23 Reacties

2 jaar geleden

Hier helpt wasbare luiers.. alleen dan heb ik geen lekkages.

2 jaar geleden

Wasbare nachtluier met wolbroek. Dat is het enige dat het houdt hier.

2 jaar geleden

Wij hebben eens broekjes gehad en lekten veel sneller door dan een gewone luier.

2 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Wasbare nachtluier met wolbroek. Dat is het enige dat het houdt hier.
Van welk merk raad je aan?

2 jaar geleden

Wij hebben de luiers van baby dry in maat 6, ging heel lang goed, toen toch beetje doorlekken soms langs de randjes of bovenkant en doen nu over de luier nog een oefenbroekje van bambino, ooit bij de kruidvat gevonden en die vangt nét hetgeen op waardoor anders zijn romper nat was geworden, heeeel fijn. https://www.kruidvat.nl/bambino-oefenbroekje/p/5392388

2 jaar geleden

Van welk merk raad je aan?
Ik vind avany erg fijn. Ik zou je aanraden om lid te worden van de facebook ' wasbare luiers' daar komen veel tips van medeouders langs. Ook kun je goed een paar verschillende luiers huren, zodat je kan uitproberen wat het fijnst voor jullie werkt. Bij nappys.nl kan je bijv huren.

2 jaar geleden

Hier helpt een gewone luier (pampers premium protection) met een maat groter luierbroekje (huismerk) er overheen.. Anders is ze standaard nat sochtends

2 jaar geleden

Van welk merk raad je aan?
Anavy met de lange bamboe inlegger. Wolbroek van Disana. Wolbroek lanoliseren is voor de eerste keer een keer een gedoe maar daarna heb jer er veel en lang plezier van. Als je geen wol wilt zijn er ook gewone overbroekjes voor de nacht. Kijk s op nappys.nl Succes!

2 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Anavy met de lange bamboe inlegger. Wolbroek van Disana. Wolbroek lanoliser ...
Ja ik gebruik overbroekjes, werken ook erg goed.

2 jaar geleden

Ik weet niet of hij nog een romper draagt, maar bij ons helpt het om die niet meer vast te klikken in de nacht.

2 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Anavy met de lange bamboe inlegger. Wolbroek van Disana. Wolbroek lanoliser ...
Hoe vaak moet je de wolbroek wassen? Na elke nacht of is dat niet nodig?

2 jaar geleden

Hoe vaak moet je de wolbroek wassen? Na elke nacht of is dat niet nodig?
Die was je pas weer als ie niet fris meer ruikt of als er ontlasting in is gekomen. Dit laatste gebeurt bij ons eigenlijk nooit. Ik was m gemiddeld 1x per maand. Je moet m dan wel opnieuw lanoliseren. Daarom heb ik er 2. Die wissel ik af

2 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Die was je pas weer als ie niet fris meer ruikt of als er ontlasting in is ...
Oké super ik heb er twee besteld! Zodra ze binnen zijn, moet ik ze dan gelijk lanoliseren of is dat niet nodig?

2 jaar geleden

Oké super ik heb er twee besteld! Zodra ze binnen zijn, moet ik ze dan geli ...
Wat goed! Ja, direct lanoliseren en ik raad je aan om t de vóór t 1e gebruik zelfs 2 of 3 keer te doen. Dan heb je de beste kans op direct droge nachten. Daarna hoef je t na t wassen maar 1x te doen.

2 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Wat goed! Ja, direct lanoliseren en ik raad je aan om t de vóór t 1e gebrui ...
Dank je wel voor de tips! Nog één vraagje, is het dus niet nodig om een overbroekje te gebruiken bij de wasbare luier als je een wolbroekje hebt?

2 jaar geleden

Dank je wel voor de tips! Nog één vraagje, is het dus niet nodig om een ove ...
Klopt. De wolbroek = het overbroekje.

2 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Klopt. De wolbroek = het overbroekje.
Gisteren voor de eerste keer de wolbroek aangetrokken maar mijn zoontje vindt de wol niet fijn aan zijn huidje voelen. Het broekje blijft helaas niet langer dan 5 minuten aan. Moest jouw kindje ook zo wennen? Zit eraan te denken om toch maar een gewoon overbroekje te kopen.

2 jaar geleden

Gisteren voor de eerste keer de wolbroek aangetrokken maar mijn zoontje vin ...
Oh wat jammer! Ons zoontje was nog best klein toen we ermee begonnen dus dat ging vanzelf. Maar kan me wel voorstellen dat t even wennen is! De eerste paar uur dat ie m aan heeft is ie ook nog erg vet van de lanoline. Dat trekt erin en is de 2e nacht al veel minder. Kijk of je er een romper (evt met romperverlenger om niet te veel druk te creëren) er overheen kunt doen. Krijgt ie m niet meer uit... En anders idd andere overbroekjes. Heb ik voor de nacht geen ervaring mee. En mocht je de wolbroeken dan weer weg willen doen is doorverkopen meestal wel een goede optie. Maar hopelijk gaat t alsnog lukken!

2 jaar geleden

Romper in een maat groter zodat hij de luier niet uit wringt zeg maar.. Pampers heeft ook pants voor de nacht die heel fijn zijn. En je kan ook voordat je zelf gaat slapen nog even z'n luier verschonen. Dat doe ik wel eens als ik ga kijken bij hen en voel dat z'n luier al best vol zit. Hij slaapt vaak gewoon door tijdens het verschonen 😅

2 jaar geleden

Mijn zoontje draag snachts Kruidvat luierbroekjes en dat gaat goed, heb je die al geprobeerd? Ik verschoon hem vlak voor het slapen inderdaad ook altijd nog even.