19 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben allang op 1 slaapje over gegaan. Mijn zoon heeft tot ongeveer 16 maanden 2 slaapjes nodig gehad. Maar deze heks wilde dat niet. De middagslaapjes gaan echt goed. Maar de nachten zijn bij ons nog steeds hel. Ik zou het wel proberen. Vooral omdat ze dan toch door de pijn en ziekte niet goed kunnen slapen, zullen ze 1 keer goed in de middag slapen. Die van ons slaapt 2,5 tot 3 uurtjes. Vind ik goed genoeg.

3 jaar geleden

Nou wij hebben hier ook al een paar nachten op rij dat t feest is.. afgelopen nacht begon ze om 03.00 te schreeuwen en 05.45 stopte t pas.. 🤔 stond net op t punt om met haar naar beneden te gaan aangezien onze zoon wakker werd van haar, toen viel ze weer in slaap.. en de nacht daarvoor was t ook al vanaf 04.30 feest.. ik weet me ook even geen raad meer.. misschien een sprongetje? Ook over gaan op 1 slaapje? (Smorgens slaapt ze 30/45 minuten, smiddags ongeveer 1.5 uur) je bent niet de enige in ieder geval.. maar wel zwaaaarrrr vermoeiend dit.......

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt vanaf 11 maanden nog maar 1x overdag. En dan 2,5 uur ongeveer. Dit heeft we wat geholpen! Ook in de nachten als ze ondertussen 2 of 3x is wakker geweest leggen we haar vaak tussen ons in. Dit maakt het in ieder geval makkelijker voor haar om in slaap te vallen weer snel, en voor ons om beter te kunnen rusten! Ook krijgt ze na haar avondeten wat kamille thee. Hoop dat het beter gaat!

3 jaar geleden

Mijn zoontje was ook echt een verschrikkelijke slaper. Sinds ik de slaapgids 9-18m van snugglesanddreams heb gekocht, ik er bij ons geen sprake meer van slechte slaapjes. Ik heb zoveel gehad aan de informatie die daarin stond. Die informatie zou elke ouder moeten hebben... ik zou je misschien wel wat tips kunnen geven, maar dan heb ik echt veel meer info nodig over jullie dagen. Mijn zoontje heeft hierdoor nooit last van sprongetjes of andere ‘fases’ zoals die.☺️

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Mijn zoontje was ook echt een verschrikkelijke slaper. Sinds ik de slaapgid ...
Wat voor info heb je nodig? Khoor graag wat tips want dit is na een jaar slecht slapen niet zo leuk meer haha

3 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Wat voor info heb je nodig? Khoor graag wat tips want dit is na een jaar sl ...
Hoe laat staan jullie op? hou je rekening met de wakkertijden? hoe laat weer naar bed in de ochtend en voor hoe lang? Hoe laat dan weer in de middag naar bed en weer eruit? Dan in de avond? Poept ze snachts vaak of meer overdag? Hebben jullie een slaapritueel? Hoe donker is de kamer? Slaapt ze in een slaapzak? Krijgt ze nog melk voor het slapen gaan?

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Hoe laat staan jullie op? hou je rekening met de wakkertijden? hoe laat wee ...
We staan smorgens om 06.30/07.00 op als mevrouw een goede nacht heeft gehad.. soms is het ook weleens 06.00.. ze gaat altijd rond 08.45 a 09.00 naar bed voor 45 minuten.. we proberen zoveel mogelijk rekening te houden met de wakker tijden.. 2-3-4 zegmaar alleen doordat ze smiddags maar 1 a 1.5 uur slaapt is de laatste meestal 5 in plaats van 4 uur.. ze gaat rond 12.30 naar bed en word dan eigenlijk altijd rond 14.00 wakker, soms zelfs eerder.. en savonds om 18.45/19.00 uur.. poepen doet ze alleen overdag, nooit snachts.. we hebben inderdaad een slaapritueel.. beneden slaapzak aan, in bed leggen, boekje lezen, fopspeen in en kusje en lekker slapen.. de kamer is heel donker, we hebben rolluiken.. ze slaapt in een slaapzak omdat ze zichzelf onder de dekens vandaan haalt.. voor het slapen gaan krijgt ze een fles avondpapje van nestle..

