10 Reacties

3 jaar geleden

Jep hier ook. Ze had ze al veel eerder dan 16 maanden. Negeren en afleiden werkt hier goed. En vooral consequent zijn. Ons dochtertje kan echt dramatisch gaan krijsen als ze der zin niet krijgt. Meestal ga ik dan even wat anders doen en merkt ze dat het geen zin heeft en draait ze snel weer bij. Of inderdaad afleiden, dan is het krijsen ineens over. Dan is het ook gelijk duidelijk dat ze het deed om der zin te krijgen ;-)

3 jaar geleden

Ja hier idem.. Ik laat het maar gewoon gaan.. Ik zeg gewoon dat gaan we niet doen he.. Dat is niet nodig en voor de rest negeer ik het eigenlijk maar gewoon.. Moet er vaak wel om lachen

3 jaar geleden

Dat doet mijn kleine ook al een poosje. Is onmacht denk ik en mijn zus met 3 kinderen zegt dat het hoort 🤣

3 jaar geleden

Hier ook soms, als iets niet lukt vooral. Maar het valt bij die van mij niet te negeren want hij kruipt dan op de TV meubel of muur af om daar z'n hoofd tegen aan te stompen... En dat doet natuurlijk pijn en is ie echt ontroostbaar

3 jaar geleden

O ja hier ook hoor. Onze dochter is soms ontzettend gefrustreerd. Gillen, zichzelf achterover gooien. Het is wel aandoenlijk vind ik. Als ze wat groter zijn helpt een knuffel hopelijk. En anders maar gewoon doorstaan. Het zijn emoties waar ze geen raad mee weten. Enige wat je volgens mij kunt doen is begripvol zijn.

3 jaar geleden

Ow ik ben zo blij om te lezen dat het dus bij andere ook voorkomt! Het geeft mij al moed dat het dus erbij hoort en het waarschijnlijk ook weer over gaat! Bedankt voor jullie reacties! 😘

3 jaar geleden

Hier hetzelfde, vrij temperamentvol mannetje, kan erg driftig worden en ging daarbij soms met zijn hoofd op de grond/tafel/bedje bonken. Het CB zei dat we het het beste konden negeren maar we wilden natuurlijk niet dat hij zichzelf pijn zou doen. Dus hebben toen een beetje een middenweg gevonden en deden er snel een voet of hand tussen als hij zijn hoofd ergens tegenaan wilde bonken maar gaven het verder geen aandacht. Inmiddels lijkt het hoofdbonken (godzijdank) over maar kan hij nog steeds driftig worden. Nu wilt hij ons soms pijn doen of gooit hij met dingen of slaat hij op zijn hoofdje. Negeren is soms wel echt moeilijk maar lijkt toch wel echt het beste te werken... In ieder geval goed om te lezen dat andere kindjes ook al dit soort driftbuien hebben want maak mij soms wel zorgen er om!

3 jaar geleden

Omg hier ook! Niet normaal! Gisteren werd ze wakker om 21:45 en wilde ALLEEN MAAR JUF ROOS! Zodra ik iets anders probeerde of haar weer naar bed wilde brengen was het pure paniek! Krijsen, gillen, de longen uit haar lijf! Het leek idd alsof ze zelf niet meer wist wat ze ermee aanmoest! Heel sneu om te zien en niets hielp! Alleen juf roos… uiteindelijk om 00:55 was ze rustig en moe genoeg om weer te gaan slapen 😩

3 jaar geleden

Hier is het inmiddels gelukkig wel minder, maar heb echt een periode al gehad dat hij tekeer ging alsof hij mishandeld werd… Ik kon echt echt niks mee. Ik liet hem altijd maar eventjes “alleen” huilen en daarna pakte ik hem op om te troosten. Bij ons gebeurde het meestal omdat er behoefte was naar iets. Bijvoorbeeld slapen of eten. Nu kan hij zelf beter aangeven wat hij wil (hij praat nog niet, maar wijst alles aan met die) hij begrijpt dus als ik aan hem vraag wat wil je, dan stopt hij ook vaak met huilen en gaat wijzen. Afleiden helpt ook, maar ook niet altijd. Wat mij heeft geholpen is accepteren dat het een manier is van zijn frustraties te uiten. Ondanks dat ik er soms knetter van wordt🤭🙈

3 jaar geleden

Herkenbaar!! Hier ook kleine die gaat bonken met hoofdje, ik kan je zeggen dat is moeilijk negeren 😭 dus ik geef dan meestal te snel toe. Vandaag wat tips gehad van cb, dus meteen proberen toe te passen, gevolg een uur lang krijsen schoppen brullen slaan rollen bonken. Tip; als ik wil ingeven ga ik even op t balkon staan zodat mijn partner erbij kan blijven, fietshelmpje op als hij gaat bonken voor veiligheid en dat hij denk oh nee niet t helmpje. Ook hebben we schuimrubber bij t bedrandje, zodat hij zich voor t slapen niet kan bezeren. Hoop dat jullie er ook wat aan hebben. Pittig!!