Hallo moeders en vaders,
Onze zoon van 25-02-2020 heeft sinds kort ontdekt dat hij kan bepalen dat ie weinig tot niks eet (ook het eten wat hij normaal echt heel lekker vind) ik maak er geen drama van. Maar het probleem ligt hem in zijn gedrag. Zodra we aan tafel gaan begint hij al te trommelen met zijn bestekje. Eerst op tafel en dan op zijn bord met eten. We willen dit niet omdat het een hard geluid maakt.
We hebben ook 2 pubers waarvan de middelste met lichte vorm van autisme niet gebaat is bij zoveel prikkels.
Op welke manier het ook gaat, de jongste zet het dus dan op het brullen en begint met zn bord te sjoelen of gooit met eten etc etc. Kortom, het is alles behalve gezellig. De jongste krijgt hierdoor alle aandacht en dat is nu juist niet de bedoeling met dit gedrag. Negeren hebben we geprobeert maar stoppen met huilen doet ie niet. Hem van tafel zetten (uit de stoel) helpt niet want dan wilt ie toch wel weer terug aan tafel en zodra we hem dan weer eten aanbieden begint het riedeltje van voor af aan. Beloningen aanbieden zit ik aan te denken maar is daar is hij denk ik net iets te jong voor.
Mijn vraag is of jullie dit gedrag herkennen en wat jullie hiermee doen. Misschien hebben jullie tips?
Alvast dank voor jullie reacties