Ik geen nog borstvoeding. De eerste 5,5 maand was mijn dochter vaak in de avonduren aan het clusteren. Ze kwam dan vaker voor voeding tussen 19:00 en 23:00u. Dan gingen we rond 22:30u naar bed, kreeg ze haar laatste voeding en sliep ze door tot de volgende ochtend. Toen ik steeds meer hapjes begon te geven lukte het om mijn dochter steeds eerder in bed te leggen. Nu krijgt ze rond 18:30u nog voeding (en ik maak haar rond 22:30u nog wakker voor voeding) en rond 19:00u naar bed. Alleen betekend dit helaas dat ze de laatste tijd steevast rond 02:00u en rond 05:00u komt voor voeding. Overdag drinkt ze vaak minder goed (of het nou bij mij is, of afgekolfde melk). ‘S avonds en ‘s nachts kan ze in alle rust goed drinken. Alleen wordt dat ondertussen best zwaar. Gelukkig is het drinken, wegleggen en verder slapen, maar je bent wel wakker.
Nu krijg ik van mensen om me heen allerlei adviezen. Veel gehoord is het overstappen op kunstvoeding. Als dit de oplossing is wil ik die overstap (toch wel met enige moeite..) wel maken. Heeft iemand deze overstap gemaakt? Of iemand die mijn struggle herkend?