3 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

We staan smorgens om 06.30/07.00 op als mevrouw een goede nacht heeft gehad ...
Heb je misschien instagram? Dat is wat makkelijker praten😅 en anders gewoon via hier hoor!

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Heb je misschien instagram? Dat is wat makkelijker praten😅 en anders gewoo ...
Jaazeker heb ik dat! sylvianne bovendorp is de naam😁

3 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Jaazeker heb ik dat! sylvianne bovendorp is de naam😁
Ik heb je een volg verzoek gestuurd!

3 jaar geleden

Hetgeen wat bij mij heeft geholpen is een flesje geven goed gevuld met water en speentje in de buurt, nu wordt hij snachts wakker en drinkt hij eruit en valt daarna gelijk weer in slaap. Het enige is dat ik hem soms nog hoor kermen of een schreeuw hoor geven. Denk toch echt de tandjes. Blijft vermoeiend maar dit maakt het dragelijk.

3 jaar geleden

En wat betreft 1 of 2 slaapjes, hangt het bij mij af hoe laat hij op moet staan. Als we moeten werken moet hij heel vroeg op en dus doet hij 2 slaapjes op de opvang, maar in de weekenden kan hii uitslapen, wordt dan pas uit zichzelf om 9.00 of soms nog iets later wakker dan heeft hij aan 1 slaapje genoeg, variërend van anderhalf uur tot 3 uur. Ik heb niet echt het idee dat de slaapjes bij ons bepalen of hij wel of niet doorslaapt, meer de tandjes en drinken.

3 jaar geleden

Ik zou even meegaan met de weerstand, tis ws een fase! Dus 2 slaapjes aanbieden maar wil ze niet, dan weer eruit halen. Scheelt jezelf veel stress!

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Heb je misschien instagram? Dat is wat makkelijker praten😅 en anders gewoo ...
Ooooohh graag ontvang ik ook wat tipss😅😅

3 jaar geleden

Ooh ocharm, ik heb met je te doen :) Hier ook enorme last van tanden, maar slapen lukt gelukkig nog wel goed. Al geven we soms wel neurofen tegen de pijn en koorts. Teegel of andere creme's voor de tandjes doe ik wel altijd op zen tutje als hij gaat slapen, hij wordt hier heel rustig van. Wij zijn ook al overgeschakeld naar 1 dutje na het middag eten en dit werkt voor ons heel goed, valt meteen is slaap en s'avonds ook. Succes!

3 jaar geleden

hier exact t zelfde drama... weken kan t goed gaan en dan ineens ellende met slapen... afgelopen zaterdag had ze koorts 39 en toen niet lekker nu nog na een week steeds wel verhoging en niet in dr hum 37.9... slapen is gedoe elke keer maar hebben jullie ook last van verhoging / koorts met tandjes?

3 jaar geleden

Reactie op Miny Krul

hier exact t zelfde drama... weken kan t goed gaan en dan ineens ellende me ...
Jaa hier net zo! Tging weer een paar weken goed en nu is t savonds echt af en toe weer drama.. afgelopen week 1 avond van 2200 tot 0000 bezig geweest haar weer in slaap te krijgen🤔 vorige week wou ze smorgens ook niet slapen en nu ineens afgelopen dagen wel weer.. toen ze smorgens niet sliep ging t savonds wel beter.. ze krijgt ook kiezen idd maar kan niet aan haar merken dat ze verhoging heeft.. ze begint soms snachts wel ineens uit het niets te krijsen.. overdag merken we er niks van

3 jaar geleden

I feel you! Zet m op! Hou vol! Je kan het! 💖

3 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Mijn zoontje was ook echt een verschrikkelijke slaper. Sinds ik de slaapgid ...
İk wil ook wel heel graag tips 😞