7 Reacties

4 jaar geleden

Is volledig normaal denk ik. Hier ook veel donkerder sinds vaste voeding!

4 jaar geleden

Mijn zoontje had er ook last van. Wij waren er mee naar de spoedeisende hulp gegaan maar er was niks aan de hand, de oorzaak voor donkere ontlasting wat tegen zwart aan zit. Komt meestal door voeding waar blauwe bessen in zit. De dokter zei zo lang de baby niet anders is dan normaal en goed drinkt is er niks aan de hand. Als je toch twijfelt misschien wel verstandig om naar de huisarts te gaan of cjg bellen.

VRIEND

4 jaar geleden

Mijn kleine man heeft ook regelmatig hele donkere ontlasting, tegen het zwarte aan. Zo lang je daar een groenige schijn in ziet is er niks aan de hand. Ben er zelf een keer voor naar de huisartsenpost geweest maar zolang er een (donker)groenige schijn in zit hoef je er geen zorgen om te maken.

4 jaar geleden

Hier ook donkere stevige ontlasting.. ik had het inderdaad ook gelezen over het bloed, dus ik heb contact gehad met de huisarts .. volgens hem was er niks aan de hand, gewoon een gevolg van vaste voeding en in mijn zoontje zijn geval ook het doorkomen van de tandjes.

4 jaar geleden

Kan ook komen door bijvoorbeeld de opvolgmelk. Dat zit meer ijzer in dus wordt de ontlasting heel donker

4 jaar geleden

Misschien heb je iets te eten gegeven wat donker van kleur is? Bij mijn dochtertje kan ik nagenoeg precies zien wat ze daarvoor gegeten heeft. Bij wortel of pompoen is het oranje, bij boontjes of broccoli groen. En bij blauwe bessen dus heel erg donker.

4 jaar geleden

Oh, dan ben ik gerustgesteld. Ze is even vrolijk en levendig als altijd, dus er zal niks zijn! Bedankt 😀