Mijn dochter kan ook lekker haar eigen ding doen. Ik denk dat je niet meer dan consequent kan blijven. Ik probeer beetje in het midden te zitten. Dat laat ik haar ff haar ding doen en dan tel tot 3 en dat moet ze komen bijvoorbeeld dit werkt goed!!! En begint ze echt vervelend te doen zoals gillen, dan zet ik haar rustig op de trap (gelukkigniet zo vaak). Ik probeer gevoel te dat ze eigen zegje mag hebben maar tot bepaalde hoogte. Eten gaat hier nog wel goed. Verder is inderdaad een heerlijke leeftijd maar zeker leeftijd waar ze je lekker uittestte haha.

2 jaar geleden

De heerlijke "ik ben twee en ik zeg NEE!", NOT. Niet heerlijk, wij proberen zoveel mogelijk situaties te creëren waarin we ja kunnen zeggen en als ik nee zeg, probeer het uit te leggen waarom. Het helpt, maar ook hier heb ik soms zin om ze aan de muur te plakken omdat ze niet luistert of neut of averechts doet. Ook veel geduld hebben helpt soms... Soms...

2 jaar geleden

Wat ik hier lees, op de trap zetten gaat 'm hier niet worden. Hij racet dan naar boven met de gevolgen van dien. Mijn zoontje luistert vaak wel, maar soms echt totaal niet. Gebruik geen geweld, soms alleen wel net klein velletje zodat ik weer tot hem door dring. Niet echt knijpen maar gewoon even weer bij zinnen zetten want hij doet dan echt wat in zijn hoofd zit en NIKS komt binnen. Kijkt dwars door ons heen!

2 jaar geleden

pfff hier ook zo vermoeiend en t is niet eens t niet luisteren dat kan ik nog wel relativeren... maar zodra ze verkeerd is en begint met jengelen of dat aanstel gehuil wat soms wel 4 uur kan duren dan merk ik dat m'n geduld op raakt en dit js echt de laatste 2 weken... weet niet hoe ik dat moet afleren! Tips of ervaring hiermee iemand?